Rdeča nit napovedi pred letošnjo domačo avtomobilsko sezono, v kateri je predvidenih 13 dirk (reli in gorsko hitrostne), so za zdaj »če-ji«. Veliko je želja, za zdaj še malo konkretnih potrditev.
Tri mesece pred napovedanimi prvimi dirkami je sicer več znanega o prireditvah kot o tem, kdo vse in predvsem s kakšnimi avtomobili bo na njih nastopil. Na neposredna vprašanja veliko odgovorov sredi januarja še ni bilo mogoče dobiti. Zapišem pa lahko, da v Sloveniji letos pričakujemo skupno trinajst avtomobilskih dirk. Največ bo relijev, in sicer kar šest.
Če temu dodam še reli Delta na Hrvaškem, je vseh napovedanih relijev že sedem in število je prav gotovo visoko. V koledarju za državno prvenstvo so slovenski reliji v Vipavski dolini, Velenju, Železnikih, Novi Gorici, Soški dolini in Idriji. Obsežen koledar bo na preizkus postavil tudi razpoložljive proračune slovenskih tekmovalcev. Tekmovalna dolžina prvenstva, če vštejem še vmesna testiranja, bi se lahko gibala okrog tisoč kilometrov.
Pričakovati je tudi kar pet domačih gorskohitrostnih dirk. To so že klasične dirke na Gorjancih, proti Lučinam, pa evropski spektakel v Ilirski Bistrici in ponovitev gorske dirke z relističnim pridihom v Tolminu. Ta bo maja tudi odprla gorskohitrostno državno prvenstvo. Sezona se bo po novem doma tudi zaključila, in sicer z novo gorsko dirko na obnovljeni cesti iz Podnanosa proti Razdrtemu. Tudi to dirko bo, podobno kot vipavsko-ajdovski reli, organiziralo društvo Ajdovščina Motorsport. Nad novo gorsko dirko bdi nekdanji dirkaški as Silvan Lulik, ki izpostavlja široko in hitro cesto tudi s potencialom za uvrstitev v pomembnejša evropska gorska tekmovanja. V prihodnje si želi le bolj ustrezen termin. Jeseni se poveča možnost slabega vremena, to pa z gorskih dirk podi gledalce, ki so prek vstopnic lahko pomemben del proračuna take dirke.
V Sloveniji zaradi nerešenega položaja z dirkaško stezo Gaj na Dolenjskem – nacionalna zveza za avtošport AŠ2005 si želi pod razumljivimi pogoji pridobiti stavbno pravico s strani Ministrstva za obrambo – predvidoma ne bo nobene krožnohitrostne dirke. Bodo pa pri Moravčah letos izpeljali dve dirki v avtokrosu, kjer so bile dirke že lani zelo uspešne in atraktivne.
Turk zagotovo na štartu, vrača se Humar
»Trenutno je še toliko če-jev, da je težko povedati kaj konkretnega. Vsekakor bom na prvi dirki na štartu, to je osnovni cilj,« pravi državni prvak v reliju Rok Turk, ki je zadnja leta zmagoval s Hyundaijevim dirkalnikom i20 R5. Nobena velika skrivnost sicer ni, da si Turk želi v novo sezono vstopiti z novim Hyundaijem i20 Rally2. To je dirkalnik že na osnovi nove generacije tega Hyundaijevega modela. Te dirkalnike izdelujejo v Hyundai Motorsportu v Nemčiji, in to v istih prostorih, kjer Hyundai razvija tudi svoj program Rally1 za svetovno prvenstvo.
Zadnje mesece so morali vse moči usmeriti v razvoj tovarniške specialke, kjer so že tako zamujali pri razvoju, in to se zdaj pozna tudi pri programu za zasebne kupce. Hyundai je za ta avtomobil prejel že več kot 30 naročil, izdelali pa so jih le pet. »Prav gotovo bo dobava tega avtomobila do aprila že sama po sebi zelo velik zalogaj,« ocenjuje Turk, petkratni zaporedni državni prvak v reliju.
In s »če-ji« gre še naprej. V Sloveniji je še vedno Turkov lanski oziroma obstoječi dirkalnik. Neuradno ni izključeno, da bi lahko v tem avtomobilu sedel tudi Marko Grossi. To sicer še ni potrjeno in tudi težko je oceniti, kako realne so možnosti za tak preskok lanskega državnega prvaka med dvokolesno gnano konkurenco. Pri »če-jih« se za zdaj vrti tudi program Darka Peljhana.
V slogu »zimzelenih« Loeba, Loixa in Delecourja se želi tudi Idrijčan z 31-letno dirkaško kariero spet vrniti za volan konkurenčnega avtomobila. Lani je na reliju za SP na Hrvaškem prvič vozil dirkalnik R5 in ta ostaja želja tudi za letošnje leto. Neuradno se govori tudi o povezavah z ekipo GMT Racing. Ta je za Andreja Čuka iz Peljhanove delavnice odpeljala Mitsubishija Lancerja EVO9 (za zdaj le za vlogo predvoznika), prihodnji tedni pa bodo pokazali, kakšni bi lahko bili njihovi naslednji konkretni koraki. Vodja ekipe GMT Racing, Goran Čučilovič, nam je potrdil, da bo na prvem reliju za volanom njihovega Citroëna DS3 R3T spet Aleks Humar.
Zelo verjetno bo v najvišjem razredu letos nastopal tudi Boris Požeg, ki bo prav ta mesec testiral Škodo Fabio Rally2. Popularni Piksi pravi, da za dokončno potrditev programa potrebuje še nekaj pravih odgovorov, vseh načrtov za sezono pa še ni želel izdati. Pravi, da je vendarle še prehitro ...
Kup novosti v razredu Rally4
Resen program bi lahko Humarja postavil v vlogo prvega favorita v diviziji II državnega prvenstva. Ta z bistveno dostopnejšimi dirkalniki tudi sicer mika veliko voznikov. Ne glede na Grossijev program imajo v njegovem moštvu odličnega Peugeota 208 Rally4. Blaž Podlesnik je obiskal M-Sport na Poljskem in tam prevzel še svojo drugo Ford Fiesto Rally4. Eno od obeh bo v državnem prvenstvu spet vozil Jan Medved, ki si po tihem želi nastopiti tudi na reliju za SP na Hrvaškem.
V diviziji II naslova podprvaka in skupno tretjega mesta v lanskem državnem prvenstvu ne bosta branila brata Jernej in Gregor Fakin. Voznik bo namreč postal srečni očka in zato si bo letos privoščil le manjši športni program, ki predvideva nastop na obeh primorskih relijih v Vipavski dolini in Novi Gorici. »S kakšnim dirkalnikom? Pustimo se presenetiti,« je skrivnosten Fakin. Ker je že lani povedal, da ga vsaj za kakšno dirko mika dirkalnik R5 oziroma Rally2, se vsaj za zdaj tihe želje bržkone gibljejo prav v to smer.
Dirkalnik razreda Rally4 mika tudi Jana Mraka, ki je lani v diviziji I postal državni prvak s starim Suzukijem Swiftom. Mrak pravi, da si želi s takim avtomobilom nastopiti na vsaj kakem reliju. Tudi njegov lanski glavni tekmec Luka Brus pripravlja nekaj novega, a za zdaj še ne razkriva podrobnosti. Matjaž Mihevc, ki je lani z Renault Cliom Rally5 dobil reli v Vipavski dolini, bi tudi rad vsaj za kako dirko sedel v avtomobil višjega razreda Rally4.
Lani vse hitrejši Rok Jerkič je Peugeota 208 R2 prodal v Romunijo in za zdaj še nima resnejšega programa za novo sezono. Tudi Alan Pajk bo skoraj gotovo sedel v dirkalniku tega razreda, in sicer v novem Renaultovem Cliu, na sovoznikovem sedežu pa bo sedel Tomaž Černe. V diviziji I se bo lahko v boj za najvišja mesta vmešal tudi Martin Čendak (finalist FIA izbora RallyStar), saj letos pokalni Opel Adam spada v prvo in ne v drugo divizijo. Del prve divizije bodo še naprej tudi dirkalniki razreda Rally5.
Brez prevelikih novosti na gorskem prvenstvu
Na gorskih dirkah za zdaj brez velikih napovedih. V boju za vrh lahko spet pričakujemo Milana Bubniča z Lancio Delto, upati gre na še kakšen nastop več Mateja Grudnika (Renault Clio). Matevž Čuden za zdaj ostaja pri pokalnem Renault Cliu, a si želi prestopa v štirikolesno gnan dirkalnik. S takim je že lani vozil in tudi prvič zmagal Matic Kogej (Mitsubishi Lancer), ki za zdaj še nima konkretnejših načrtov za letošnjo sezono. Mika ga tudi reli, vsaj za pokušino. Toda, saj veste, tisti »če-ji« …
Aprila se na Hrvaško predvidoma vrača svetovno prvenstvo v reliju. Dva tedna prej bo potekal uvodni domači reli v Vipavski dolini. Organizatorji se nadejajo priložnosti, da bodo zato na testiranje pred hrvaškim spektaklom privabili še katero izmed zanimivih tujih posadk.
In če se res, kakor je nekajkrat v rumenih medijih že napovedal, za volan spomladi vrne celo nekdanji državni prvak, sicer danes že 59-letni Boris Popovič, nas čaka zelo zanimiva dirkaška pomlad. Toda, to so ti dirkaški »če-ji« …
Vse krožnohitrostne še vedno v tujini
Vse krožnohitrostne dirke (predvidoma pet) bodo še naprej potekale v tujini. V tekmovalnem smislu bodo v ospredju dirke v Pokalu Twingo, ki štejejo tudi za državno prvenstvo. Naslov bo predvidoma branil Nik Štefančič, ki je lani po več zanimivih dvobojih postal prvak pri 17 letih. V skupni razvrstitvi in ostalih razredih je bila udeležba lani res maloštevilčna. Osvežitev pa bo gotovo nov dirkalnik, ki ga je v Slovenijo pripeljal Robert Pravdič iz Maribora, to je nadvse privlačen Audi A3 TCR. Pravdič, ki je občasno že nastopal tudi s tovarniškim Seatom Leonom iz serije WTCC, z njim seveda cilja visoko.