Pred 100 leti se je spisala zgodovina. Brez te združitve ne bi bilo nič

15. 9. 2025 | Gregor Žvab
Pred 100 leti se je spisala zgodovina. Brez te združitve ne bi bilo nič (foto: Škoda)
Škoda

Škoda ne bi bila Škoda, če pred stoletjem ne bi prišlo do prelomnega dogodka.

12. septembra 1925 se je v zgodovini avtomobilizma zgodil prelomni trenutek – znamka Laurin & Klement iz Mlade Boleslavi se je uradno združila z industrijsko skupino Škoda iz Plzna. Partnerstvo je prineslo obsežna vlaganja v razvoj, uvedbo tekočega traku, sodobne tehnologije in nove modele, ki so utrdili položaj znamke doma in v tujini.

Ob združitvi je imelo podjetje Laurin & Klement 1.125 zaposlenih, medtem ko je Škoda Plzeň zaposlovala več kot 30.000 ljudi, čeprav je bil njen avtomobilski program še precej omejen. Združitev je zagotovila, da se je proizvodnja avtomobilov v Mladé Boleslavi ohranila in razvijala samostojno, kar se je izkazalo za odločilno pred bližajočo se gospodarsko krizo.

Čeprav je bila znamka Laurin & Klement konec leta 1925 uradno izbrisana iz trgovskega registra, se je njen logotip še nekaj časa pojavljal ob imenu Škoda. Povezava s plzenskimi obratom se je dokončno prekinila po nacionalizaciji leta 1945, vendar je dediščina ustanoviteljev Václava Laurina in Václava Klementa ostala trdno vtkana v DNK znamke.

Znanstveniki po naključju potrdili obstoj demona
Pred 100 leti se je spisala zgodovina. Brez te združitve ne bi bilo nič
Škoda

Od leta 1995 dalje oznaka Laurin & Klement označuje najvišje pakete opreme Škodinih modelov. Prvi med njimi je bil Škoda Felicia L&K, ki je izstopal z usnjenim oblazinjenjem, posebnim biserno modrim lakiranjem in retro platišči. Ta tradicija se nadaljuje vse do danes, ko jo najdemo pri paradnih modelih, kot so Superb in Kodiaq.

Škoda se danes ozira na svojo zgodovino z občudovanjem številk: pred stoletjem so s 1.800 zaposlenimi izdelali 833 vozil, leta 1991 je 16.974 zaposlenih sestavilo 172.074 avtomobilov, lani pa je podjetje s približno 40.000 zaposlenimi po svetu kupcem dobavilo več kot 926.000 vozil.

Ob stoletnici združitve znamka svojo zgodovino obeležuje tudi z mladimi ustvarjalci. Dijaki Škodine poklicne šole so letos preuredili model Superb Combi v spremljevalno vozilo za kolesarske dirke. Posebna izdaja L&K 130 s tem simbolično povezuje tradicijo s prihodnostjo in hkrati obeležuje 130 let zgodovine Škode Auto.

Volkswagen obrača ploščo glede Golfa. Te različice očitno še nekaj časa ne bo