Gorska dirka Lučine 2014: Zmaga Švicarja Rive in našega Boha

Švicar Tiziano Riva je s formulo F3000 Reynard 92D zmagal na letošnji gorski dirki med Todražem in Lučinami. A da je imel pri tem tudi nekaj sreče, priča odstop do takrat najhitrejšega Italijana Federica Liberja (Formula Gloria C8F) zaradi počene polgredi. Od naših pričakovano najhitrejši Matevž Boh (Mitsubishi Lancer EVO IX), največja zvezda pa je bil nedvomno Bolgar Niki Zlatkov v 770-'konjskem' Audiju Quattro S1.

11. 8. 2014

Lanski zmagovalec dirke v Lučinah Federico Liber je bil s svojo manjšo in šibkejšo, vendar tudi lažjo in okretnejšo formulo Gloria najhitrejši na vseh treh uradnih treningih, v prvi tekmovalni vožnji pa se je celo za slabi dve sekundi približal rekordu, ki ga je pred dvema letoma dosegel Denny Zardo. Toda počena polgred je prekinila odličen nastop mladega Italijana, ki nastopa v evropskem prvenstvu z močnejšim prototipom, zato ga bomo najverjetneje videli tudi v Ilirski Bistrici. Na koncu dirke sta se zahvaljevala oba, Riva in Liber; prvi tekmecu, ki mu je nehote podaril zmago, drugi pa organizatorjem, ki so mu dovolili odpeljati tudi tretjo vožnjo, čeprav izven konkurence. Lepo.

Ko smo se v petek zjutraj zapeljali do boksov, da vidimo, ali so vsi napovedani zvezdniki dejansko tudi prišli v Lučine, je proga kazala bolj klavrno podobo. Trava ob cesti ni bila pokošena, na asfaltu pa je bilo veliko makadama, saj je deževje zadnje dni kar dobro zalivalo sicer bujno rastlinje ob cesti med  Horjulom in Škofjo Loko. Oznake zapore cest pa so veljale le za kolesarjenje konec avgusta, nič obvestil pa ni bilo za avtomobilsko gorsko dirko. A to očitno ni (preveč) zmotilo nekaterih zvezdnikov, ki so letos nastopali na dirki. Prvi med njimi je prav gotovo Bolgar Niki Zlatkov, čigar 770-'konjski' Audi Quattro S1 žanje veliko pozornosti na vseh dirkah, kjer nastopi (hmm, ker očitno rad nastopa v naših koncih, saj je bil že gost na Gorjancih, mu oprostimo napačno slovensko zastavo na spremljevalnem kombiju), drugi pa večkrat najavljeni, a le redko videni Italijan Fulvio Giuliani z okoli 600-'konjsko' Lancio Delto EVO. Kljub dejstvu, da letos dirka ni veljala za avstrijsko in hrvaško prvenstvo, kakovosti ni nazadovala, prej nasprotno; hitri tujci so zapolnili vrzel, ki je nastal zaradi nenastopanja Vladimirja Stankoviča  (prototip) in Milana Bubniča (Lancia Delta Integrale) pa še odstopa Rada Raspeta (težave s turbopuhalom Mitsubishija Lancerja EVO).

Matevž Boh je bil po nesreči na Gorjancih seveda bolj pazljiv, vendar je kljub temu uspešno sledil zvezdnikom v podobnih zverinah. Trenutno vodeči v skupnem seštevku Peter Marc z Mitsubishijem Lancerjem skupine N seveda ni bil dorasel turbopuhalu, oblečenemu v lahko karoserijo Lancerja, za rep pa mu je sledil nekdanji evropski prvak Aleš Prek, ki je iz Italije pripeljal povsem nov dirkalnik Hondo Civic Type R. »Dirkalnik je od prejšnjega lažji, močnejši, ima drugo podvozje in sekvenčni menjalnik,« je dejal Aleš, drug dirkalnik pa bodo najverjetneje uredili za brata Miho, da bo z njim nastopal v reliju in gorskih dirkah. Odličen četrti je bil Davor Ivić, ki je 'širšegakottdaljšega' Nissana SX200 pripeljal do četrtega mesta, peti je bil Matej Grudnik (Renault Twingo R2 EVO), šesti pa povratnik na gorske steze, večkratni prvak Daniele Trani. »Naredil sem povsem novega Clia RS skupine A, sedaj pa se ga bo potrebno še navaditi,« je dejal Primorec, ki se ga spomnimo po neustrašnih vožnjah s Citroenom AX.

V diviziji I je bilo napeto do zadnje vožnje. Tokrat se je izšlo Denisu Saviču, saj je bil z MG-jem ZR105 tako rekoč neulovljiv, za tretje mesto pa sta se kosala lanski prvak divizije I Andrej Prelc (Suzuki Swift GTi) in Gregor Jurak (Suzuki Swift GTi). No, da še vedno prihajajo mladi in hitri, dokazuje prva dirka Matica Humarja kot voznika. S Polom je sin večkratnega prvaka v reliju Aleksa zasedel odlično peto mesto. Na letošnji prireditvi je bilo tudi nekaj odstopov, večinoma zaradi odpovedi tehnike. Največjo smolo je imel eden od dveh nastopajočih Primožev Tavčarjev, ki je Škodo Fabio R2 prekucnil na streho, čeprav ni naredil napake. Da, dirkalne gume se res dobro držijo pregretega asfalta ...

Gorska dirka v Lučinah je kljub nekaterim pomanjkljivostim, vendar z VIP  šotorom in brezplačnim Wi-Fi-jem v boksih, nedvomno uspela. Konec meseca pa pričakujemo že višek sezone, dirko za evropsko prvenstvo v Ilirski Bistrici! (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati

1. Tiziano Riva ŠVI F3000 Reynard 92D 6:21,44
2. Vaclav Janik ČEŠ F3000 Lola B02/50 + 2,11
3. Jovan Aćimić ČG Prototip Osella PA20 + 13,68
4. Petr Trnka ČEŠ Gloria C8FT + 16,15
5. Jiri Svoboda ČEŠ Prototip Norma M20 F + 19,20
6. Franco Berto ITA Formula Renault Monza + 30,06
7. Niki Zlatkov BG Audi Quattro S1 + 34,36
8. Fulvio Giuliani ITA Lancia Delta EVO + 36,94
11. Matevž Boh SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 46,56
22. Peter Marc SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 1.10,03
24. Aleš Prek SLO Honda Civic Type-R + 1.10,92

DIVIZIJA I:

1. Denis Savič SLO MG ZR 105 8.00,13
2. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift GTi  + 4,44
3. Gregor Jurak SLO Suzuki Swift GTi  + 10,31

VSI REZULTATI

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri