Kultni dvosedežnik dobiva nepričakovanega naslednika. Zdaj vemo, kdaj prihaja na evropske ceste

2. 9. 2025 | Gregor Žvab

Novi model, ki je dobesedno ustvaril segment ultra kompaktnih avtomobilov, bo znamki skušal pomagati iz krize. Zabeležili so namreč že skoraj 60-odstotni padec prodaje.

Smart, skupno podjetje Mercedes-Benza in kitajskega Geelyja, je potrdilo, da pripravlja naslednika slovitega mestnega malčka ForTwo. Dvo­sedežni model bo premiero doživel konec leta 2026 in bo nosil ime Smart #2.

SMart #2 - nova generacija ForTwo
Smart

Električni malček za urbana središča

Kot vsi novi modeli znamke bo tudi Smart #2 izključno na baterijski pogon. Po zasnovi ga bo oblikoval Mercedes-Benz, proizvodnja pa bo potekala na Kitajskem. Avto se trenutno razvija pod internim imenom project: two. Smart ob tem poudarja, da bo šlo za “ultra-kompaktno vozilo v A-segmentu”, namenjeno mestom, kot so Rim ali Pariz, kjer je prostorska stiska največja.

Za razliko od obstoječih modelov (#1, #3 in #5), ki sodijo med križance in SUV-je, bo #2 spet ciljal na kupce, ki potrebujejo izrazito mestni avtomobil. Pri razvoju so se odločili za povsem novo platformo Electric Compact Architecture, saj niti Mercedesove niti Geelyjeve obstoječe osnove ni bilo mogoče dovolj skrajšati na približno 2,7 do 2,8 metra dolžine.

Dončićev odziv na viralni posnetek navdušil splet: "Butec in butec"
SMart #2 - nova generacija ForTwo
Smart

Varnost in doseg v ospredju

Pri Smartu želijo, da novi #2 doseže štiri- ali celo petzvezdično oceno EuroNCAP, kar v razredu tako majhnih avtomobilov ni samoumevno. Vozilo bo opremljeno z naprednimi asistenčnimi sistemi in ponujalo »spodobno« električno avtonomijo, ki bo zadostovala za vsakodnevno mestno rabo.

Zadnji Smart ForTwo je z linij v Hamburgu zapeljal marca 2024, s čimer se je zaključila četrt stoletja dolga zgodba ikoničnega mestnega avta. Njegova posebnost je bila postavitev motorja zadaj ter možnost parkiranja pravokotno ob robnik – lastnost, ki jo mnogi v mestih še danes pogrešajo.

SMart #2 - nova generacija ForTwo
Smart

Novi konkurenti v razredu mestnih električnih vozil

Razred minijev je v zadnjih letih postal problematičen zaradi strožjih varnostnih in okoljskih predpisov, ki so zvišali stroške proizvodnje. Nekateri proizvajalci, kot sta Peugeot in Citroën, so se zato umaknili. A elektrifikacija zdaj odpira novo poglavje: na trg prihajajo Fiat 500e, novi Renault Twingo, njegova različica pod znamko Dacia ter Volkswagen ID.1. Vsi bodo nastajali v Evropi, kar pomeni, da se bodo izognili 18,8-odstotnim carinam na kitajsko izdelane električne avtomobile, ki so letos že podražile Smart #1 in #3 za približno 2.000 evrov.

Smart #2 bo torej prvi izmed treh novih modelov, ki jih podjetje napoveduje za Evropo – vsako leto enega. Evropa ostaja ključni trg, a bo moral Smart, ki se letos spopada s kar 59-odstotnim padcem prodaje (le 6.983 vozil do julija), dokazati, da je z mestnim električnim malčkom mogoče ponovno ujeti uspeh, ki ga je ForTwo nekoč užival.

Legendarni Renault Avantime je nazaj! A ne tak, kot bi si ga mnogi želeli

Novo na Metroplay: Eden največjih slovenskih podjetnikov Igor Akrapovič: zakaj mu pravijo fanatik in kakšna je cena uspeha