Prvi terenec s Škodino značko je luč sveta ugledal leta 1966, njegovega imena pa skoraj zagotovo ne poznate ...
Škoda je s črnim Kodiaqom Sportline, ki je pred dnevi zapeljal s proizvodnje linije tovarne Kvasiny, zabeležila častitljiv mejnik - to je bil namreč tri milijonti športni terenec (SUV), ki ga je izdelala češka znamka. Trenutna ponudba Čehov obsega že omenjenega Kodiaqa, Karoqa, Kamiqa in električnega Eniaqa. V kvoto so sicer všteli tudi indijskega Kushaqa in kitajskega Kodiaqa GT.
Vse skupaj se je začelo pred 14 leti, ko so na ženevskem avtomobilskem salonu predstavili simpatičnega in (bolj ali manj) kvadratnega Yetija. To je bil prvi, sodobni Škodin športni terenec, ki je v hipu postal uspešnica. Praktičen in enostaven je našel prostor pri 684.500 kupcih, v proizvodnji pa je ostal do leta 2017, ko ga je zamenjal Karoq. Slednjega so do sedaj prodali v kar 705.800 primerkih. Še manjši od Karoqa, Kamiq, ki je svojo pot začel dve leti kasneje, je bil prodan v 537.100 primerkih, vključno z modelom GT.
Posebnež v Škodini paleti vozil SUV je zagotovo električni Enyaq, tako v običajni kot kupejevski različici. Škodini družini se je pridružil kot zadnji, do sedaj pa je našel 166.900 kupcev. Častno omembo si zasluži tudi Kushaq, ki ga za indijski trg proizvajajo v tovarni Chakan (Indija) in so jih prodali nekaj manj kot 64.000.
Največji, skoraj tretjinski delež k omenjenim trem milijonom je prispeval poslavljajoči se Kodiaq. V vsem tem času so jih namreč naredili 841.900 in je tako najbolj popularen Škodin športni terenec. Ironično je prav Kodiaq dobil zaporedno številko 3.000.000 in to le nekaj dni (oz. tednov) pred uradnim razkritjem njegovega naslednika, ki bo imel torej težko delo slediti prednikovim (prodajnim) stopinjam.
In če smo kot začetek Škodinih športnih terencev navedli letnico 2009, to ne drži povsem. Prvo in do leta 2009 edino terensko vozilo s Škodino značko je bilo namreč Trekka, ki so ga predstavili leta 1966. In če se ga ne spomnite z evropskih cest, ni s tem nič narobe. Trekka je namreč na osnovi takratne Octavie nastal na Novi Zelandiji, kjer si je lokalni Škodin uvoznik skupaj z nekaj lokalnimi podjetji zaželel zmogljivo, terensko vozilo.
To je bil hkrati tudi prvi avto, ki so si ga zamislili in izdelali na Novi Zelandiji. Postopek je bil naslednji: Škoda jim je iz Mlade Boleslav poslala "tehnične pakete", ki so med drugim vsebovali motor in menjalnik, vse drugo pa so naredili v tovarni Ōtāhuhu. Do leta 1972 so jih izdelali skoraj 3000.
Preberite še: Passat kot prvi na novi Volkswagnovi platformi. Kaj ta prinaša?
BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem