Konec tega in začetek naslednjega meseca znata biti na slovenskih avtocestah "brutalna".
Na Darsu pred pričakovanimi vrhunci poletnih zastojev na cestah voznike pozivajo, naj se dobro pripravijo. Najbolj obremenjeni dnevi bodo po napovedih 31. julij ter 1. in 15. avgust.
Po besedah predsednika uprave Darsa Andreja Ribiča bo na terenu več dežurnih služb, razdeljevali bodo vodo, a morajo vozniki tudi sami poskrbeti za osnovno oskrbo.
Največja gneča pričakovana konec julija in sredi avgusta
31. julij bo prometno obremenjen zaradi začetka šolskih počitnic na Bavarskem, ko pričakujejo povečan promet iz Avstrije proti slovenski Obali.
1. avgusta se začne italijanski ferragosto, zato bo veliko vozil iz Italije proti obmorskim krajem, 15. avgusta pa bo ob Marijinem vnebovzetju pričakovana množična vrnitev turistov domov in s tem obremenitev vseh glavnih prometnih koridorjev.
»Mi bomo v teh dneh bolj pazljivi, na terenu bo več ekip, pripravljeno bomo imeli vodo,« je dejal Ribič. Ob tem pa opozoril, da naj se vozniki opremijo tudi sami, saj ne morejo pričakovati, da bo za vse poskrbel Dars.
Prenove avtocest v času dopustov
Ribič je izpostavil, da so termini prenov poleti premišljeno izbrani, saj je v tem času približno tretjina Slovencev na dopustu. Poudaril je, da bodo v dogovoru z izvajalci poskušali roke skrajšati.
Kot najbolj problematično točko je označil odsek med Slovenskimi Konjicami in Dramljami, kjer si prizadevajo čim prej odpreti po dva pasova v obe smeri.
Zapore na štajerski avtocesti
Na štajerski avtocesti bo od petka od 21. ure do sobote do 5. ure in nato v nedeljo od 4. do 15. ure zaprt odsek med Vranskim in Blagovico proti Ljubljani. Promet bo preusmerjen na regionalno cesto, zaprt bo tudi uvoz Trojane v obe smeri.
V noči na soboto bo med Trojani in Vranskim proti Mariboru ob polnoči polurna popolna zapora.
Gradbena dovoljenja in pravna negotovost tretje razvojne osi
Ribič se je odzval tudi na odločitev upravnega sodišča, ki je odpravilo gradbeno dovoljenje za prvi odsek južnega dela tretje razvojne osi – hitro cesto od novomeškega vzhodnega priključka do tovarne Revoz.
Gre za petkilometrski odsek, ocenjen na 108 milijonov evrov.
»Dars ni tožena stranka. Dokumentacijo smo pripravili skrbno in po vseh postopkih,« je povedal Ribič in zavrnil očitke Občine Novo mesto, da Dars ni opravil svojega dela.
Težave zaradi uredbe o hrupu
Sodba se nanaša na neustavnost uredbe o hrupu, ki vpliva na vsa gradbena dela in investicije.
»Proučujemo možnost revizije na vrhovnem sodišču, da preverimo, ali je bila odločitev upravnega sodišča pravilna,« je še dodal Ribič.