Električni poltovornjak, v katerem stekla premikate po starem - ročno!

25. 4. 2025 | Gregor Žvab

Zasnovan je bil predvsem z mislijo na uporabnost in ugodno ceno.

Na dogodku v Los Angelesu je startup Slate Auto predstavil svoj prvi model – preprosto poimenovan "Truck" (tovornjak), majhen električni poltovornjak z ambiciozno ceno okoli 20.000 evrov po odštetih davčnih olajšavah v ZDA. Projekt deloma financira ustanovitelj Amazona Jeff Bezos, vozilo pa cilja na preprostost, dostopnost in vsestranskost.

Dostopni električni poltovornjak
Slate

Revolucija po meri uporabnika

"Definicija tega, kaj pomeni dostopno vozilo, je pokvarjena," je dejal izvršni direktor podjetja Chris Barman. "Slate obstaja zato, da moč vrne v roke kupcev, ki jih avtomobilska industrija že dolgo ignorira."

Truck naj bi izdelovali v ZDA, čeprav lokacije tovarne še niso razkrili. Osnovna različica bo dvovratna in dvoseda s fiksno barvo – skrilasto sivo. Da bi zadostili različnim potrebam kupcev, Slate ponuja obsežno paleto dodatne opreme: od preprostih estetskih dodatkov do kompletov, ki iz poltovornjaka ustvarijo petvratni SUV ali pa vozilu dodajo fastback zadek po vzoru klasičnih Range Roverjev.

Ali je papež prejemal plačo?
Dostopni električni poltovornjak
Slate

Minimalizem z uporabniškim pridihom

V notranjosti stavijo na preprostost: brez lastnega info-zabavnega sistema, le univerzalno držalo za pametne telefone ali tablice. Na voljo so tudi zvočniki, a uporabniki lahko preprosto uporabijo prenosni Bluetooth zvočnik. Nadzor klime je ročen, okna pa – presenetljivo – na ročni pomik.

Pod pokrovom se skriva en elektromotor na zadnji osi z 201 KM in 400 Nm navora. Na voljo bosta dve bateriji:

  • 52,7 kWh za okoli 240 km dosega
  • 84,3 kWh (dodatna oprema) za okoli 385 km dosega

Pospešek od 0 do 100 km/h znaša 8 sekund, končna hitrost pa 145 km/h – več kot dovolj za mestno in podeželsko vožnjo.

Dostopni električni poltovornjak
Slate

Preprosta, a učinkovita zasnova

Truck temelji na preizkušeni kombinaciji MacPhersonovega vzmetenja spredaj in De Dionove zadnje osi – enake rešitve uporablja tudi Mercedes-Benz G razred. Standardno je opremljen z jeklenimi platišči in pnevmatikami 245/65 R17.

Ne glede na nizko ceno pa Slate ni pozabil na varnost: sistem za samodejno zaviranje v sili, opozorilo na nalet in dodatni zračni mehovi v SUV različici so del serijske opreme.

Dostopni električni poltovornjak
Slate

Kompaktne mere, praktična uporabnost

Z dolžino 4,44 metra je Truck krajši od Honde Civic, a vseeno ponuja 1,5 metra dolg tovorni prostor in dodatnih 200 litrov prtljažnega prostora spredaj (frunk). Njegova masa znaša 1.633 kg, nosilnost pa 650 kg in vlečna zmogljivost 450 kg – dovolj za manjše prikolice.

Prodaja brez posrednikov

Slate Truck bo na voljo prek spletne prodaje neposredno kupcem, brez klasične mreže trgovcev. Načrtujejo tudi lokalne servisne centre.

Kljub podpornikom, kot je Jeff Bezos, ostajajo številna vprašanja – predvsem izvedljivost množične proizvodnje in morebitna ukinitev davčnih olajšav za električna vozila v ZDA. Vse to lahko ogrozi ambiciozno začetno ceno.

Večji od Bullija, manjši od tovornjaka. Pol stoletja Volkswagna LT (Crafter)