Avtodom na osnovi razreda G? Sliši se kar malo bizarno, a slovensko podjetje Robeta bo točno to na trg poslalo že prihodnje leto.
Slovensko podjetje Robeta, ki si je v zadnjem desetletju izborilo pomembno mesto v evropski industriji za kampiranje predelanih dostavnikov, stopa na povsem novo pot. Namesto običajnih osnovnih vozil, kot sta Citroën Jumper ali Fiat Ducato, se zdaj loteva izziva na skrajnem robu terenskega prestiža – z Mercedesovim legendarnim razredom G. O projektu so prvi pisali pri nemškem Auto Motor und Sport, za nas pa so ga potrdili tudi viri v podjetju.
Butični pristop k prestižu
Pri Robeti stavijo na individualno izdelavo, pri čemer se vsak avtodom prilagaja željam naročnika – od izbire osnovnega vozila do najmanjših detajlov notranje opreme. Njihova filozofija zavrača množično proizvodnjo, vsak izdelek pa je rezultat ročnega dela in premišljene zasnove. Takšen pristop seveda pomeni višjo ceno – osnovni model Apollo, denimo, lahko z nekaj dodatki zlahka preseže 120.000 evrov.
Pričakovano je, da bo predelava na osnovi razreda G segla visoko preko 200.000 evrov, prvi primerek pa naj bi bil javnosti predstavljen v začetku leta 2026 na sejmu CMT v Stuttgartu.
Modularna rešitev za sodobne nomade
Namesto klasične kuhinje in postelje je notranjost vozila zasnovana po modularnem principu. V prostor za zadnjimi sedeži bodo nameščeni mobilni kuhinjski in bivalni moduli, ki jih je mogoče uporabljati tudi zunaj vozila. Kuhinja z možnostjo kuhanja in pomivanja bo umeščena ob zadnja vrata in bo dostopna z zunanje strani, tik za njo pa bo še snemljiv blok, ki omogoča preoblikovanje v zunanjo kuhinjo.
Na drugi strani bo sedelna klop, ki skriva prostor za prenosno kemično stranišče, za tuširanje in pomivanje pa sta predvidena dva 15-litrska vodna rezervoarja, nameščena pod stropom. Dodano vrednost ponuja tudi zložljiva tovorna platforma, dovolj prostorna za gorsko kolo ali drugo opremo.
Spalnica s pogledom na zvezde
Brez dvižne strehe pri takem konceptu ne gre. Robetina rešitev se odpre nad zadnjim delom vozila in omogoča stojno višino v notranjosti, pod streho pa je prostor za udobno zložljivo posteljo dimenzij 205 x 135 centimetrov – dovolj za enega razvajenega ali dva manj zahtevna "spalca".
Je to prihodnost prestižnega overlandinga?
Z novo platformo na osnovi Mercedes-Benza razreda G Robeta jasno kaže svojo ambicijo vstopiti med prestižne avanturistične blagovne znamke, kjer kakovost, zmogljivost in estetika niso kompromis, temveč osnovno vodilo.
Sicer pa Robeti avtomobili znamke Mercedes-Benz niso neznanka. Že zdaj na osnovi Sprinterja izdelujejo dva modela, Adonis in Schumacher edition. Slednji je nastal v tesnem sodelovanju z nekdanjim dirkačem Ralfom Schumacherjem, oba pa ponujata povsem nov nivo luksuznega bivanja, delo Robete pa prepoznavajo in cenijo tudi pri znamki iz Stuttgarta.
Če se bo projekt razvijal po načrtih, bomo Slovenci imeli enega najbolj ekskluzivnih terenskih avtodomov na svetu – z oznako »Made in Slovenia«.