DP v reliju: Napoved sezone 2010

Čeprav se zdi, da bi vztrajna gospodarska kriza morala še zdesetkati vozni park naših reli voznikov, pa so obeti za 2010 dobri. Načrtov je veliko, motivacije tudi. Mogoče pa se nam obeta celo ponovitev najuspešnejše sezone 2006?

12. 12. 2009

Po dveh dneh telefonskih klicev in desetini izmenjanih elektronskih pošt so potrdili domnevo, da se relisti krizi ne dajo.

Ker je november in se prihodnja sezona začne šele 11. aprila z avstrijskim relijem Lavanttal, lahko govorimo zgolj o teorijah in možnostih. A obeti niso samo dobri, ampak izvrstni, saj bi se že s polovico uspelih projektov približali najuspešnejši sezoni 2006. Se še spomnite, ko so se za naslov prvaka potegovali Logar, Kaučič, Jereb, Peljhan, Jeram in preostala kompanija?

Največ medijske pozornosti bosta zopet deležna naša nekdanja prvaka Andrej Jereb in Tomaž Kaučič, ki iščeta izzive v tujini. Izolčan še išče sponzorje za nastop na kakšni dirki IRC-ja (Intercontinental Rally Challenge). Letos je nastopil na reliju Monte Carlo s Peugeotovim dirkalnikom razreda S2000, kjer je odstopil zaradi tehnične napake, zato bi rad neke vrste popravni izpit.

Mogoče že kar na naslednjem legendarnem ‘Monteju’, ki je tik pred vrati. Podobno je s Tomažem Kaučičem, ki se je prav v letošnji sezoni prvič preizkusil na reliju za svetovno prvenstvo. »Letos smo se preizkusili na angleškem blatu, kar je bilo izredno težko, saj slovenski dirkači nismo navajeni takih razmer pa še tehnika je nagajala.

Za prihodnjo sezono si želim, da bi z ekipo AFM-ja odpeljali tri dirke za svetovno prvenstvo z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije, a tokrat na nam veliko bolj domačem asfaltu, « je dejal Štajerec. Toda ob tem je hitro dodal, da je nabiranje sponzorskega denarja mukotrpno opravilo, ki ti pobere živcev za celo sezono.

Naš aktualni državni prvak Darko Peljhan ima kar nekaj možnosti. »Ostajamo pri Mitsubishiju, saj že predelujem deseto evolucijo. Svoj letošnji dirkalnik prodajam oziroma dajem v najem, prav v naslednjih dneh pa bom izvedel, ali ga bo za dirke serije IRC najel tuji dirkač, kateremu naj bi šel tudi v spremstvo, « je priznal Idrijčan. Prav pri Peljhanu pa smo fotografirali prvo pokalno Dacio Sandero, saj jo je moral končati pred zaključnim piknikom pokala Yugo.

Projekt Darka Strahiniča, ki se je lani izkazal že z izpeljavo mednarodnega pokala Clio, naj bi zamenjal prav izpete dirkalnike Yugo. Skromni stroški, enaka tehnika in bogate nagrade naj bi pritegnile mlade in nadarjene dirkače, pokal pa bi bil izpeljan v reliju.

No, ko smo že pri pokalu in reliju, ne moremo mimo Marka Kavčiča, ki se je podal na tekmovanje v italijanskem pokalu Suzuki Winter Cup. Na prvi dirki je imel nekaj smole, na drugi makadamski preizkušnji pa je bil že drugi (od osmih) s 15-sekundnim zaostankom za vodilnim.

Zdaj pa pridemo do pravih novosti v državnem prvenstvu. Kot bomba je odjeknila novica, da so pri Target Motorsportu kupili Vusičevo Subaru Imprezo N14 in jo dali v upravljanje hitremu Aleksu Humarju. Po prelepi novici smo lahko Humarja že videli v akciji v Poreču, kjer je tudi zaradi predrte gume zasedel odlično peto mesto v skupnem seštevku.

»V Poreču so hitrostne preizkušnje hitre in spolzke, zato mogoče niso bile najprimernejše za prve kilometre z novim avtomobilom, sem pa z debijem več kot zadovoljen. Na popeskanem asfaltu je Impreza veliko bolj stabilna kot Citroën C2 R2 Max, še največ težav sem imel z menjalnikom.

V C2 R2 je treba večkrat prestaviti s sekvenčnim menjalnikom, da obdržiš motor v najidealnejših vrtljajih, pri Imprezi ni treba toliko prestavljati, saj ima motor bistveno več navora, « je po dirki ugotavljal Humar in zagotovil, da bo odslej desnica manj posegala po prestavni ročici.

Prav v Poreču je 28-letni Uroš Petrič doživel hudo nesrečo, saj je popolnoma razbil Subaruja Imprezo N11. »Celi so le menjalnik, zadnji diferencial in zavore, « je dejal Ajdovec, zato še ne ve, ali bo sploh nadaljeval svojo dirkaško kariero.

»Že prej mi je primanj­kovalo motivacije, zdaj pa še nimam dirkalnika, zato bo mogoče odločitev o koncu kariere toliko lažja, « je bil odkrit Petrič. V Humarju pa vidi motivacijo prvak z letnico 2006 Boštjan Logar, saj obstaja možnost, da bo za DP najel Mitsubishija Lancerja devete evolucije.

»Pogovarjamo se s Hrvatom Morenom, od katerega sem letos dvakrat najel Renaulta Clia R3, da bi odpeljali vse dirke slovenskega prvenstva. Dirkalnik bi bil najverjetneje tisti, ki ga je v Poreču vozil Šved Patrik Sandell (na vodilni fotografiji, op. a.), a do dogovora je še dolga pot, saj moramo končati finančno konstrukcijo, « pravi Logar, ki tudi odkrito priznava, da mu je edina motivacija boj s Humarjem.

Podoben dirkalnik kot Humar bo vozil tudi Tomi Cilenšek, ki je modrega lepotca že pokazal na salonu v Ljubljani. Zelo dejaven pa je tudi Sašo Vusič, ki je novembra obiskal oddelek Škode Motorsporta v Mladi Boleslavi. »Želja je Škoda Fabia S2000, vendar je to kar hud finančni zalogaj. Če ne bo Škoda, bo pač Mitsubishi Lancer EVO IX, tisti, s katerim sem poskušal na letošnji prvi dirki podreti avstrijski most, « se je smejal Vusič.

No, o Fabii S2000 sanja tudi Peljhan, o novi Fordovi Fiesti S2000 Mitja Klemenčič, o Peugeotu 207 S2000 pa mladi Rok Turk. Klemenčič bi sicer tudi v sezoni 2010 vztrajal z devetico, vendar ne izključuje možnosti, da bo dirkaške rokavice začasno zalučal v kot.

»Mogoče bom prihodnje leto pavziral, hkrati pa začel izdelovati Fiesto S2000 kar v domači delavnici, « dodaja Klemenčič, ki bi tako lahko računal na pasivni štirikolesni pogon, okrog 280 ‘konjev’ in sekvenčni šeststopenjski menjalnik.

No, da je Fiesta S2000 že konkurenčna, pričajo časi Wilsona kot predvoznika na škotskem reliju, saj bi se z doseženimi časi potegoval s Protonom za tretje mesto (po izključitvi vodilnega kar za drugo). Obetavno. O najnovejšem dirkalniku razreda S2000 z levčkom na nosu sanja tudi Rok Turk, saj pravi, da so to neuresničene sanje, a hkrati ostaja trdno na tleh in upa na zanesljivejšo tehniko pri Peugeotu 207 1.6T razreda R3T.

Zaradi nezanesljive elektronike Peugeota Sporta je bil letos ob kar nekaj dobrih uvrstitev. Letošnji drugouvrščeni v državnem prvenstvu Jani Trček še ne ve, ali bo zaradi krize sploh nadaljeval, kaj šele, s katerim dirkalnikom. Pravi, da je Mitsubishi Lancer EVO IX še doma, prav tako pa počasi nastaja dirkalni Porsche 911 ST 635 z 2, 2-litrskim motorjem.

Glede na to, da govorimo o starodobniku (letnik 1969), so priprave temeljite, a po Trčkovih besedah tudi odločno prepočasne. No, Alan Pajk pa pridno končuje svojega Renaulta Clia R3 (tudi po zaslugi prej omenjenega Uroša Petriča, ki mu pomaga pri predelavi), prav tako bi radi napredovali Tadej Miklavčič, Andrej Velkavrh, Uroš Papež, Borut Bratina itd.

Kot smo v Avto magazinu že napisali, se iz Volkswagnovega Pola 1.4 16V prve divizije seli v Citroënovega C2 R2 druge divizije tudi prvak Matej Oblak, zato bo tudi v nižjih kategorijah še zelo zanimivo.

Še enkrat poudarimo, da so to v veliki meri še načrti, pravzaprav bolj želje kot realno stanje, vendar pa se v nasprotju z gorskim in s krožnim prvenstvom tu veliko dogaja. In to naj bi bil mrtvi del sezone . .

Aljoša Mrak, foto:? Saša Kapetanovič, Tadej Pišek, moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri