Intervju: Eric Neve, direktor motošporta Chevrolet Europe

V Monzi smo se pogovarjali s šefom trenutno najuspešnejše ekipe WTCC-ja. Njegov Chevrolet zmaguje kot po tekočem traku in postaja resen kandidat za osvojitev letošnjih naslovov. Eric Neve o Seatu, BMW-ju, novem dirkaču Yvanu Mullerju in novem motorju.

6. 6. 2010

Letos ni Seata in prihodnost BMW-ja je vprašljiva, kakšen je vaš pogled?

Seat je po koncu lanske sezone objavil svoj odhod, a kot vidite, so inženirji ostali, forma dirkalnikov je zelo dobra, tudi večina dirkačev je istih. Uradno Seat razlaga, da daje tehnično podporo zasebni ekipi, kar je blizu tovarniški podpori. Če imaš dirkaško ekipo in tehnično podporo tovarne, je to vse, kar potrebuješ. Edino, kar manjka, je marketinška podpora, a zaradi PR-a dirkalnik nikoli ni bil hitrejši. Seat je še vedno zelo močan tekmec, njihovo vodstvo v prvenstvu (pred dirko v Monzi) jasno dokazuje, kako resne namene imajo.

Pri BMW-ju so svoje sile usmerili v eno ekipo in oba glavna dirkača. Mislim, da so zaradi tega še močnejši, saj so imeli v preteklosti več ekip, ki so tekmovale druga proti drugi, zdaj pa imajo eno ekipo, ki gara za en cilj. Imamo torej dva zelo močna tekmeca, ki ju želimo premagati. V prihodnosti prvenstva se nam obeta pomik proti Aziji in tudi Ameriki, kjer je Chevrolet zelo poznan. To prvenstvo ponuja naši znamki dobro platformo, ki jo nameravamo uporabljati tudi v prihodnosti. Govora je tudi o novih avtomobilskih znamkah.

V ekipi imate nekdanjega Seatovega dirkača, Yvana Mullerja. Kako ste zadovoljni z njim?

Zelo. Yvan je pojem turnega dirkanja, je svetovni prvak serije iz leta 2008. V ekipo je prinesel izjemno veliko izkušenj. Za nas je bil njegov angažma dobra poteza, saj smo prevetrili ekipo, v kateri so bili zadnjih pet let isti dirkači in inženirji. Moja odgovornost je bila izogniti se nekakšni eroziji, do katere bi lahko prišlo, če bi obdržali enako zasedbo dirkačev in inženirjev. Zamenjati enega ključnih elementov, kot je dirkač, prinese v ekipo svež veter in nove ideje.

Yvan je inženirjem predstavil nov pogled, predvsem na področju diferencialov, prinesel je drugačne nastavitve. Ekipa je z njim izboljšala dinamiko. Pozimi smo veliko testirali, z Yvanom in drugimi dirkači smo prevozili okoli 5.000 kilometrov in preizkušali nove ideje. V Braziliji smo na prvi dirki osvojili vsa tri mesta na stopničkah, Yvan pa je na svojem prvem nastopu za Chevrolet celo zmagal in potrdil, da je dobra izbira. Z njim smo zelo zadovoljni. Z vsem tem nočem reči, da smo člene v ekipi zamenjali, ker prejšnji dirkač in del moštva ne bi bili dobri, morali smo le narediti korak naprej.

Vaš dirkalnik Chevrolet Cruze je čedalje hitrejši. Na katerih področjih še lahko napredujete?

S Cruzom smo začeli nastopati lani in osvojili šest dirk, zato je bilo njegovo rojstvo zelo uspešno. Od začetka je bil konkurenčen dirkalnik, čez zimo smo še izboljšali nastavitve vzmetenja, motorja in diferencialov, kar je pripomoglo k še boljšemu dirkalniku. Z dirkalnikom smo zadovoljni, upamo, da bomo nadaljevali boj za naslov.

Je naslov cilj sezone?

Da. Naš cilj je biti v boju za naslov in ga na koncu, upam, tudi osvojiti. Za to potrebuješ izkušnje in tudi nekaj sreče. Hočemo postaviti Cruza v smer naslova.

Ste zadovoljni s FIO in njenim določanjem pogojev tekmovanja?

Tesno sodelujemo z drugimi proizvajalci in Mednarodno avtomobilistično zvezo. Vsi smo enako nezadovoljni, kar pomeni, da je FIA dobro opravila svoje delo. Seveda bi si vedno želeli več manevrskega prostora, a dosedanji rezultati kažejo na dobro uravnoteženost prvenstva. Težko je najti pravo rešitev med različnimi dirkalniki, ki imajo pogon na sprednji ali zadnji kolesni par, atmosferske ali turbomotorje, bencinske ali dizelske motorje. Prihodnje leto bodo prišli 1, 6-litrski turbomotorji, kar je odraz smeri, v katero se pelje industrija. Uporabljali ga bomo tudi sami in WTCC izkoristili za razvoj te tehnologije. Vsaj na področju pravil bo, kar se motorjev tiče, nekoliko bolj jasno.

Kako napredujete z novim motorjem? Boste prihodnje leto dirkali tudi s Cruzom ali boste uporabili kateri drugi dirkalnik?

Z motorjem napredujemo. Trenutno sem ga videl le na zaslonu računalnika. Imamo veliko pametnih inženirjev, ki se igrajo z računalniškimi miškami in zaganjajo motor na računalniku. Prvič ga bomo na testni mizi zavrteli avgusta, dirkalnik pa bi radi začeli testirati septembra. Še naprej bomo uporabljali Cruza. Menjava motorja je velika stvar, saj je treba zamenjati še kup drugih stvari, recimo razmerje prestav menjalnika, več bo navora, spremeniti bo treba zasnovo menjalnika in gredi. Spremembe bodo velike, menjava modela bi bila ob tem preveč.

Mitja Reven

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri