Čehi se letos pripravljajo na elektrifikacijsko ofenzivo, potem ko so lani povečali prodajo za 4,4 odstotka.
Po besedah vodilnih na letni konferenci bo najmanj deset izmed 30 vozil, ki jih bodo predstavili v naslednjih štirih letih, elektrificiranih. Podvig se bo začel že letos s priključnim hibridom Superb in električnim mestnim malčkom Citigo.
Prvi Škodin model na novi platformi za električna vozila MEB, ki so jo razvili znotraj skupine Volkswagen, bo kupcem na voljo prihodnje leto. Gre za električni SUV in serijsko različico koncepta Vision iV, ki smo ga lahko občudovali na pravkar minulem ženevskem avtomobilskem salonu.
Škoda je sicer že najavila, da bo deset elektrificiranih modelov predstavila do leta 2025, torej lahko zdaj sklepamo, da pospešujejo svoje načrte in cilj poskušajo doseči vsaj dve leti prej. Ko so nazadnje predstavljali svoje načrte, so napovedali tudi šest priključnih hibridov in štiri povsem električne modele.
V ne tako oddaljeni prihodnosti nam Škoda namenja že predstavljena modela Scala in SUV Kamiq, ki jima bo še letos sledila nova Octavia, največja prodajna uspešnica češke tovarne.
Škoda je lani zabeležila novo rekordno obdobje. Prodali so kar 1.253.700 vozil, kar pomeni 4,4 % več kot v letu 2017. To je tudi skoraj dvakrat več kot pred desetletjem. Leta 2009 je na ceste namreč zapeljalo 684.226 vozil Škoda, modelov je bilo takrat pet. Škoda ostaja tudi tretja največja znamka skupine Volkswagen, takoj za Volkswagnom in Audijem. Kljub rekordnim rezultatom pa je dobiček Čehov v primerjavi z letom prej upadel za 14,6 %, vendar večinoma zaradi investicij v izboljšave tovarn, saj so skoraj za polovico povečali izdatke za raziskave in razvoj.
Škodini načrti za digitalizacijo
Letos bodo predstavili svoj prvi električni avto, kar vodilni označujejo kot zelo poseben trenutek v 124-letni zgodovini znamke, poleg tega pa se poskušajo razširiti na nove trge in se posvetiti digitalizaciji. Lani se je Škoda predstavila v Singapurju, kar pomeni, da je prisotna na 103 trgih, širitev pa nameravajo še nadaljevati, saj naj bi kmalu sledila Južna Afrika. Čehi se bodo posvečali tudi e-mobilnosti, avtonomni vožnji, povezljivosti in digitalizaciji, da bi še izboljšali prodajne številke.
V skladu s svojimi nameni je Škoda tako v Pragi kot Tel Avivu odprla tako imenovani Digilab. Obe enoti sodelujeta z zagonskimi podjetji, s katerimi iščeta nove transportne rešitve za prihodnost. Proučujejo denimo možnost sistemov vozil na zahtevo s pomočjo namenske aplikacije in platformo za skupno rabo avtomobilov med študenti. Po zgledu Volva in Amazona (v ZDA) pri Škodi preizkušajo tudi dostavo pošiljk v prtljažnik vozila naslovnika.