Znak je pri marsikateremu vozniku povzročil precej zmede.
V Španiji, vključno z Mallorco, se obeta uvedba nove prometne table, ki naj bi voznikom priporočala določeno hitrost. Tabla z zelenim robom sicer še ni uradno potrjena, a španska prometna uprava DGT (Dirección General de Tráfico) že preučuje njeno uvedbo. Mediji ob tem pogosto namigujejo, da gre za del uveljavljenega evropskega prometnega sistema – a resničnost je precej bolj zapletena.
Zelena tabla še ni pravno zavezujoča
Po informacijah DGT nova tabla ne bo imela pravne veljave, temveč bo služila kot priporočilo za voznike, predvsem v občutljivih območjih, kot so šolske poti ali gost promet v mestnih središčih. Za razliko od običajnih znakov z rdečim robom, ki označujejo zakonsko določeno omejitev hitrosti, tabla z zelenim robom ne bo prinašala glob, tudi če bo priporočena hitrost presežena.
V praksi to pomeni: čeprav bo tabla postavljena, vozniki ne bodo kaznovani, če bodo vozili hitreje od priporočene vrednosti. Gre zgolj za poskus spodbujanja bolj premišljene vožnje, brez prisile.
Trenutno teh tabel na španskih cestah še ni v uporabi, DGT pa njihov morebitni uvod še vedno preučuje. Kdaj – in ali sploh – bodo postale del uradnega cestnoprometnega sistema, za zdaj ostaja nejasno.
Francoski primer ni enak
V poročilih se pogosto omenja tudi Francija kot primer uspešne uvedbe podobnega sistema. Toda resnica je, da v Franciji ni okroglih tabel z zelenim robom. Tam je že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja v uporabi znak C4a, ki ima kvadratno modro podlago in označuje priporočeno hitrost. Tudi ta znak ni pravno zavezujoč in zgolj usmerja voznike k bolj varni vožnji.
Zeleni rob na tablah: britanski eksperiment
Podobna rešitev je bila v preteklosti preizkusno uvedena v Veliki Britaniji, na primer v grofiji Northamptonshire. Tam so oblasti postavile okrogle znake z zelenim robom, ki so prikazovali priporočeno hitrost, na primer 32 km/h (20 mph), čeprav je bila zakonsko dovoljena hitrost višja.
Tudi britanski model ni bil del formalne prometne zakonodaje, ampak orodje za spodbujanje previdnejše vožnje, zlasti na območjih, kjer so šole, bolnišnice ali gosto naseljeni predeli.
Zelena prihodnost na obzorju – brez prisile
Čeprav se zdi uvedba takšnih znakov kot manjši korak, ima lahko velik vpliv na prometno varnost. V času, ko mnoge evropske države razmišljajo o alternativah k prekomernim omejitvam, bi tovrstni pristopi lahko postali del širše prometne strategije – toda brez zakonske prisile.
Za zdaj torej velja: tabla z zelenim robom še ni realnost na španskih cestah, a če bo pobuda uspešna, bi lahko v prihodnosti postala del nove prometne kulture – ne le v Španiji, temveč morda tudi drugod po Evropi.