Kljub temu, da je za vzpostavitev še dovolj časa, pa so se po razpisu za izvajalca pojavili (tipično slovenski) zapleti.
Na Darsu kljub zapletom glede ustreznosti merilnikov niso spreminjali časovnice uvedbe tako imenovanega sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah, ki naj bi ga vzpostavili spomladi prihodnje leto. Urad za meroslovje je izbranim merilnikom hitrosti podjetja Intermatic prižgal rdečo luč, na kar se je podjetje pritožilo.
Družba Dars je za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme sistemov sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah izbrala ljubljansko družbo Intermatic, katere ponudba je znašala 434.000 evrov brez davka. A kot je v preteklih dneh poročal Žurnal24, je merilnikom hitrosti Urad RS za meroslovje prižgal rdečo luč, saj da niso v skladu s slovenskimi predpisi.
Intermatic se je na odločbo urada za meroslovje že pritožilo, s pritožbo pa se zdaj ukvarja ministrstvo za gospodarstvo.
Na Darsu čakajo na odločitev glede pritožbe, nato bodo skladno z njo tudi ukrepali, so pojasnili. Časovnice sicer niso spreminjali. Pogodba izbrano podjetje po Darsovih navedbah zavezuje, da sistem vzpostavi do konca marca 2026.
Zaplet z merilniki so na torkovi novinarski konferenci ob začetku kolesarske sezone komentirali tudi predstavniki pristojnih institucij.
"Razpisni pogoji so bili javno objavljeni. Na ta razpis so se prijavili trije ponudniki, ki so ustrezali pogojem, res pa je, da dejansko pri odpiranju ponudb še niso imeli pridobljenega certifikata o odobritvi tipa merilnika," je dejal v. d. generalnega direktorja policije Damjan Petrič.
"To vse traja že predolgo, je pa res, da je bil v tem primeru naročnik Dars, in verjamem, da bodo tudi ta zaplet rešili in da tudi v Sloveniji predvsem zaradi večje varnosti na avtocestah pridemo do t. i. sekcijskega merjenja hitrosti," pa je dejal notranji minister Boštjan Poklukar.
Tudi infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek pričakuje, da se "stvar izpelje in začne delovati čim prej". Prepričana je, da bo sekcijsko merjenje hitrosti pripomoglo k umiranju prometa, "mogoče tudi k zmanjševanju zastojev v teh centrih".
Sistem bo vzpostavljen na štirih lokacijah - na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.
Sistem bo meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Če bo višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.
Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola