6. Rally Idrija: Zadnji reli znova Italijanu!

Čeprav smo pričakovali, da bo zmagal domačin Aleks Humar (Škoda Fabia S2000), je v našem prvenstvu slavil njegov someščan Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO IX), oba pa sta morala podobno kot lani priznati premoč Italijanu. Letos je bil prehiter Andrea Smiderle (Peugeot 207 S2000).

14. 10. 2012

Humar je naredil napako že na petkovem superspecialu po središču Idrije, ko je po dotiku s šikano iz gum ter robnikom tako poškodoval desno prednje vzmetenje, da je bilo relija zanj konec že po kakšnem kilometru po startu. Ali je za napako krivo domače občinstvo, ki je okupiralo idrske ulice do zadnjega kotička, želja po čim večji prednosti pred neznanim Italijanom v podobni vrhunski tehniki že po prvem dnevu relija ali zgolj trenutek slabosti, v tem trenutku ni važno. Žal Humar ni mogel dokazati svojih vozniških veščin še z zadnjo zmago v letošnjem DP, vendar prav veliko dejansko ni izgubil, saj je že pred domačo dirko osvojil naslov letošnjega državnega prvaka. Malce šale na ta račun si je privoščil še njegov sovoznik Florjan Rus, ki je na Facebooku ponujal nove in povsem nerabljene zapiske najboljšemu ponudniku. Malce črnega humorja v tej prehitri nesreči ne more škoditi, kajne? Očitno pa ni bilo do šale Italijanu Smiderleju, ki je za prvi nastop izven Italije izbral prav Idrijo. »Resnično uživam, pri popisu po suhem pa si nisem mislil, da bo na deževni dirki tako spolzko. Nekajkrat sem imel velike oči, saj sem bil že sovoznik, drugače pa bi pohvalil hitrostne preskušnje in organizacijo. Če bi bila HP Čekovnik po suhem, bi bila prav gotovo ena najboljših, kar sem jih odpeljal,« je dejal buckasti, toda zelo prijazni Smiderle. Na vprašanje, zakaj prav Idrija za prvi reli v tujini pa je odgovoril, da organizator Miran Kacin zelo dobro pozna lastnika ekipe Friulmotor Claudia De Cecca, zato sta kmalu dobila skupni interes. Škoda, da letos ni bilo na startu Čehov, ki so lani prav popestrili idrsko preskušnjo. Se še spomnite, Roman Kresta v vrhunski Škodi Fabii S2000, pa Martin Prokop, ki je Forda Fiesto WRC zamenjal kar za Zastavo Yuga? No, da so številni idrski ovinki očitno pisani na kožo Italijanom (pa čeprav so na začetku kar zgroženi, kakšna je razlika pri oprijemu našega in njihovega asfalta), pa dokazuje že lanska zmaga Piera Longhija. Le kdo bo slavil prihodnje leto, bo to tretji Italijan?

Odlična dirka pa je uspela Darku Peljhanu (s sovoznikom Igorjem Kacinom). Čeprav je imel nekaj težav s pravo izbiro gum, je domačin z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije znova dokazal, da še vedno sodi med najboljše slovenske voznike relija. Z zmago, na katero je čakal tri leta, je že 27. zmagal v skupni razvrstitvi državnega prvenstva, hkrati pa je že najavil, da bo dirkaški pokoj še malce počakal ... Presenetljivo pa je tretje mesto v skupni razvrstitvi oziroma drugo mesto med domačimi dirkači osvojil Matej Grudnik, ki je moral novega Renaulta Twinga R2 EVO zamenjati za slabšega Clia RS skupine N. »Motor Twinga na žalost še ni popravljen. Čeprav je Clio šibkejši, težji in brez sekvenčnega menjalnika, pa je bil v teh spremenljivih pogojih na spolzkem asfaltu mogoče celo boljša izbira, saj ima dvolitrski motor več navora,« je bil vesel Grudnik, ki je hkrati tudi osvojil prvo mesto v diviziji II. Z drugim mestom, saj je moral zmago prepustiti Grudniku prav na zadnji HP zaradi pešajočega motorja, je bil prav tako zadovoljen Alan Pajk, ki je s tem osvojil naslov državnega prvaka v diviziji II. »Letošnja sezona je bila fantastična, saj so mi napovedovali, da se bom kakšno leto navajal za Citroëna C2 R2 Maxa. No, nanj se privadil presenetljivo hitro. Napak, naj bo govora o tehniki ali vozniških, letos ni bilo, mogoče je bila edina ta, da na začetku sezone nismo odšli na reli Lavanttal,« je dejal Pajk, ki velja prav gotovo za presenečenje letošnje sezone. Odlično tretje mesto pa je osvojil Aljoša Novak (Škoda Fabia R2), ki pravi, da ne smemo verjeti govoricam o koncu dirkaške kariere. Osmoljenci dirke so bili Marko Jeram (odpoved motorja na Citroënu C2 R2 Maxu), Boštjan Logar (odpoved servovolana in bencinske črpalke na Peugeotu 206 R3) in Miha Prek (odpoved zavor na Škodi Fabii R2), če pa zraven štejemo še odstope Mitje Klemenčiča in Rajka Žaklja pa ni čudno, da je 22-letna Klavdija Senica s Fiatom Pando Kit Carjem divizije I osvojila kar 10. mesto v skupni razvrstitvi!

