Vlada je sprejela predlog zakona o cestninjenju, s katerim v pravni red prenaša odločbe evropske direktive glede novega načina zaračunavanja cestnine za tovorna vozila glede na emisije CO2.
Predlog opredeljuje tudi novo, enodnevno vinjeto, ki bo na voljo najpozneje od 25. marca 2030, so po seji sporočili z vlade. V predlogu zakona vlada predlaga novo opredelitev razvrščanja tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2. "Čistejša vozila, torej tista, ki povzročajo manj onesnaževanja, bodo plačevala manj infrastrukturne pristojbine kot danes, bolj umazana pa več kot danes," so sporočili z vladnega urada za komuniciranje.
Preberite še:
"Cilj je, da bi bilo na cestah več sodobnih, čistih vozil in s tem manj onesnaževanja okolja," so poudarili. Predlog opredeljuje tudi novo vrsto kratkoročne elektronske vinjete - enodnevno. Ta se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.
V zakonu urejajo tudi ostale tehnične in organizacijske zadeve v zvezi z novim načinom cestninjenja vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov, glede na emisije CO2.
Prav tako je v predlogu zakona na novo definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah članicah ali državah Evropskega gospodarskega prostora.
Po pojasnilih vlade gre za določbe, s katerimi se uvaja poenostavljen, na ravni EU poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozil, s tem pa vzpostavlja večja učinkovitost na področju vodenja prekrškovnih postopkov in ukrepanja zoper tuje kršitelje, ki zaradi odhoda v tujino niso obravnavani na kraju storitve prekrška.
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del