Formula 1: VN Avstralije

Čeprav prva dirka letošnje sezone ni pokala po šivih od zanimivosti, je bilo novega in zanimivega toliko, da po lanski sezoni upokojenega Michaela Schumacherja ni nihče resnično pogrešal.

28. 3. 2007

Še najmanj pri Ferrariju, kjer se je Kimi Räikkönen z najhitrejšim časom na kvalifikacijah, najhitrejšim krogom na dirki in prepričljivo zmago na najboljši možen način dokazal svojim novim šefom. Ferrari ima letos dirkalnik za naslov, v Albert Parku je verjetno le okvara menjalnika v Massovem dirkalniku poskrbela, da rdeči niso dosegli dvojne zmage. Brazilcu so pred dirko zamenjali še motor, zaradi česar je startal povsem iz ozadja in se na koncu prebil vse do šestega mesta.

Ferrarijeva hitrost na prvi dirki je bila razred zase, saj je Massa tekmece prehiteval kot za šalo. Razlika med Ferrarijem in drugimi je bila opazna zlasti na ravninah, kjer je imel rdeči bolid tudi do 10 kilometrov na uro in občasno še večjo hitrost kot konkurenčni dirkalniki, kar le potrjuje njegovo dobro aerodinamiko. Med drugimi predelavami lanskega dirkalnika so pri novem podaljšali medosno razdaljo in s tem povečali razliko med prvimi gumami in zajemalniki zraka, kar ugodneje vpliva na pretok zraka.

Pri Renaultu so ocenili, da je bil Ferrari na prvi dirki približno pol sekunde na krog hitrejši od drugih. Ferrariju na prvi dirki tekmeci niso bili kos, a sezona se šele začenja. Pomembna bo vzdržljivost (Massa je imel težave! ) in razvoj skozi celotno sezono. Šele čez nekaj dirk bo morda prišla do izraza odsotnost Rossa Brawna, nekdanjega Ferrarijevega tehnika, ki je že lani poleti začel razvijati dirkalnik, s katerim sedaj dirkata Massa in Räikkönen.

Finčevo nekdanje moštvo McLaren-Mercedes je bilo rdečim najbližje. Svetovni prvak Fernando Alonso je moštvenega kolega, novinca Lewisa Hamiltona, ugnal šele pri drugem postanku v boksu in na koncu prvega letošnjega dirkaškega konca tedna povzel, da je bil Ferrari prehiter in da je v motivacija v ekipi odlična, tako da je prepričan o pohodu na vrh. Hamilton je z odličnim startom in celo vodstvom na dirki (trajalo je sicer le nekaj krogov, ker je Räikkönen zavil na postanek) sprožil veliko evforijo.

Nekdanji dirkači in strokovnjaki F1 že trdijo, da je boljši od Schumacherja, a primerjati debi obeh ni prav smiselno. Hamilton je dobil v roke odličen dirkalnik (kar sicer ne zmanjšuje njegove 'vrednosti'), Michael pa je debitiral v manj konkurenčnem Jordanu. McLaren je čez zimo pripravil dober dirkalnik, s katerim bo Alonso morda izkoristil priložnost, če se bo ta pojavila, in v dvoboju Massa- Räikkönen postal srečni tretji.

Hamiltonov uspeh je še povečal nočno moro drugega obetavnega novinca, Renaultovega Heikkija Kovalainena. Finec je bil na dirki velikokrat ob stezi, na koncu pa ni osvojil niti točke. Olje na Renaultovo pogorišče (prvaki zadnjih dveh sezon, v Avstraliji s Fisichello komaj peti! ) je prilil še slab Fisichella. Šef Briatore je javno kritiziral oba dirkača in kot razlog za padec forme ekipe navedel spremembo gum. Prehod z Michelinovih gum, s katerim je bil dirkalnik v odlični simbiozi, na manj ugodne Bridgestonove naj bi ekipi prizadejal veliko škodo. Po Avstraliji sodeč, ki sicer ne sme biti veliko merilo moči, ker ne gre za pravo stezo, bodo pri Renaultu zelo težko ubranili lanski naslov.

V Albert Parku je bil pred njimi celo BMW, kjer so potrdili odlično formo z zimskih testiranj. Heidfeld je s tvegano taktiko – začel je na mehkih gumah – malce ustrelil mimo, a tudi hitrost Kubice (dokler njegov menjalnik ni obstal v peti prestavi) Bavarce glede na formo dirkalnika ustoličuje na tretje mesto. Edina BMW-jeva težava je vzdržljivost. A bolje je imeti hiter dirkalnik in izpiliti njegovo vzdržljivost. V obratnem redu gre veliko težje. Bavarski menjalniki (prestavljanje v milisekundah, okoli 1.3000 prestavljanj na dirko, sestava iz elektronike, hidravlike in mehanike) so inženirjem iz Münchna povzročali glavobole že na testiranjih pred sezono.

Prva letošnja dirka je bila dolgočasna. Nekaj je bilo sicer dvobojev, tudi nesreč (Wurz-Coulthard, Davidson-Sutil . . ), dvobojev na vrhu skoraj nič. Je pa Albert Park 'namignil' na formo letošnjih dirkalnikov. Ferrari, McLaren, BMW, to je vrstni red prvih treh. Renault je padel, Red Bull ima težave z Neweyjevim dirkalnikom (Webber se je zavrtel na uvozu v bokse in imel ogromno srečo, da ni udaril v ogrado), pri Williamsu pa s Toyotinim motorjem močno konkurirajo japonski tovarniški ekipi. Prve kvalifikacije so bile nočna mora tudi za Hondo, saj jih je premagalo kar njihovo satelitsko moštvo Super Aguri. Takuma Sato se je uvrstitve med deset najboljših veselil kot zmage.

Mitja Reven

Foto:? Moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri