Formula 1 pred sezono 2007

Strokovnjaki napovedujejo zelo izenačeno sezono, v kateri naj bi se udarila Kimi Räikkönen v Ferrariju in Fernando Alonso v McLarnu. A v sezoni po Michaelu Schumacherju bosta pod sojem žarometov še dva novinca.

1. 3. 2007

Odhod Michaela Schumacheja (kaj bo verjetno počel, si preberite spodaj) F1 ne bo povzročil večje škode, saj sta dva vrhunska dirkača zamenjala delovni mesti. Kimi Räikkönen je odšel k Ferrariju, aktualni svetovni prvak Fernando Alonso pa k McLaren-Mercedesu. Ker je lanski konstruktorski prvak tretja ekipa, Renault, bo sezona 2007 s pomešanimi kartami precej zanimiva. Vsaj tako kaže.

Ne bo pa zanimivo le zaradi starih znancev, izzivalca Räikkönena, dvakratnega prvaka Alonsa in napadalcev iz 'sence' Giancarla Fisichelle (Renault) in Felipeja Masse. Napeto bo tudi zaradi dveh novincev v najboljših ekipah, saj od Lewisa Hamiltona (McLaren-Mercedes) in Heikkija Kovalainena (Renault) ne pričakujejo nič drugega kot zmage. Kdo sta mlada leva, ki bosta v prihodnosti ob dirkačih njune generacije (Rosberg in Piquet) skrbela za šov?

Prvi je Alonsov moštveni kolega, lanski prvak serije GP2 in prvi temnopolti dirkač v F1, Britanec Hamilton (oče je v petdesetih na Otok prišel iz Grenade). McLarnovega mladinca, ki ima v žepu naslove britanskega prvaka formule Renault, F3 Euroseries in GP2, že primerjajo z golfistom Tigerjem Woodsom. Bernie Ecclestone si že mane roke, saj naj bi 21-letnik v kraljico avtomobilizma zvabil nove navijače, ki bi si lahko prav njega izbrali za svojega idola. F1 si je preprosto zaslužil, saj je kot McLarnov mladinec gradil kariero in po učbeniško napredoval vse do F1.

Rona Dennisa je prvič srečal pri desetih letih, ko je od lastnika F1 ekipe želel avtogram, dobil pa je pogodbo. V nižjih dirkaških serijah je navduševal z brezkompromisnimi, a premišljenimi prehitevanji in zaslovel kot velik borec. S podobnim slogom kot Juan Pablo Montoya, a z veliko večjo stopnjo konstantnosti. Lewisa ne čaka lahko delo, saj bo imel enak dirkalnik kot trenutno najboljši dirkač v F1, Španec Alonso, ki je najmlajši dvakratni svetovni prvak. Ekipa, v kateri bo letos dirkal Hamilton, je pred veliko prelomnico, saj je prvič po 27 letih zamenjala kar oba dirkača in se okitila z novim prvim sponzorjem.

Tako kot od Lewisa Hamiltona tudi od Heikkija Kovalainena šefi pričakujejo zmage in trdijo, da gre za podoben talent, kot so Schumacher, Räikkönen in Alonso.

Prav z razvojem kariere zadnjega je mogoče povezati Kovalainenov napredek. Finec je bil, kot pred leti Fernando, Renaultov testi dirkač. Spremljal je takrat redna dirkača Jensona Buttona in Jarna Trullija pri delu, se učil in pripravljal na svojo prvo sezono. Nadaljnji razvoj Alonsove kariere je znan.

Kovalainen, zmagovalec dirke prvakov in podprvak GP2 (v sezoni 2005, ki jo je dobil Nico Rosberg), dobro pozna Renaultovo ekipo F1 in dirkalnik, ki je evolucija lanskega bolida. Finec stopa v Alonsove (velike) čevlje, v katerih pa zgovorni Heikki vidi pravi izziv. »Zdaj prihaja čas, ko se bom moral dokazati na dirkah! «

Kariera 25-letnega Finca je naravnost navdušujoča, saj se je v le sedmih letih prelevil iz voznika kartinga v dirkača formule ena. Na domačem Finskem je v kartingu osvojil skoraj vse, kar se je osvojiti dalo. Kalil se je v Veliki Britaniji (formula Renault), ključ do zdajšnje zaposlitve pa je bila vključitev v Renaultov razvojni program mladih dirkačev, kjer so mu pomagali do britanske F3, v serijo World Series by Nissan (naslov 2004) in nato tudi v GP2.

Videti je, da Kovalainen odlično prenaša pritiske. Je tipičen Finec, a precej bolj zgovoren od recimo Häkkinena in Räikkönena. Na stezi je nepopustljiv borec, a ne počne umazanij.

Letos sta s Hamiltonom in Kovalainenom prišla v F1 nadarjena novinca. Njuno prvo sezono v kraljici avtomobilizma velja spremljati.

Schumacher Räikkönenov šef!

Na novega Ferrarijevega dirkača Kimija Räikkönena že letijo veliki očitki, da ne razvija dirkalnika in da se drži precej zase. Da ni tako delaven kot predhodnik Michael Schumacher, ki je še redni gost v Maranellu. Govori se, da mu je Ferrari ponudil pet milijonov dolarjev na leto za vlogo asistenta Jeana Todta. Schumi tako s komandnega pulta spremlja testne kilometre Masse in Räikkönena, kateri kljub očitkom pravi, da bo ostal takšen, kot je. Massa o Schumacherju pravi, da je tudi v novi vlogi zelo motiviran. Michael medtem zavrača ponudbe za dirkanje v drugih kokpitih. Očitno se je odločil, da Scuderii pomaga pri razvoju dirkalnika. A ne iz kokpita, kot smo ga bili vajeni.

Mitja Reven

foto: Moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri