Škoda Vision O - Tako naj bi v prihodnje izgledala električna Octavia, ki bo (očitno) radikalno drugačna

9. 9. 2025 | Gregor Žvab

Eden najbolj prodajanih evropskih karavanov bo dobil svojo električno različico, ki bo na trgu čez približno dve leti.

Škoda je na salonu IAA Mobility v Münchnu razkrila koncept Vision O, ki napoveduje prihodnost električnih karavanov srednjega razreda. Gre za model, ki združuje minimalistično oblikovanje, poudarjeno aerodinamiko ter najsodobnejšo digitalno tehnologijo. Čeprav bi moral serijski model na ceste priti že leta 2026, bo premiera prestavljena v leto 2027, saj bo uporabil Volkswagnovo novo programsko definirano platformo SSP.

Škoda Vision O - Električna Octavia
Škoda

Zakaj karavan ni prva prioriteta?

Generalni direktor Škode Klaus Zellmer je ob predstavitvi priznal, da električni karavan trenutno ni v ospredju, saj klasična Octavia Combi še vedno beleži odlične prodajne rezultate. V prvih sedmih mesecih letošnjega leta je bilo v Evropi prodanih več kot 70.000 Octavij Combi, kar ga uvršča daleč pred tekmece, kot je VW Passat. Kljub temu zamik razvoja omogoča, da bo prihodnji električni karavan ponujal napredne tehnologije, kot so avtonomna vožnja, hitrejše polnjenje in daljši doseg.

Tekmeci so že tu

Medtem ko Škoda čaka na novo platformo, se električni karavani že uveljavljajo. Volkswagen je na trgu z modelom ID.7 Tourer, Audi pa ima na voljo kombi različico električnega A6 E-tron. Škoda bo tako morala poskrbeti, da bo Vision O dovolj prepričljiv, da dohiti konkurenco.

Kam je pobegnil bizon? "Naš junak vztrajno 'ne posluša' in uživa v svoji pustolovščini"

Oblikovanje in prostornost

Vision O je dolg 4.850 milimetrov, kar je občutno več kot pri lanski skulpturalni študiji Estate (4.700 mm). Ponaša se s prostorno notranjostjo in prtljažnikom s prostornino 650 litrov, ki se z zlaganjem sedežev poveča na več kot 1.700 litrov. Znotraj vozila izstopa zaslon "Horizon Display", ki se razteza čez celotno širino armaturne plošče in je dopolnjen z navpično postavljenim sredinskim zaslonom. Oba je mogoče upravljati na dotik ali prek vrtljivega stikala.

Digitalni pomočniki in avtonomna vožnja

Škoda obljublja napredne avtonomne zmožnosti, ki naj bi delovale v večini razmer, razen v zahtevnih pogojih, kot so močan dež ali slaba vidljivost. Ko vozilo prevzame nadzor, se sprednje luči spremenijo v poseben vzorec, da o tem obvestijo druge udeležence v prometu. Potniki bodo imeli na voljo digitalno asistentko Lauro, ki s pomočjo umetne inteligence nudi navigacijske nasvete, predlaga poti ali celo komentira okolico. Posebnost je tudi Loading Assistant, ki lahko na daljavo pripravi prtljažnik za večje predmete, na primer samodejno podre zadnje sedeže.

Simply Clever rešitve nove dobe

Škoda pri konceptu ni pozabila niti na svoje prepoznavne Simply Clever rešitve. V vozilu najdemo štiri integrirane dežnike, vgrajen hladilnik ter notranjo osvetlitev, ki se prilagaja naravnemu dnevnemu ciklu.

Škodina naslednja električna novost bo mali SUV Epiq, ki na trg prihaja leta 2026 z začetno ceno okoli 25.000 evrov. Že prihodnje leto pa pričakujemo tudi serijsko izvedbo Vision 7S, električnega SUV-ja srednjega razreda. Blagovna znamka sicer hitro povečuje delež električnih vozil – v prvih sedmih mesecih letošnjega leta so prodajo povečali za 158 odstotkov, na več kot 87.000 vozil, predvsem po zaslugi modela Elroq.

Dramatično drugačen, skoraj neprepoznaven, a še vedno Clio