Prav suhceno dekle, ki je s kartingom začela nastopati na državnem prvenstvu že pri 7 letih in pol, je bila poleg Jerama daleč najhitrejša v posamezni diviziji. Tekmece je prehitela s prednostjo skoraj dveh minut, kar dokazuje, da se na spolzkem terenu očitno podhranjena Panda (vsaj glede na rezultate po suhem) in njena lastnica odlično počutita! Drugi je bil Jure Jereb (Vokswagen Polo 1.4 16V), s tretjim mestom pa je Jernej Fakin (Fiat Panda Kit Car) osvojil naslov državnega prvaka v diviziji I. »Presrečen sem, čeprav bo treba za prihodnjo sezono dobiti kakšnega sponzorja več, drugače ne bo šlo,« je dejal simpatični Primorec. V pokalu Yugo pa je slavil Rok Jerkič, ki je neustrašnost končno nadgradil še z zanesljivostjo.

Če smo lahko bili z 62 posadkami na startu kar zadovoljni (na Sardiniji, ki velja za svetovno prvenstvo, je recimo prijavljenih zgolj 43 posadk!), pa smo razen nekaterih posadk iz pokala Alpe Adria pogrešali več hitrih tujcev. Čeprav je ponagajalo vreme, pa je bilo gledalcev (vsaj na superspecialu) res veliko, kar še enkrat dokazuje, da je reli v Idriji res doma. Še enkrat čestitke novim državnim prvakom (Alanu Pajku in Jerneju Fakinu) in dirkačem dirke (Marku Jeramu in Klavdiji Senici). Ko se ravno približujemo koncu leta, ko si vsi nekaj želijo, verjamem, da bodo omenjeni štirje čisto zadovoljni z boljšimi dirkalniki ... Kaj pravite, Božički sponzorji in Dedki Mrazi pokrovitelji?

Aljoša Mrak

FOTO: Uroš Modlic

SKUPNA RAZVRSTITEV

1. Smiderle-Marchi Peugeot 207 S2000 58:02,1

2. Peljhan-Kacin Mitsubishi Lancer EVO IX +33,4

3. Grudnik-Pahor Kugonič Renault Clio 2.0 RS +1:49,6

4. Laurencich-Mlakar Renault Clio R3 +1:52,1

5. Pajk-Ošlaj Citroen C2 R2 Max +1:52,9

6. Terpin-Ierman Citroen C2 R2 +2:15,6

7. Soravito-Maggiolino Renault Clio 2.0 RS +2:44,1

8. Novak-Čar Škoda Fabia R2 +3:16,9

9. Agnič-Podpečan BMW M3 +3:50,2

10. Senica-Pikš Fiat Panda Kit Car +4:02,5

DIVIZIJA I:

1. Senica-Pikš Fiat Panda Kit Car 1.02:04,6

2. Jereb-Šmid VW Polo 1.4 16V +1:50,0

3. Fakin-Volčič Fiat Panda Kit Car +2:16,5

DIVIZIJA II:

1. Grudnik-Pahor Kugonič Renault Clio 2.0 RS 59:51,7

2. Pajk-Ošlaj Citroen C2 R2 Max +3,3

3. Novak-Čar Škoda Fabia R2 +1:27,3

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri