ERC - Rally Liepaja Ventspils: Finec kot doma

Čeprav Finec Jari Ketomaa v Latviji ni bil domačin, njihove ceste zelo dobro pozna, saj je tam že večkrat dirkal. Zato je s pridom izkoristil poznavanje terena, hkrati pa dobro unovčil turbopuhalo in daljša prestavna razmerja Forda Fieste S2000 1.6T, poznanega tudi kot Fiesta RRC.

4. 2. 2013

Štiriintridesetletni Ketomaa ni neznano ime, saj s štirimi naslovi državnega prvaka v reliju na Finskem spada med zvezdnike tega športa. Zato je imel v Latviji dve nalogi: prva je bila seveda zmagati, kar si je želel predvsem njegov največji sponzor, gumarsko podjetje Dmack, druga pa je bila trenirati pred relijem za svetovno prvenstvo na Švedskem, ki se bo odvijal prihodnji konec tedna. Jari bo, sodeč po objavljenem koledarju na njegovi spletni strani, letos nastopal le na petih relijih svetovnega prvenstva. Trije so mu pisani na kožo (Švedska, Finska in Nova Zelandija), na portugalskem makadamu bi tudi lahko pustil lep pečat, najbolj nemočen pa bo verjetno na asfaltnih španskih cestah. O prihodnjih dirkah za evropsko prvenstvo pa ni ne duha ne sluha, zato je najverjetneje imel nalogo zasijati kot zvezda repatica zgolj v Latviji.

V baltski republiki, znani po lepih dekletih in hitrih cestah, je Finec kot edini favorit uporabljal štirikolesno gnani dirkalnik, ki ga poganja turbopuhalo. Medtem ko so bili navor pri nižjih vrtljajih in daljša razmerja v menjalniku (v primerjavi z atmosferskimi dirkalniki S2000) ter manjša teža in boljše podvozje (v primerjavi z dirkalniki R4 in skupine N) njegovi aduti pri tehniki, pa so bile britanske gume Dmack (izdelane na Kitajskem) prav gotovo najboljše orožje njegovih tekmecev, saj se omenjeno podjetje seveda še ne more enakovredno kosati s francoskim gigantom Michelinom. Toda Finec je prvi dan relija še tipal teren, nato pa bil v soboto in nedeljo neulovljiv. Osem zmag na posameznih hitrostnih preizkušnjah to dokazuje.

Edini, ki je lahko držal tempo s hitrim Fincem, je bil Irec Craig Breen. Tovarniški voznik Peugeota in lanski prvak v SWRC-ju, ki bo letos nastopal na vseh dirkah evropskega prvenstva, je v soboto praznoval 23. rojstni dan, zato si je kot darilo prav gotovo zaželel zmage. S Peugeotom 207 S2000 je bil na začetku relija na dobri poti, da pokaže svoj talent, nato pa je zaradi zelo hitrih cest začel obupovati nad prekratkim prestavnim razmerjem šeste prestave. Medtem ko so Katomaa in dirkači v Mitsubishijih in Subarujih divjali po snegu in ledu s skoraj 200 km/h, je Peugeotov menjalnik zmogel samo 175 km/h. Še slabše se je godilo Francoisu Delecourju, ki je skupaj z ekipo izbral odločno prekratek menjalnik za ta hitri reli. »Večkrat sem kar nekaj časa na omejevalniku vrtljajev v šesti prestavi, saj imam nameščen menjalnik z zgolj 165 km/h največje hitrosti,« se je pritoževal legendarni dirkač svetovnega prvenstva, ki letos dirka v EP s pomočjo denarja romunske vlade. Toda sivolasi Francoz je prava paša za oči in balzam za ušesa: medtem ko belgijska ekipa Kronos na prvi dirki v Avstriji ni imela dovolj primernih gum, poleg tega mu je v roki ostala še prestavna ročica, je italijanski Munaretto (Kronos za to dirko ni imel prostega dirkalnika!) prišel s prekratkim menjalnikom, med eno HP pa se voznikova vrata niso mogla zapreti. »Si predstavljate, da pri 160 km/h z levo roko držite vrata, da ne zadenejo dreves, z desnico pa krmilite dirkalnik po ledu in snegu?« je v svojem slogu komentiral 50-letnik. Francoz je bil trd boj za tretje mesto z Alexeyem Lukyanukom, dokler ni nori Rus na predzadnji HP naredil napake, zapeljal v kup snega in odstopil zaradi odpovedi motorja Mitsubishija Lancerja desete evolucije. A da njegov talent in brezkompromisna vožnja nista ostali neopaženi, priča nagrada Colin McRae ERC Flat Out Trophy, ki jo Colinov oče podeli najpogumnejšemu. Rus si je nagrado nedvomno zaslužil, čeprav je zaradi napake zmago v razvrstitvi Production Cup prepustil Litovcu Švedasu.

V kategoriji dirkalniki na prednji pogon smo videli napet bolj med Fincem Ristom Immonenom (Citroën C2 R2 Max), Francozom Stephanom Lefebvrejem (Peugeot 208 R2) in Avstrijcem Hannesom Danzingerjem (Renault Clio R3). Čeprav je hitri Danzinger zmagal na prvi (zasneženi) dirki v Avstriji, je tokrat komaj dohajal 22- in 20-letnega mladeniča, ki očitno veliko obetata. Na koncu, ko je moral Danzinger odstopiti zaradi odpovedi vodne črpalke, je zmagal starejši Immonen pred Lefebvrejem, ki je imel do tega relija skromne izkušnje na snegu, a veliko znanja iz kartinga. Kategorija je bila zanimiva tudi zaradi dveh slovenskih nastopov, Aljoše Novaka (Škoda Fabia R2) in Roka Turka (Citroën C2 R2 Max). Medtem ko je Novakov začetek veliko obetal, saj se je uvrščal okoli šestega mesta od 16 dirkačev, sta v soboto in nedeljo naša komaj lovila rep razvrstitve, zato končno sedmo in osmo mesto od desetih uvrščenih ni presenečenje. Verjamemo, da se gotovo ni najlepše privajati na sneg in led na tako hitrem reliju, kjer sta šesta prestava in hitri ovinki bolj pravilo kot izjema, toda na predzadnji HP je bil Lefebvre z zgolj tremi prestavami hitrejši od obeh naših. Turk je po dveh nastopih na osmem mestu v skupni razvrstitvi dvokolesno gnanih dirkalnikov, kar pomeni, da je na zasneženih cestah bolj kot ne taktično zbiral točke. Toda za boljšo končno uvrstitev bo treba nastopiti bolj pogumno, kar tudi pričakujemo na prihajajočih asfaltnih dirkah, sicer tudi pridno zbiranje drobtinic ne bo dovolj za viden uspeh na evropskem prvenstvu.

besedilo Aljoša Mrak
foto Uroš Modlic

Rezultati

1.    Ketomaa-Lindstrom    FIN    Ford Fiesta S2000 1.6T    2.08:15,7
2.    Breen-Moynihan    IRS    Peugeot 207 S2000    + 31,0
3.    Delecour-Savignoni    FRA    Peugeot 207 S2000    + 2:47,5
4.    Černy-Kohout    ČEŠ    Škoda Fabia S2000    + 3:03,4
5.    Kisiels-Ronis    LAT    Mini JCW S2000     + 5:46,3
6.    Švedas-Sakalauskas    LIT    Mitsubishi Lancer EVO X    + 5:55,7*
15.    Immonen-Lukka    FIN    Citroën C2 R2 Max    + 11:32,7**
26.    Novak-Čar    SLO    Škoda Fabia R2    + 22:34,4
27. Turk-Ložnar    SLO    Citroën C2 R2 Max    + 23:33,8
Na startu 37 posadk za EP, na cilju 29.
*Prvi v razvrstitvi Production Cup. **Prvi med dirkalniki na prednji pogon.

Skupna razvrstitev dirkačev (po 2 dirkah od 13): 1. Ketomaa 39, 2. Kopecky 38, 3. Delecour 32, 4. Bouffier 31, 5. Breen 30 ...

Skupna razvrstitev dirkačev v kategoriji 2WD (po 2 dirkah od 13): 1. Danzinger 43, 2. Risto 39, 3. Chentre 38, 4. Lukacs 30, 5. Lefebvre 30 ... 8. Turk 20 ... 12. Novak 6 ...

 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri