Novi model, ki je dobesedno ustvaril segment ultra kompaktnih avtomobilov, bo znamki skušal pomagati iz krize. Zabeležili so namreč že skoraj 60-odstotni padec prodaje.
Smart, skupno podjetje Mercedes-Benza in kitajskega Geelyja, je potrdilo, da pripravlja naslednika slovitega mestnega malčka ForTwo. Dvosedežni model bo premiero doživel konec leta 2026 in bo nosil ime Smart #2.
Električni malček za urbana središča
Kot vsi novi modeli znamke bo tudi Smart #2 izključno na baterijski pogon. Po zasnovi ga bo oblikoval Mercedes-Benz, proizvodnja pa bo potekala na Kitajskem. Avto se trenutno razvija pod internim imenom project: two. Smart ob tem poudarja, da bo šlo za “ultra-kompaktno vozilo v A-segmentu”, namenjeno mestom, kot so Rim ali Pariz, kjer je prostorska stiska največja.
Za razliko od obstoječih modelov (#1, #3 in #5), ki sodijo med križance in SUV-je, bo #2 spet ciljal na kupce, ki potrebujejo izrazito mestni avtomobil. Pri razvoju so se odločili za povsem novo platformo Electric Compact Architecture, saj niti Mercedesove niti Geelyjeve obstoječe osnove ni bilo mogoče dovolj skrajšati na približno 2,7 do 2,8 metra dolžine.
Varnost in doseg v ospredju
Pri Smartu želijo, da novi #2 doseže štiri- ali celo petzvezdično oceno EuroNCAP, kar v razredu tako majhnih avtomobilov ni samoumevno. Vozilo bo opremljeno z naprednimi asistenčnimi sistemi in ponujalo »spodobno« električno avtonomijo, ki bo zadostovala za vsakodnevno mestno rabo.
Zadnji Smart ForTwo je z linij v Hamburgu zapeljal marca 2024, s čimer se je zaključila četrt stoletja dolga zgodba ikoničnega mestnega avta. Njegova posebnost je bila postavitev motorja zadaj ter možnost parkiranja pravokotno ob robnik – lastnost, ki jo mnogi v mestih še danes pogrešajo.
Novi konkurenti v razredu mestnih električnih vozil
Razred minijev je v zadnjih letih postal problematičen zaradi strožjih varnostnih in okoljskih predpisov, ki so zvišali stroške proizvodnje. Nekateri proizvajalci, kot sta Peugeot in Citroën, so se zato umaknili. A elektrifikacija zdaj odpira novo poglavje: na trg prihajajo Fiat 500e, novi Renault Twingo, njegova različica pod znamko Dacia ter Volkswagen ID.1. Vsi bodo nastajali v Evropi, kar pomeni, da se bodo izognili 18,8-odstotnim carinam na kitajsko izdelane električne avtomobile, ki so letos že podražile Smart #1 in #3 za približno 2.000 evrov.
Smart #2 bo torej prvi izmed treh novih modelov, ki jih podjetje napoveduje za Evropo – vsako leto enega. Evropa ostaja ključni trg, a bo moral Smart, ki se letos spopada s kar 59-odstotnim padcem prodaje (le 6.983 vozil do julija), dokazati, da je z mestnim električnim malčkom mogoče ponovno ujeti uspeh, ki ga je ForTwo nekoč užival.
Novo na Metroplay: Eden največjih slovenskih podjetnikov Igor Akrapovič: zakaj mu pravijo fanatik in kakšna je cena uspeha