Formula ena: Predstavitve ekip

Pred letošnjo sezono v formuli ena se je zgodilo preveč sprememb, da bi moštvo Renaulta na samoumevno označili za velikega favorita letošnje sezone. Pa čeprav je prvak zadnjih let.

1. 2. 2007

Tistih, ki so na predstavitvi Renaultovega dirkalnika v Amsterdamu iskali Fernanda Alonsa, formula ena ne zanima ali pa ji sledijo zelo površno. Pogledajo start in prihod v cilj, bi rekel kdo. Alonso je prva velika Renaultova sprememba v letošnji sezoni, saj jo je po nove izzive popihal k McLaren-Mercedesu in s seboj vzel tudi enico.

Renault bo tako na dirkalnikih imel številki tri in štiri, pa čeprav so prvaki zadnje sezone. S trojko bo dirkal Giancarlo Fisichella, stari znanec ekipe, številko ’večji’ dirkalnik pa bo upravljal Heikki Kovalainen, lanski testni voznik ekipe.

Umirjeni Finec bo eden tistih letošnjih novincev, ki bodo letos najbolj na očeh. F1 je bila njegov cilj, kjer bo, kot pravi sam, dokazoval, da je agresiven dirkač, ki nikoli ne odneha. Čeprav je zamenjal aktualnega dvakratnega svetovnega prvaka, to zanj ni večje breme. Kljub vsemu je svetlolasi Finec trdno na tleh in ocenjuje, da bo poskušal na vsaki dirki osvojiti cilj.

O zmagah in naslovih ne govori, čeprav mu strokovnjaki že pripisujejo najvišje stopničke. Letos naj bi prvič zmagal, njegov moštveni kolega Fisico pa naj bi osvojil svoj prvi naslov, saj je paradni konj ekipe, ki v zadnjih dveh sezonah ne pozna poraza. Če bo šlo tudi pri Fisichelli v tretje rado, bo letos odpeljal zelo dobro sezono, a mnogi strokovnjaki zatrjujejo, da Giancarlo ni iz pravega zmagovalnega testa. Njegovo dirkanje je preveč nekonstatno. Bo letos dokazal nasprotno?

Pričakovanja so velika, in če jih ne bo izpolnil, utegne biti sezona 2007 zadnja v tem dirkalniku. O R27, novem Renaultovem dirkalniku za sezono 2007, je po prvih testih povedal le dobro, čeprav jim je odpovedal motor. Kljub temu so že na začetku preizkušanj prevozili razdaljo dirke.

Novi R27, kot pravijo renaultovci svojemu dirkalniku, je evolucija lanskega bolida. Če odmislimo drugačno barvo (tobačnega sponzorja je zamenjal nizozemski sponzor Ing, ki se sicer ukvarja s financami), je največ sprememb opaznih na aerodinamiki bolida. Po Ferrarijevem vzoru so ogledalca pomaknili na rob stranic,

a v nasprotju z lanskim rdečim dirkalnikom niso pritrjena na stranico, temveč na usmerjevalnik zraka.

Pokrov motorja se zaradi pravil zaključi veliko kasneje, kot bi se lahko, zato je opazen zavihek nad zadnjo premo. Tehnični direktor Bob Bell je pri novem dirkalniku poudaril, da gre za evolucijo, ki je med drugim prinesla nov, pri pretikanju zelo hiter menjalnik IGC (Instantaneous Gearchange). Letos Renault stavi na sedem stopenj. Ker so Francozi zamenjali dobavitelja gum – prej Michelin, zdaj Bridgestone – so morali dirkalnik prilagoditi čim boljšemu izkoristku prednosti črnega zlata.

Bell je pri tem poudaril pomik mase proti prednjim kolesom in poudaril tudi stabilnost tehničnih pravil. Zato je aerodinamika R27 še bolj dodelana, pa čeprav je iskanje napredka na področjih, ki so že precej raziskana, vse težje. In pri gumah lahko Renault letos največ izgubi. Ferrari ima z Bridgestonom precej več izkušenj kot Renault, kjer so, da bi bila zamenjava gum čim manj boleča, med testnike vzeli nekdanjega Toyotinega Ricarda Zonto. In še novinca, Nelsona Piqueta mlajšega, ki je lani v GP2 prav tako dirkal z japonskimi gumami. Mladi Brazilec je tipičen Južnoameričan, prepričan o svojih sposobnostih: »Če ne bi bil dober, ne bi bil tu.«

Letos bo zaradi daljših petkovih testiranj in manjših omejitev pri gumah in tehniki petek pred dirko zelo pomemben. Pri Renaultu so dejali, da bosta Kovalainen in Fisichella v petek pred koncem dirkaškega tedna izbirala gume.

Pri motorju je le 10 odstotkov delov novih. Razlog za relativno majhen napredek je Fijino pravilo zamrznitve motorjev, ki morajo biti v prihodnjih letih na stopnji VN Japonske ali VN Kitajske 2006. Spremenili so lahko le nekaj delov, da se agregat vrti do največ 19.000/min. Rob White je pojasnil, da so zaradi spremenjenih razmer optimizirali delovanje motorja in izboljšali njegovo integracijo z drugimi sklopi dirkalnika. Letos tako po dolgih letih motorni inženirji ne bodo več iskali vedno višjih meja vrtenja. Z enakimi motorji kot tovarniška Renaultova dirkalnika bo dirkalo tudi moštvo Red Bulla.

V letošnji sezoni so napovedi, kdo bo na vrhu, silno nehvaležne, saj so najboljši dirkači zamenjali ekipe. Za nekatere so nove tudi gume. Kljub temu Flavio Briatore pravi, da se je Renault vsakokrat dokazal, ko se je bilo treba prilagoditi novim razmeram. So gume dovolj majhna ovira? Bo Fisico zmogel voditi ekipo? Prva dirka, 18. marca!

Mitja Reven

Foto: Moštvo

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri