Škoda L&K 130: Škodini študentje so znova navdušili - to je sanjski avto za profesionalne, kolesarske ekipe

20. 6. 2025 | Gregor Žvab

Vgrajen ima celo hladilnik in prostor za prigrizke, odet pa je v tradicionalne barve s prav posebnimi logotipi.

Škoda je v okviru že tradicionalnega projekta dijakov svoje poklicne šole v Mlado Boleslavu predstavila izjemno predelan model, ki združuje bogato dediščino znamke, sodobno tehnologijo in strast do kolesarstva. Škoda L&K 130 je nastala iz modela Superb Combi in je v celoti predelana v namensko spremljevalno vozilo za kolesarske dirke.

Škoda L&K 130
Škoda

Poklon začetkom v kolesarski industriji

Škoda letos praznuje 130 let od ustanovitve, kar so dijaki Škoda Akademije obeležili s posebnim imenom in barvno shemo, ki se poklanjata začetnikoma Václavu Laurinu in Václavu Klementu. Podjetje, ki je svojo pot začelo kot proizvajalec koles, ima še danes močne vezi s profesionalnim kolesarstvom, saj je uradni partner dirk, kot sta Tour de France in La Vuelta.

Projekt L&K 130 je prvi dijaški koncept na osnovi modela Superb Combi, hkrati pa tudi prvi s priključno-hibridnim pogonom. Vozilo poganja kombinacija bencinskega motorja 1.5 TSI s 110 kilovati (150 KM) in električnega motorja, ki skupaj razvijeta sistemsko moč 150 kilovatov (204 KM). Visokonapetostna baterija z neto kapaciteto 25,7 kWh omogoča tiho električno delovanje in povsem električni doseg več kot 100 kilometrov.

Prometni kolaps razjezil voznike, Dars pa opozarja, da gneče še zdaleč ni konec
Škoda L&K 130
Škoda

Pick-up in mobilna kolesarska delavnica

Za potrebe preobrazbe so dijaki odstranili streho za C-stebričkom, okrepili potniško kabino in vozilu dodali popolnoma nov tovorni prostor z izvlečno platformo. Ta omogoča hiter dostop do rezervnih koles, shranjenih na posebnih nosilcih. Na strehi je prostor za dodatna kolesa, zadaj pa se ob pritisku na gumb celoten del razširi za lažje rokovanje.

Na desni strani so razvili povsem nov sistem drsnih vrat, ki se ne odpirajo navzven in tako ne ogrožajo kolesarjev med dirko. Leva stran kabine ponuja prostor za velik hladilnik za bidone, medtem ko so nad stropom razpeli mrežo za shranjevanje prigrizkov in prve pomoči. Vse skupaj dopolnjuje posebni zaslon z aktualnimi podatki dirke in radijska postaja za komunikacijo z ekipo.

Škoda L&K 130
Škoda

Barve tradicije

Vozilo je oblečeno v zlato-rdeče-črno barvno shemo, ki jo dopolnjujejo številni detajli, kot so osvetljena maska, vezen logotip “130 years” in dodatki, natisnjeni s 3D-tiskalniki. Notranjost sledi enaki barvni paleti, uporabljeni materiali pa so predvsem trajnostni in obnovljivi.

Škoda L&K 130
Škoda

Več kot 2.000 ur dela in nova generacija strokovnjakov

Študenti so s podporo mentorjev in strokovnjakov iz različnih oddelkov v projekt vložili več kot 2.000 ur načrtovanja, razvoja in izdelave. Rezultat je ne le delujoče vozilo, temveč tudi dokaz izjemne ustvarjalnosti, tehničnega znanja in timskega duha prihodnjih avtomobilskih strokovnjakov.

L&K 130 bo premierno razstavljen na Tour de France 2025, kjer bo Škoda ponovno igrala eno glavnih logističnih vlog. Hkrati pa koncept napoveduje, da bodo mobilnost prihodnosti krojili mladi, inovativni umi, ki tradicijo prepletajo s sodobno tehnologijo.

Slovensko podjetje je v roke dobilo prestižnega Mercedesa razreda G. Kar so ustvarili pa je naravnost genialno