Mnogi pravijo, da bi ta tehnologija morala biti prihodnost elektromobilnosti.
Stellantis s svojo storitvijo deljenja vozil Free2move v sodelovanju z ameriškim tehnološkim podjetjem Ample v Madridu uvaja tehnologijo menjave baterij, ki predstavlja novo možnost za uporabnike električnih vozil – predvsem kot hitrejšo alternativo klasičnemu polnjenju.
Pet minut za “poln rezervoar”
V španski prestolnici so že odprli pet postaj za menjavo baterij, ki so v prvi fazi namenjene floti 40 električnih Fiatov 500e, ki so vključeni v Stellantisovo storitev souporabe vozil. Menjava prazne baterije z napolnjeno v eni izmed Amplejevih postaj traja le pet minut, uporabniki pa lahko lokacije postaj najdejo prek mobilne aplikacije Free2move.
Za podporo projektu je Ample od španske vlade prejel 9,8 milijona evrov nepovratnih sredstev, kar bo omogočilo razširitev števila postaj in povečanje flote na 100 vozil že v naslednjih mesecih. Predsednik podjetja Ample, John de Souza, je napovedal, da bodo podobne postaje kmalu vzpostavili tudi v drugih španskih mestih in drugod po Evropi.
Tehnologija, ki osvaja svet
Menjava baterij omogoča voznikom hitro zamenjavo prazne baterije za polno, s čimer se izognejo dolgotrajnemu čakanju ob običajnih hitrih polnilnicah, kjer polnjenje do 80 odstotkov traja od 20 do 30 minut. Ample trdi, da lahko sistem v prihodnosti postane eden ključnih načinov oskrbe z energijo za električna vozila.
De Souza ocenjuje, da bo do leta 2030 kar tretjina vseh polnjenj baterij električnih vozil na Kitajskem potekala z menjavo.
Kitajska že korak pred Evropo
Kitajski proizvajalec električnih vozil Nio je tehnologijo menjave baterij postavil v središče svoje ponudbe. V državi ima že več kot 3.000 postaj, v Evropi pa več kot 50. Največji svetovni proizvajalec baterij, CATL (Contemporary Amperex Technology), v sodelovanju z Nio v omrežje za menjavo baterij vlaga kar 2,5 milijarde juanov, kar znaša približno 320 milijonov evrov.
Marca letos je CATL predstavil dve standardizirani bateriji za menjavo, ki omogočata zamenjavo izpraznjene baterije z napolnjeno v pičlih 100 sekundah.
Menjava namesto polnjenja tudi v Evropi?
Čeprav je Evropa v razvoju infrastrukture za menjavo baterij še v zaostanku za Azijo, se zdi, da je prihodnost tovrstne tehnologije tudi na Stari celini obetavna. Stellantis in Ample s pilotnim projektom v Madridu nakazujeta novo smerrazvoja urbane mobilnosti – takšno, ki bo morda v prihodnosti olajšala prehod na električne avtomobile tudi tistim, ki si ne morejo privoščiti lastnega polnilca ali živijo v mestih z omejenim dostopom do javnih polnilnic.