Gorske dirke: Petrol Sevnica 2007

Nemec Patrik Zajelšnik, ki ima slovenske korenine, je zmagovalec letošnje gorske dirke nad Sevnico. S 113 km/h povprečne hitrosti je za seboj pustil tako našega Stankoviča kot tudi Čeha Fajkusa.

24. 5. 2007

Družina Zajelšnik je v Sevnici znana dirkaška družina. Patrikov oče se je v devetdesetih letih pogosto udeležil naše zasavske dirke (in tudi doživel hudo nesrečo), ki sicer ni tako prestižna kot Ilirska Bistrica niti tako dobro organizirana kot Rogla, vendar ima nekaj, česar druge dirke nimajo: izredno lepo progo, ki je s stalnimi dirkaškimi robniki edina takšna v Sloveniji.

Zaradi zahtevnosti jo imajo radi tako relisti kot tudi dirkači v gorskih dirkah, če seveda ne štejemo tistih, ki bi imeli najraje kar gorsko avtocesto. Sevniška dirka ima tudi izredno veliko podporo v občinskih krogih in je – to lahko trdimo brez slabe vesti – edina, ki zna promovirati svoje kraje in znamenitosti. Zato Zajelšnikov spremljevalni tovornjak boksov verjetno ni dolgo iskal, a tudi če jih je, mu je pri tem pomagala velenjska ekipa V-Racing, za katero bo letos mladi Patrik peljal tako slovensko kot tudi evropsko prvenstvo.

In Nemec je že na prvi dirki dokazal, da bo imel naš Vladimir Stankovič še veliko dela, če bo hotel zmagovati na naših prireditvah. Čeprav je Ljubljančan v tretji vožnji postavil najboljši čas, je moral vseeno priznati premoč, a za samo 1, 52 sekunde v treh vožnjah! Razveseljuje tudi ogromen napredek Marjana Smrdelja, ki je z novo formulo F3000 iz vožnje v vožnjo vozil hitreje in ki mu peto mesto v skupnem seštevku na prvi dirki pomeni enako kot zmaga!

Med ‘turističnimi’ avtomobili smo pogrešali Martina Črtaliča, ki je bil napovedan z drugo Alfo 156 skupine ST, vendar je na koncu vseeno ni kupil, zato smo vsi pričakovali, da se bo državni prvak Igor Dekleva sprehodil do nove zmage. A smo se zmotili. Nekaj vlažnosti (predvsem na cesti skozi gozd), predvsem pa neravnine na progi so bile pisano na kožo štirikolesno gnanim Lanciam, ki lahko s krepko več kot 400 ‘konji’ le v spolzkih ovinkih konkurirajo dirkalnikom razreda ST.

S skupnim četrtim mestom je sicer zmagal Avstrijec Herbert Pregartner (Porsche GT2), za katerega se še ne ve, ali je z avtomobilom po avstrijskih pravilih prijavljen v DP ali ne, najhitrejši pa je bil Slovenec Samo Valant (Lancia Delta Integrale). »Na prvem treningu smo na Lancio namestili povsem trdo podvozje, kar je bilo dobro za hitri del proge, vendar pa je bil na cestnih neravninah dirkalnik preveč nemiren. Ko pa smo podvozje malce omehčali, je bilo super, « je dejal Valant, ki velja v Sevnici skoraj­da za domačina. In da cesto res dobro pozna, priča hitrost, s katero je zapeljal skozi ciljno črto v drugi vožnji: 187 km/h!

V diviziji III je slavil Aleš Prek, čigar medijski pokrovitelj je Avto magazin, v diviziji II Tadej Miklavčič, ki ima na Swiftu nov dirkaški menjalnik skupine A, v najšibkejši diviziji pa je zmagal njegov brat Vasja Miklavčič. Verjamemo, da je bilo tako pri Vrhničanu kot tudi v družini Miklavčič veselo še pozno v noč. Pogrešali smo Asjo Zupanc (pred dirko sta Mitsubishijevemu Lancerju odpovedala kar dva menjalnika), predvsem pa smo se razveselili ponovnega nastopa državnega prvaka v reliju, Boštjana Logarja, s pokalnim Renaultovim Cliom RS.

»Seveda sem z veseljem sprejel povabilo, da na gorski dirki v konkurenci peljem pokalnega Clia, vendar moram priznati, da to ni to. S tem dirkalnikom sem povsem nekonkurenčen celo v svoji skupini, kaj šele v skupni razvrstitvi, in tudi drugače sem še vedno zaljubljen v reli. Ali bom še na preostalih dirkah za DP peljal ta avtomobil, pa bomo še videli, « je priznal Logar. Ni kaj, pohvale Darku Strahiniču, lastniku tega dirkalnika, da je uspel privabiti za volan kar dva prvaka: v krožnih dirkah Deklevo, v gorskih pa (vsaj zaenkrat) Logarja.

Prva gorska dirka je pokazala, da se v slovenskem prvenstvu veča število dirkačev v formulah in prototipih, kar bodo znali ceniti predvsem gledalci. Da pa sta najhitrejša voznika, ki sta tudi redna udeleženca evropskega prvenstva, še izenačena, pa daje dirkam le še večji čar.

Skupna razvrstitev:

1. Patrik Zajelšnik (SLO, Osella PA 20 S) 5:53, 51

2. Vladimir Stankovič (SLO, Lola Ford F3000) + 1, 52

3. Miroslav Fajkus (ČEŠ, Lucchini P3-95 M) + 18, 51

4. Herbert Pregartner (AVS, Ferstl Porsche GT2) + 22, 75

5. Marjan Smrdelj (SLO, Lola 99 Zytec F3000) + 25, 96

6. Samo Valant (SLO, Lancia delta Integrale) + 35, 18

7. Igor Dekleva (SLO, Alfa Romeo Alfa 156 ST) + 35, 80

8. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) + 42, 11

9. Dan Michl (ČEŠ, Lotus Michl tip 01) + 42, 86

10. Laszlo Hernadi (MAD, BMW M3) + 48, 89

* za skupno razvrstitev v DP veljata le dve vožnji!

DIVIZIJA I:

1. Vasja Miklavčič (Fiat Seicento Sporting) 8:06, 99

2. Luka Kroprivšek (Fiat Seicento Sporting) 8:13, 50

3. Nejc Juhant (Fiat Seicento Sporting) 8:17, 18

DIVIZIJA II:

1. Tadej Miklavčič (Suzuki Swift GTI) 7:19, 31

2. Igor Cotič (Suzuki Swift GTI) 7:20, 08

3. Denis Savič (Zastava Yugo) 7:29, 04

DIVIZIJA III:

1.Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 6:57, 84

2.Matej Grudnik (Renault Clio RS) 7:04, 02

3.Alojz Udovč (Renault Clio RS) 7:11, 64

Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri