Gorjanci 2015: 152 km/h za zmago

22. 6. 2015
Deli

Ni velike znanosti: če bi vozili s povprečno hitrostjo 152,31 km/h, bi na Gorjancih letos zmagali. Tako pa je z najboljšim časom vožnje 1:41,64 oziroma povprečno hitrostjo 152,30 km/h zmagal italijanski dirkač Federico Liber v majhni Glorii C8P EVO. Od naših najhitrejši Vladimir Stankovič v formuli Coloni JPV F3, v državnem prvenstvu pa Aleš Prek v hitri Hondi Civic Type-R.

Napovedi pred dirko so bile smele: ali bo lahko Vladimir Stankovič s formulo 3 konkuriral hitrim Čehom Vaclavu Janiku in Jiriju Svobodi ter seveda hitremu Švicarju Tizianu Rivi v formuli F3000? Janik je lani na Dolenjskem celo zmagal, Svoboda je letos prišel s povsem novim dirkalnikom, Riva pa je tako ali tako eden boljših evropskih dirkačev na gorskih dirkah. Še bolje je bilo ugibati, ali bosta Matevž Boh s 700-'konjskim' Mitsubishijem Lancerjem in Miran Bubnič z atraktivno Lancio Delto Integrale lahko držala korak z bolgarsko legendo (Niki Zlatkov) v Audiju S1 Quattro? Uf, letos je bila na startu res velika konjušnica!

Toda resnica je bila kruta. Stankovič je bil sicer najboljši med slovenskimi dirkači, vendar višje kot do 19. mesta v skupni razvrstitvi ni mogel priplezati, saj je bila njegova formula 3 precej podhranjena v primerjavi s številnimi (in kakovostnimi) tekmeci. Še huje je bilo med 'klasičnimi' dirkalniki, če jim lahko tako rečemo: tako Bubnič kot prvak Boh sta zaradi odpovedi tehnike odstopila že na treningu, zato na dirki sploh nista nastopila. Torej je hitri Bolgar tudi slavil? Ne, hitrejši od njega so bili Karl Schagerl (VW Golf Rallye TFSI-R), Andreas Gabat (Ford Escort Cosworth) in Thomas Holzmann (Mitsubishi Lancer EVO IV). Avstrijsko državno prvenstvo se je poznalo tako v številu nastopajočih (več kot naših dirkačev!) kot tudi v kakovosti nastopov.

Odstop Boha in Bubniča ter odsotnost Davorja Iviča s hitrim Nissanom 200 SX S14, ki mu je na prvi dirki za DP v Italiji odpovedal motor, je s pridom izkoristil Aleš Prek s Hondo Civic Type-R. Takoj za našim nekdanjim evropskim prvakom se je uvrstil Matej Grudnik, ki dela v bližnjem Revozu kot strojni inženir. Se potem čudite, da nastopa z Renaultom Twingom R2 EVO, ki ga verjetno pozna do zadnjega vijaka? Odličen tretji je bil Peter Marc (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je po težavah tekmecev prevzel trenutno vodstvo v skupnem seštevku. Se ponavlja lanska sezona, ko je Marc prav tako pridno zbiral točke? V diviziji I je prepričljivo slavil Andrej Prelc v Suzukiju Swiftu GTi, v divizijah II, III in IV (ki veljajo za pokalna prvenstva) pa so slavili Tilen Pogačar (VW Golf), Aleš Prek in Italijan Franco Berto (Formula Renault Monza), ki je pri izpolnjevanju prijavnice očitno obkljukal tudi slovensko državno prvenstvo. Odlično dirko z veliko kakovostne tuje konkurence je zmotilo le število prijavljenih slovenskih voznikov, saj se jih je na startu pojavilo zgolj 34 dirkačev, od tega 10 v kategoriji starodobniki, ki sploh ne dirkajo. AŠ2005, to je že razlog za krizne sestanke!

Veliko pozornosti so pritegnili predtekmovalci. V serijskem Meganu RS Trophy 275 je nastopil smučarski skakalec Jurij Tepeš, v pokalnih Renaultih Twingih pa med drugimi tudi nekdanji državni prvak v reliju Boštjan Logar, Igor Žbogar, Rok Jerkič itd. No, za Tepeša se nastop ni končal najbolje, saj je na prvi tekmovalni vožnji povsem razbil svojega Megana. Na številne, predvsem škodoželjne komentarje na socialnih omrežij pa le tole: Tepeš se je že večkrat izkazal kot hiter voznik, saj pogosto obiskuje Raceland, Grobnik, Nurburgring itd. in prav je, da si je izbral dirko za preskus svojega hitrega konjička. Le kje preskušaš tehniko do meje (ali celo malce čez) če ne na dirki?!? Na srečo se naš odličen letalec ni poškodoval in samo upamo lahko, da bo nekoč tudi na pravi dirki nasledil Bojana Križaja, ki se je nekoč preskusil kar v konkurenci.

Prihodnja gorska dirka za DP bo 9. avgusta v Lučinah in upajmo, da bo takrat bolj uspešna za domače dirkače. (AMr)

Foto Uroš Modlic

REZULTATI
1. Federico Liber ITA Gloria C8P EVO 3:25,92
2. Vaclav Janik ČEŠ Norma M20FC + 2,84
3. Petr Trnka ČEŠ Norma M20FC + 4,62
4. Uberto Bonucci ITA Osella PA9/90 + 5,27
5. Gino Pedrotti ITA Formula Renault + 7,10
19. Vladimir Stankovič SLO Coloni JPV F3 + 20,52
31. Aleš Prek SLO Honda Civic Type-R + 38,90
33. Matej Grudnik SLO Renault Twingo R2 EVO + 43,36
36. Peter Marc SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 44,03

DIVIZIJA I:
1. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift 1.3 GTi 4:23,28
2. Aleš Žakelj SLO Zastava Yugo + 16,02
3. Janko Čebron SLO MG ZR 105 + 16,31

Vsi rezultati

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja