Raziskava Fakultete za varnostne vede v Mariboru je jasno pokazala: marsikateri slovenski voznik brezobzirno parkira na parkirnih prostorih za invalide – in znamka (ali cena avtomobila) na to nima prav nobenega vpliva.
Kot je pojasnil doc. dr. Aleš Bučar Ručman, je na 60 parkirnih mestih za invalide, ki so jih opazovali tri dni, parkiralo kar 60 odstotkov voznikov, ki tam niso imeli kaj iskati – na nekaterih pa celo 90 odstotkov. Večina jih je sicer parkirala le za nekaj minut (petina pa pravzaprav niti ni parkirala, temveč so le čakali v avtu), a vseeno rezultati jasno kažejo: ne le, da slovenskim voznikom močno manjka kulture, parkiranje na invalidskih parkirnih mestih je očitno nacionalni šport.
Ne, niso krivi le vozniki črnih BMW-jev in Audijev
In medtem ko večina tistih, ki takega početja ne odobravamo, pomisli, da prednjačijo vozniki dražjih vozil (nenazadnje tudi zato, ker se največkrat pojavilo na družbenih omrežjih), je v resnici slika popolnoma drugačna: sestava vozil, neupravičeno parkiranih na parkirnih mestih za invalide, povsem ustreza porazdelitvi vozil v slovenskem voznem parku. Po domače: ne, tam ne parkirajo le ’kriminalci in bogataši’, tam parkirajo predvsem Janezi in Micke, morda vaš sosed ali mama ...
Če so tako brezobzirni na parkirišču, kako se vedejo šele na cesti?
Fakulteta je zato v sodelovanju z Agencijo za varnost prometa in Mestno občino Ljubljana zasnovala projekt z imenom Parkiraj izgovore drugam!, ki bo namenjen obravnavi te problematike in iskanju rešitev zanjo – seveda predvsem z osveščanjem. ”Če so vozniki tako egoistični v razmerju do teh ljudi in kršijo tako jasna, preprosta in enostavna pravila, potem me skrbi, kako se ti vozniki vedejo na cesti. Zato vozniki, ker ne morete prevzeti njihove invalidnosti, jim ne jemljite niti parkirišč,« je stanje komentiral mag. Igor Velov, direktor Javne agencije RS za varnost prometa.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del