Slovenski policisti nevarni za promet?

Slovenski policisti bodo z nekaterimi zimskimi gumami dvomljive kvalitete lahko nevarni za ostale udeležence v prometu.

21. 11. 2013

Nekatere gume, s katerimi se bodo letošnjo zimo (skušali) voziti slovenski policisti dela kitajsko podjetje Hangzhou Zhongce Rubber Company, med drugim jih prodajajo tudi pod blagovnima znamkama Goodride in Westlake (enake gume z le drugo oznako znamke).

Na testih AMZS so zimske gume teh znamk leta 2009 in 2010 dobile oceno "ni priporočljivo". Leta 2009 so bile to gume z oznako SW602, leta 2010 pa z oznako SW601. Kasneje teh gum niso več testirali, seveda zato, ker se je bilo jasno, da so brezupno zanič. Nemška revija Auto Bild je leta 2012 prizkusila gume Westlake SW608 (kar je guma, ki je razen imena blagovne znamke torej identična Goodride SW608), guma je bila na testu obupna, zavorna razadlja v mokrem je bila kar za 7 metrov oz. 17% daljša kot pri dobri gumi renomiranega proizvajalca. Praktično enako zanič rezultat je na istem testu dosegla tudi guma Goodride SW601. Pri Auto bildu so gume proglasili za problematične pri voznih lastnostih.

Iz vseh teh rezultatov je jasno, da gre za gume, ki so neprimerne za kakršnokoli uproabo, kaj šele za uporabo na policijskih vozili, še posebej pa ne na policijskih vozilih, ki so namenjena pogostejši uporabi pri višjih hitrostih. 

Poleg tega je imela omenjena tovarna hude težave s kvaliteto pnevmatik, saj so morali v ZDA odpoklicati nekaj 100 tisoč gum, ker je prišlo zaradi delaminacije in ekplozij gum do nesreč (tudi s smrtnim izidom) in posledičnih tožb in ukrepov NHTSA. Še ena izrazito negativna referenca torej.

Gume tega proizvajalca so poleg tega verjetno tudi okoljsko in zdravstveno vprašljive, saj so npr. v gumah Westlake SP06 (letne) našli povišane vrednosti rakotvornih policikličnih aromatskih ogljikovodikov (v Nemčiji). Glede na to, da se te snovi v gumah kitajskih proizvajalcev niso pojavile prvič, je torej nakup tovrstnih gum še toliko bolj vprašljiv (milo rečeno).

Skratka, nakup teh gum se ne zdi le nesmiseln, temveč tudi nevaren za policiste in ostale udeležence v prometu, odločitev za tak nakup pa dejanje, ki meji na nevestno delo. Očitno proizvajalca in gum ni nihče preveril.

Zdrava mera razuma:

Četudi je kitajsko podjetje Hangzhou Zhongce Rubber Company največji kitajski prodajalec gum, ki izdeluje tudi gume znamke Goodride in je bilo ustanovljeno že leta 1958, to ne pomeni, da gre za renomirano podjetje. Že res, da so bili pred leti že deseti največji proizvajalec gum za avtomobile na svetu in da so z njimi zaslužili prek 4 milijarde ameriških dolarjev, se je seveda potrebno vprašati tudi kam in komu so jih prodali.

Številni azijski trgi so, sicer ogromni, a revni - vozila pa stara in poceni. Zato je jasno, da lastniki takšnih avtomobilov na njih 'natikajo' poceni gume. Hkrati se s takimi avtomobili v večini primerov vozijo v mestnih gnečah, tudi veliko počasneje in podobno.

Nikakor pa se s takimi gumami ne vozijo tako hitro, kot se pri zasledovanju avtomobilov na naših avtocestah policisti - avtomobili lahko dosežejo hitrost tudi do 250 km/h in če je potrebno nenadno zaviranje imajo težave že precej boljše gume, kaj šele poceni kitajska roba.

Navsezadnje je s kitajskimi izdelki v večini primerov enako - videti so še kar ok, tudi delajo brezhibno, a vprašanje kako dolgo. Ko pa se pojavijo težave so po navadi za v smeti. Jih bodo naši policisti po nekajkratnem sunkovitem zaviranju zamenjali?

In stroka?

Ko se je razvedelo, da imajo policijska vozila nameščene zelo slabe gume kitajskega porekla, je predsednik Policijskega sindikata Slovenije Radivoj Uroševič ministra Gregorja Viranta in direktorja policije Stanislava Venigerja prosil za pojasnila. Veniger se je že odzval in pozval strokovno službo, naj omenjene gume testirajo na poligonu, ter mu podajo ugotovitve.

Hkrati je dodal, da za nakup gum pri Policiji skrbi Urad za logistiko MNZ. Slednji je s postopkom javnega naročila za oddajo naročila blaga po odprtem postopku kupil 5.110 kosov zimskih gum (ki naj bi bojda varčevale z gorivom in se izkazale z boljšim oprijemom na mokri podlagi) v skupnem znesku 357.560 evrov. Hkrati trdijo, da gume izpolnjujejo temeljne okoljske zahteve in zagotavljajo, da je bil bistveni poudarek prav na kakovosti ponujenih gum, ki se izkazuje v njihovi energijski učinkovitosti, šele nato na ceni ponujenih izdelkov.