F1 ali NASCAR?

Pred lansko dirko F1 na dirkališču Circuit of the Americas pri Austinu (letos bo tam dirka prvi novembrski konec tedna), so pri ameriškem Red Bullu objavili zanimivo infografiko o tem, kako se F1 razlikuje od serije NASCAR.

F1 ali NASCAR? (foto: Column Five Media) Column Five Media
20. 8. 2014

NASCAR je seveda daleč najbolj priljubljena dirkaška serija v ZDA, zanimivo pa je, koliko napak vsebuje (še vedno objavljena) infografika, ki so jo ameriški redbulovci dali izdelati zunanjemu izvajalcu (Column Five Media se s ponesrečenim izdelkom še vedno hvali na svojih spletnih straneh).

Napake? Na hitro smo si ogledali samo manj znano stran, NASCAR:

  • Najvišja hitrost v seriji NASCAR je krepko višja od navedenih 200 milj na uro (329 km/h): rekord je 355 km/h (216 milj na uro), še celo povprečna hitrost kroga na najhitrejših dirkališčih je višja od navedene najvišje dosežene hitrosti F1.
  • Tudi podatek o številu gledalcev ne drži: v F1 ima rekord zadnjih 10 let Adelaide (ko je bila tam zadnja dirka), z 219 tisoč gledalci. Na dirkah Brickyard 400 v Indianapolisu si je dirko v istih letih redno ogledalo preko 300 tisoč gledalcev.
  • Prihodki v letu 2011 so za NASCAR popolnoma zgrešeni: le od TV pravic in nazivnega sponzorja je serija NASCAR to leto dobila 635 milijonov, skupni prihodki pa so presegali 3 milijarde. Poleg tega so okoli 800 milijonov prihodkov imele tudi ekipe.
  • Povprečni proračun ekipe NASCAR (povprečje vseh ekip) je okoli 20 milijonov letno, boljše ekipe porabijo tudi preko 30 milijonov (kar pa je še vedno veliko manj od ekip v F1).
  • Seveda se tu seznam ne neha: pri podatku o dolžini postanka v boksih je nekdo pozabil na dolivanje goriva, namesto oblike dirkališča bi zlahka omenili število prehitevanj na dirki (v eni sami dirki NASCAR je več prehitevanj na stezi kot v celotni sezoni F1).

Najbolj smešna so pojasnila ob avtomobilih.

  • F1 je optimizirana (in njena krilca tudi) v vetrovniku, to je res - a povsem enako velja za dirkalnike serije NASCAR. Te, tudi to je res, med dirko včasih popravljajo tudi z lepilnim trakom (kot v večini tekmovanj športnih avtomobilov) - a po trkih, ki jih ti avtomobili preživijo, bi dirkalnik F1 ostal parkiran ob stezi.
  • Najbolj zabava navedba o sponzorjih. Ti naj bi bili v F1 le 'resne znamke', v NASCAR pa 'nekakšna tovarna barv'. Ustvarjalci infografike verjetno še niso slišali za znamke, kot so Ford, Mobil 1, Burger King, SKF, Pepsi, Black&Decker, Haas, M&M's, Shell, McDonalds, 3M, FedEx, Budweiser, Dow Chemichals ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri