Šov svetovnega prvaka!

Massimo (Miki) Biasion, ki je v letih 1988 in 1989 z Lancio Delto HF Integrale osvojil naslov svetovnega reli prvaka, se še danes rad spominja legendarnega dirkalnika, s katerim je v osemdesetih v obup spravljal nemočne tekmece in za katerega pravi, da je njegova hči.

Šov svetovnega prvaka! (foto: Tomaž Križman, Miha Zidarič) Tomaž Križman, Miha Zidarič
24. 9. 2010

V 'Integralkino' počastitev je (v rojstnem kraju Bassano del Grappa) pripravil eno največjih evropskih srečanj teh avtomobilov in jo poimenoval 'Amiki miei'. Klicu prvaka so se odzvali številni lastniki in ljubitelji dirkaške klasike, ki so na ogled postavili praktično celotno pahljačo Lanciine uspešne dirkaške zgodovine.

Med serijskimi (homologacijskimi) različicami smo tako opazili kup razširjenih 'evolucionk' s 16-ventilskimi turbomotorji in razširjenimi koloteki, ki so na dirkah omogočili uporabo 17-palčnih lahkih platišč, večinoma znamke Speedline.

Teh je bilo na srečanju ogromno (kljub naviti ceni, ki nedvomno 'pobira sadove' Lancijinih relijaških uspehov), precej pa jih natika tudi nič manj popularne (a zato nekoliko bolj dostopne) Compomotive TH2.

Spregledali nismo niti omejenih serij kot so Verde York (zelena), Giallo Ginestra (rumena), Martini 5 (za osvojitev petega naslova), Martini 6 (v počastitev šestega naslova, izdelanih 310 primerkov), Blu Lagos, Edizione Finale (na Japonskem zelo priljubljena različica), Club Italia (prvi njihovi lastniki so bili pomembnejši predstavniki italijanskih Lancia klubov) . .

Miki Biasion je za šov poskrbel kar z Delto S4, tisto pošastjo iz skupine B, ki je iz le 1.759 kubičnega motorja ob pomoči kompresorja in turbopuhala izstisnila tudi 500 in več 'konjev'.

Med dirkalniki oči navdušencev niso mogle iti niti mimo Stratosa (načrtovan v dirkaške namene, serijska različica je bila le posledica nujnega homologacijskega 'zla') in kompresorskega 037 (zadnji pogon), s katerim se je legendarni Walter Röhrl leta 1983 (v konstruktorski razvrstitvi) komaj ubranil plazu talentiranih zverin cvetoče skupine B.

Pristne ljubitelje morda nekoliko zaboli srce ob pogledu na številne predelane 'Integralke' (turbomotorji so nasploh dostikrat predmet 'izživljanja' z željo po hitrem prirastu moči), a njihovi lastniki so si s tem svoje sanjske avte ukrojili čisto po svojih željah, na drugi strani pa še vedno o(b)staja tudi precej tovrstnih avtomobilov v povsem tovarniškem stanju.

Skratka, dogodek za ljubitelje in tiste, ki cenijo dediščino dirkaške (pol)zgodovine. Biasion že pripravlja vabila za naslednje leto! (MG)

Foto: Tomaž Križman, Miha Zidarič