Formula 1: VN Japonske in VN Kitajske

27. 10. 2008
Deli

Letos ne bomo dobili prvaka, ki bi si privoščil le en spodrsljaj na leto, saj sta dirko pred koncem v igri le še Lewis Hamilton in Felipe Massa, ki sta se poleg z zmagovalnimi venci kitila tudi s smešnimi napakami.

Azijska turneja je z dirkama za VN Japonske in Kitajske dala izključno dva favorita za naslov prvaka: v Braziliji lahko naslov osvoji Lewis Hamilton ali Felipe Massa. Za vsakega izmed njiju bo to prvi naslov svetovnega prvaka v formuli ena.

Profesor Alain Prost je nekoč dejal, da si naslov svetovnega prvaka zasluži tisti dirkač, ki na leto naredi le eno napako. Michael Schumacher je tudi slovel po stavku, da si na leto privošči eno zelo slabo dirko, zato če pogledamo potek letošnje sezone in grehe, ki sta si jih privoščila Hamilton in Massa, lahko zaključimo, da si naslova ne zasluži nobeden od njiju.

Spomnimo se le Silverstona in številnih vrtenj Masse pa Fudžija in Hamiltonovega dirjanja v prvem ovinku, ki bi ga lahko pripisali kvečjemu kakšnemu zelencu. Nobena omenjena akcija ni bila vredna naslova prvaka, a dejstvo je vendarle, da sta v letoš­nji sezoni najbolje dirkala prav Anglež in Brazilec. In glede na potek letošnje sezone, ko sta z odličnim dirkanjem blestela oba, hkrati pa ob nepričakovanih trenutkih počela tudi neumnosti, je v Braziliji možno prav vse.

Brazilec bo v domačem Interlagosu lovil zaostanek sedmih točk, kar je za Hamiltona lahko zelo velika, a hkrati varljiva prednost. Drobna napaka, počena guma (na VN Kitajske je počila McLarnovemu Kovalainenu, kar je znova zbudilo sum, da se srebrni igrajo z neustreznim tlakom v gumah) ali kaj tretjega (Massi je na VN Madžarske motor odpovedal le tri kroge pred koncem, ko je prepričljivo vodil) lahko dirko postavijo povsem na glavo.

Pri tem bi favoritoma lahko ponagajalo tudi dejstvo, da je ob koncu prvenstva startna vrsta spredaj zelo strnjena (BMW in Renault sta zelo blizu vodilnima McLarnu in Ferrariju). Počakajmo do Brazilije, ki bo dala novega prvaka.

Kakorkoli je Hamilton letos že dokazoval, da je prerasel neučakanost, ki je bila njegova značilnost v sezoni 2007, je na VN Japonske dokazal, da je pod kožo še zelen. Nespametnost v prvem ovinku, ko je v žaru boja za izgubljenim vodilnim položajem na dirki (Räikkönen je startal precej bolje) zaviral do roba steze in z nje tako popeljal četrt startne vrste (vključno z Masso), je bila povsem nepotrebna, saj se dirke ne dobivajo v prvem ovinku, kvečjemu izgubljajo.

To pa se je tudi zgodilo: Lewis je moral odsedeti kazen, a na njegovo srečo so komisarji kaznovali tudi Masso (Brazilec je pri preizkusu prehitevanja trčil v Hamiltona in ga zavrtel), kar je poteptalo japonski točkovni izkupiček obeh. V deželi vzhajajočega sonca so blesteli drugi, posebej Fernando Alonso, ki je vso sezono garal in pomagal izboljševati Renaultov dirkalnik.

Alonso je v Singapurju v posebnih okoliščinah slavil prvo letošnjo zmago in ji dva tedna kasneje prepričljivo dodal prvo stopničko na VN Japonske, dobro formo Renaultovega dirkalnika pa na zadnjih dirkah s točkami potrjuje tudi v prvi polovici sezone katastrofalno slabi Piquet. Pod Fudžijem je konkurenca obmolknila, Renault pa se je zabetoniral na četrtem mestu konstruktorjev in bo tam tudi ostal. Toyota Francozov, ki so s tem izpolnili cilj letošnje sezone, ne more več ujeti.

Boj za konstruktorskega prvaka ostaja odprt: Ferrari vodi za 11 točk, za McLarnov slabši izkupiček z VN Kitajske pa so krive Kovalainenove težave. Če je pod Fudžijem Finec odstopil zaradi prve okvare Mercedesovega motorja po letu 2006, je njegov izkupiček na zadnjih petih dirkah kar trikrat preprečil pokvarjen dirkalnik. Z VN Japonske so se končali Räikkönenovi upi na letošnji naslov, v Šanghaju pa se je od kandidatov za prvenstveno krono poslovil še Kubica.

Poljakov cilj je, da se v Braziliji otrese Kimijevih napadov in sezono konča na tretji stopnički. Räikkönen je bil na Kitajskem hitrejši od moštvenega kolega Masse, a je Brazilca zaradi možnosti v boju za naslov v zaključnih krogih dirke razumljivo spustil predse. Ferrarija sta startala na mehkih gumah in iskala svojo priložnost v boju za prvi ovinek, v katerega pa je Hamilton s tršimi gumami zapeljal prvi in se nato oddaljeval od rdečih tekmecev, ki sta imela tokrat počasnejši dirkalnik.

Razgibana steza v Interlagosu naj bi bolje ustrezala Ferrariju, ki ima močnejši motor v spodnjem območju vrtenja. V Šanghaju je bilo pestro tudi ob stezi, saj so se sestajali vodje ekip in sestankovali o prihodnosti športa, ki se bo moral sprijazniti z globalno recesijo in znižati stroške. Max Mosley predlaga celo standardizirane motorje, ki bi jih izdeloval le en proizvajalec, kar bi iz F1 spodilo velike avtomobilske tovarne in kraljico avtomobilizma, ki slovi kot tehnološko napreden šport, pahnilo v sivino motošportnega vsakdanjika. Dvomimo, da se bo ta Mosleyjeva ideja uresničila.

Podira pa se še druga teorija, in sicer da naj bi sistem KERS prihodnje leto omogočal veliko količino prehitevanj, saj bi dirkači izkoriščali (časovno omejeno) dodatno moč dirkalnika, a inženirji so s simulacijami že ugotovili, da dodatne moči ne bodo izrabljali za dobivanje dvobojev (pri prehitevanjih), ampak za hitrejšo pot dirkalnika skozi ovinke in s tem za doseganje hitrejših časov. Upajmo, da bodo spremenjena pravila o aerodinamiki (manjša krilca) in gume brez profila s prihodnjo sezono poskrbela za več prehitevanj, kot smo jih videli na VN Kitajske.

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.31:57, 403 (199, 049 km/h), 56 krogov, 305, 066 km

2. F. Massa (Ferrari) +14, 925

3. K. Räikkönen (Ferrari) +16, 445

4. F. Alonso (Renault) +18, 370

5. N. Heidfeld (BMW) +28, 923

6. R. Kubica (BMW) +33, 219

7. T. Glock (Toyota) +41, 722

8. N. Piquet (Renault) +56, 645

9. S. Vettel (STR-Ferrari) +64, 339

10. D. Coulthard (RBR-Renault) +74, 842

11. R. Barrichello (Honda) +85, 061

12. K. Nakajima (Williams-Toyota) +90, 847

13. S. Bourdais (STR-Ferrari) +91, 457

14. M. Webber (RBR-Renault) +92, 422

15. N. Rosberg (Williams-Toyota) +1 krog

16. J. Button (Honda) +1 krog

17. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +1 krog

Najhitrejši krog

L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:36, 325 (203, 722 km/h)

Odstopi

H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – zavore, A. Sutil (FIF1T-Ferrari) – menjalnik, J. Trulli (Toyota) – posledica nesreče

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:36, 303

2. K. Räikkönen (Ferrari) 1:36, 645

3. F. Massa (Ferrari) 1:36, 889

4. F. Alonso (Renault) 1:36, 927

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:36, 930

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 94, 2. Massa 87, 3. Kubica 75, 6. Räikkönen 69, 5. Heidfeld 60, 6. Alonso 53, 7. Kovalainen 51, 8. Vettel 30, 9. Trulli 30, 10. Glock 22 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 156, 2. McLaren-Mercedes 145, 3. BMW 135, 4. Renault 72, 5. Toyota 52, 6. Toro Rosso 34, 7. Red Bull 29, 8. Williams 26, 9. Honda 14

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja