Gorska dirka Ilirska Bistrica 2013: Mudilo se mu je v porodnišnico

Nekdanji evropski prvak v gorskih dirkah Aleš Prek je s Porschejem 911 (997) GT3 hitel, da bi prišel čimprej ... ne, ne v cilj, pač pa v postojnsko porodnišnico.

2. 9. 2013

Njegova življenska sopotnica, ki je tudi navdušena navijačica gorsko hitrostnega avtomobilizma, je namreč pričakovala rojstvo punčke, zato lahko le upamo, da dojenčica ni tako hitra kot oče ... Šalo na stran, Aleš je takoj po drugi (zadnji) tekmovalni vožnji, ki se je presenetljivo končala že ob 14.30, na hitro pospravil svoje stvari in odšel k svoji Ani, gledalci pa smo malce hudomušno ugotavljali, da je najbrž prav Prek razlog, da sta nedeljski vožnji trajali samo štiri ure in pol. Mogoče pa se je organizator bali dežja, saj smo na startu proti koncu že čutili prve kapljice?

Nov termin, drug organizator in spremenljivo vreme očitno niso škodili dirki, saj je prireditev kljub varčevanju na vsakem koraku potekala tekoče. Organizator je skupaj z lokalno skupnostjo poskrbel še za nov asfalt na najbolj uničenih delih ceste, žal pa zaradi slabšega odziva sponzorjev tudi dvignil ceno vstopnic na nedostojno raven. Petnajst evrov za nedeljo oziroma 20 evrov za oba dneva je ogromno že za posameznika, kaj šele za družinski izlet, pa čeprav govorimo o evropskem prvenstvu.

Če so Prekovi tekmeci upali na dež, je suho vreme vztrajalo do konca prireditve. Nekdanji večkratni prvak v kartingu Aleš Prek je znova prepričljivo zmagal in se v trenutnem skupnem seštevku še bolj oddaljil od tekmecev, ki tudi tokrat niso mogli izkoristiti štirikolesnega pogona svojih dirkalnikov. V mislih seveda imamo predvsem domačina Milana Bubniča, katerega Lancia Delta HF Integrale postaja tudi pri obliki prava zverina, in zanesljivi Rado Raspet s predelanim Mitsubishijem Lancerjem osme evolucije. S podobnim Mitsubishijem je hotel nastopiti tudi Igor Dekleva, vendar se je moral na koncu zadovoljiti le z nastopom v pokalnem Renaultu Cliu.

Žal se je prvi sobotni trening začel slabo, saj je hudo nesrečo doživel Slavko Zorman. Z modrim dirkalnikom Clio Williams, ki ima močan dvolitrski atmosferski motor in sekvenčni menjalnik, je po prvi šikani v hitrem levem ovinku (v tako imenovane useku) poplesal po cestišču, se s prednjim delom močno zaletel v podporni zid in se večkrat prevrnil. Na žalost se je pri nesreči poškodoval tudi 47-letni Zorman, saj si je poleg drugih poškodb nalomil tudi vretence hrbtenice, zato so ga s helikopterjem odpeljali v bolnišnico. Upajmo, da bo Zorman kmalu okreval in se vrnil za volan dirkalnega avtomobila. Mogoče pa je ravno sedaj pravi trenutek, da pri tehniki napreduje, saj s Cliom ne nastopa več v ukinjeni diviziji II, pač pa zgolj v skupnem seštevku, kjer pa ni konkurenčen ... V nedeljo smo videli še dve večji nesreči (formula in Mitsubishi), vendar na srečo tuji dirkači niso bili huje poškodovani.

Najhitrejši je bil podobno kot na lanski dežni bistriški dirki Čeh Miloš Beneš z vrhunskim prototipom Osella FA30, saj je letos progo nad Ilirsko Bistrico prevozil s povprečno hitrostjo kar 143 km/h!! Si potem predstavljate, kako hitro se vozijo po krajših ravninah, saj je hitrost v 180-stopinjskih 'hardih' izredno majhna? Ufff, takoj po useku najbrž tudi dirkači mižijo ... Drugi je bil Italijan Fausto Bormolini, ki je tako na najlepši možni način pozabil na lansko nesrečo pred prvi šikano, odličen tretji pa Nemec Patrik Zajelšnik , ki nastopa s slovensko dirkalno licenco. Med 'turističnimi' avtomobili je bil po odpovedi motorja Lancie Delte Felixa Pailerja in tehničnimi težavami Herberta Pregartnerja s Porschejem 911 GT2 RSR na startu druge tekmovalne vožnje najhitrejši Andreas Marko v Audiju A4 STW Quattro.

Zelo zanimivo je bilo v diviziji I slovenskega prvenstva. Skoraj nepremagljivi Daniele Trani (Citroën AX 1.4 GTi) je v prvi vožnji naredil napako, prepozno zaviral in se tako močno zaletel v gume, da je poškodoval prednji del dirkalnika. Hladilnik motorja in ostalo tehniko so potem v ekipi do druge vožnje za silo usposobili, vendar je bil zaostanek hitrega Tranija vseeno prevelik za kaj več od četrtega mesta. Zato pa sta se za zmago potegovala Andrej Prelc in Gregor Jurak, oba v hitrih Suzukijih Swiftih GTi. Na koncu je s prednostjo zgolj 0,59 sekunde slavil Prelc, tretji pa je bil Miha Prek z rumenim MG-jem.

Domače prvenstvo se nadaljuje že ta konec tedna z dirko na Gorjance, že teden kasneje pa sledi še buzetska dirka, ki velja za zaključek evropskega prvenstva. (AMr)

Foto: Uroš Modlic

REZULTATI
1. Miloš Beneš ČEŠ Osella FA30 4:12,29
2. Fausto Bormolini ITA Osella PA30 + 2,95
3. Patrik Zajelšnik SLO Norma M20F + 4,56
4. Otakar Kramsky ČEŠ Reynard K13 + 4,66
5. Dušan Neveril ČEŠ Norma M20 FC + 6,13
6. Marjan Smrdelj SLO Lola F3000 + 16,07
7. Hermann Waldy AVT F3000 Lola B06/51 + 17,10
8. Ferdinand Madrian AVT Norma M20 F + 22,74
9. Pavel Dvorak ČEŠ Ligier JS49 + 24,16
10. Anton Mandl AVT Dallara F301 + 24,25
17. Aleksander Zajelšnik SLO Norma M20F + 33,10
21. Aleš Prek SLO Porsche 911 (997) GT3 + 37,74
24. Milan Bubnič SLO Lancia Delta HF Integrale + 41,07
28. Rado Raspet SLO Mitsubishi Lancer EVO VIII + 46,33

DIVIZIJA I:
1. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift GTI 5:41,08
2. Gregor Jurak SLO Suzuki Swift GTI + 0,59
3. Miha Prek SLO MG ZR 105 + 6,96

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri