Njegov ponos se lahko pohvali z nazivom najbolj prodajanega vseh časov v svojem segmentu.
Pri 76 letih se je poslovil Tom Matano, človek, ki je avtomobilski svet obogatil z eno najbolj prepoznavnih športnih ikon – Mazdo MX-5. Med ljubitelji je bil poznan kot »oče Miate«, a pravzaprav je bil veliko več kot to: oblikovalec z izjemnim občutkom za linijo in človek, ki je znal svojo strast do avtomobilov deliti z drugimi.
View this post on Instagram
Matano se je rodil leta 1947 v Nagasakiju, a ga je pot hitro ponesla v Kalifornijo, kjer je na ArtCenter College of Designodkril svoje resnično poslanstvo – oblikovanje avtomobilov. Po izkušnjah pri GM v Avstraliji in BMW v Nemčiji je konec sedemdesetih pristal v Mazdinem oblikovalskem studiu v Irvinu. Prav tam je nastala ideja, ki je za vedno spremenila Mazdo in športne avtomobile nasploh: lahkoten roadster po vzoru klasičnih britanskih kabrioletov, a z japonsko zanesljivostjo.
Med različnimi predlogi se je uveljavil koncept Duo 101, pri katerem je Matano sodeloval z Markom Jordanom in Wu-huangom Chinom. Projekt je prerasel v prvo generacijo MX-5, ki je bila predstavljena leta 1989. Avtomobil je v trenutku postal uspešnica, danes pa velja za najbolje prodajani roadster vseh časov.
A MX-5 ni bila njegov edini pečat. Podpisal se je tudi pod obliko tretje generacije Mazde RX-7 (FD), ki je s svojimi čistimi linijami in elegantnimi proporci zaznamovala devetdeseta in še danes velja za enega najlepših športnikov iz Japonske.
View this post on Instagram
Čeprav so mu številni priznavali status legende, sam ni nikoli deloval vzvišeno. Redno je prihajal na srečanja ljubiteljev Mazde, si vzel čas za pogovor, podpisal avtomobile in z veseljem prisluhnil zgodbam lastnikov. Bil je človek, ki je s svojo toplino in nasmehom ustvarjal skupnost, v kateri MX-5 ni bila le avto, ampak način življenja.
Matano je rad pripomnil, da je dočakal čas, ko je postal »pradedek« Miate. Njegova življenjska pot se je končala, a avtomobili, ki jih je ustvaril, bodo še naprej voznikom risali nasmehe na obraz. MX-5 in RX-7 ostajata njegova zapuščina – preprosta, pristna in večna avtomobilska klasika.