Sport Leicht

12. 2. 2008
Deli

Krajše SL, po slovensko športno lahek. Mercedes je nadaljeval svetovno znano tradicijo razreda SL tudi pri ravnokar izvedeni prenovi. Za približno dve toni težak avtomobil sicer ne moremo več zapisati, da je lahek, je pa gotovo še bolj športen.

Upam si staviti, da ni avtomobilskega navdušenca, ki ne bi poznal legendarnega Gullwinga in njegovih naslednikov, ki so se zvrstili v več kot petih desetletjih. Primerjava zdajšnjega s prvim SL-om je na večini področji nesmiselna, k tradiciji pa so bili obvezani vsaj inženirji, ki so poskrbeli za užitek v vožnji, in oblikovalci, katerih dolžnost je bila, da na novem (prenovljenem) SL-u narišejo kaj, kar spomni na legendo. O pestri zgodovini Mercedes-Benzovega roadsterja kdaj drugič (dve strani sta odločno premalo), tokrat je čas za novega, ki bo v naše prodajne salone zavil predvidoma aprila oziroma maja. Tik pred poletjem!

Oblikovalci so zadnji generaciji povsem predelali zunanji videz. Prednji del je dobil nova žarometa, ki sta že v osnovi biksenonska in ‘pametna’, tako da snop svetlobe prilagodita razmeram (v naselju svetita bolj v širino, pri avtocestnih hitrostih bolj v daljavo …), nova sta oba odbijača in drugačne so zadnje luči. Povsem novi so tudi naguban pokrov motorja (spomin na leto 1954), prednja blatnika ter prednja maska, ki je s kromano letvico in veliko zvezdo na sredini zelo podobna tisti na 300 SL-u iz 1954, stranski ogledalci sta zdaj večji, nova pa so še platišča.

V notranjosti so z etiketo ‘novo’ označili merilnike, trikraki volanski obroč, sistem infotainment (izboljšani sistem Comand s pomnilnikom 4 GB in režo za SD-kartice), lesene vložke, barve oblazinjenja, prostorski zvočni sistem z desetimi zvočniki in Airscarf – sistem ogrevanja vratnega predela, ki skrbi, da je vožnja zgoraj brez tudi v hladnejših dneh v užitek, z odkritim pogledom v ventilatorja pa je še oblikovni element. Streha je še vedno trda in samodejno pomična.

Prenovljeni SL je zaradi izpopolnjenega prilagodljivega volanskega sistema okretnejši od predhodnika, pri manevriranju na parkiriščih in pri manjših hitrostih je lažje vodljiv, pri dinamični vožnji pa zaradi večje neposrednosti nudi še večji užitek. O prenovi podvozja se ni govorilo (Active Body Control serijsko pri SL 500 in SL 600), so pa prevetrili SL-ovo motorno paleto. V SL 350 je nov šestvaljnik z 232 kilovati (316 KM), ki je zamenjal predhodnika z 272 ‘konji’, od katerega pa je novinec boljši tudi pri porabi goriva (9, 9 litra na 100 prevoženih kilometrov, obljublja tovarna).

V Stuttgartu pravijo, da tudi SL 500 (285 kW, 388 KM, 11, 9 litra) in SL 600 (380 kW, 517 KM, 13, 9 litra) potrebujeta za tri do štiri decilitre manj goriva na 100 prevoženih kilometrov. Močnejši šestvaljnik se zavrti vse do 7.200/min, ima večje kompresijsko razmerje od predhodnika, spremenjene bate, spremenjeno gonilo ventilov in druge predelave. SL 350 pa ni več vstopni model v svet SL-ov. To vlogo je zdaj prevzel SL 280 (170 kW, 231 KM, 9, 4 litra). Cene za prenovljenega SL-a, ki bo pri nas naprodaj aprila ali maja 2008, še niso znane. Več informacij sledi, ko bomo sedli tudi za volan.

Mitja Reven, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja