Napoved DP v reliju

9. 3. 2012 | Aljoša Mrak
Deli

Čeprav recesija še kaže zobe, bo v letošnjem DP v reliju veliko novega. Presenetljivo veliko.

Prvi favorit za naslov prvaka je seveda Idrijčan Aleks Humar. Z ekipo Target Motorsport bodo poskušali ponoviti uspešni sezoni 2011 in 2012 , kjer so s Humarjem (in Subarujem) ter Italijanom Piero Longhijem (in Škodo) premočno zmagovali. Čeprav bo Humar zamenjal sovoznika, saj bo na vročem sovozniškem sedežu namesto Zmaga Logarja sedel Florjan Rus, velja z vrhunsko Škodo Fabio S2000 za najhujši zalogaj za tekmece. Ker bo edini sedel v najzmogljivejšem dirkalniku, ki je zato seveda tudi najdražji, si lahko le želimo, da ga v ekipi ne bodo omejevali le z zbiranjem točk v DP-ju, pač pa da se bo lahko enakovredno kosal s hitrimi tujci. Čeprav bi bilo mogoče iz športnega vidika veliko bolje tako zanj kot tudi za DP, da bi vrtel volan šibkejše Fabie R2, saj je lani v Ajdovščini s tem dirkalnikom že premagoval dirkače v zmogljivejših Mitsubishijih, in bi S2000 uporabili na dirkah v tujini, je pač slovenski avtomobilski zastopnik za Škodo vztrajal, da se dirkalnik pojavlja večinoma po Sloveniji. Edini, ki bo še sedel v specialki S2000, je Rok Turk, ki pa bo najnovejšega Peugeota 207 S2000 EVO 2012 peljal le na izbranih dirkah evropskega prvenstva. Zato bodo Humarju najverjetneje glavna tekmeca Darko Peljhan in Rajko Žakelj. »Državno prvenstvo bom odpeljal z Mitsubishijem Lancerjem desete evolucije, drug teden pa grem z deveto evolucijo testirat v Italijo, kjer bi rad v zimski sezoni 2012/2013 nastopal na makadamskih relijih,« je dejal Peljhan, hkrati pa ni izključil, da ne bi nastopal tudi na določenih hrvaških dirkah. Podoben načrt ima tudi Rajko Žakelj, ki je lani osvojil tretje mesto v skupnem seštevku DP-ja. »Peljal bom istega Mitsubishija Lancerja devete evolucije, saj smo dali motor in zavore na revizijo, edina večja sprememba bo ta, da bo na novo polepljen,« je dejal Žakelj, ki bo podobno kot Peljhan nastopal tudi na Hrvaškem, hkrati pa bo z Miranom Kacinom nastopal tudi na vzdržljivostnem reliju Silk Way. Na sezono 2012 se pripravlja tudi Mitja Klemenčič, ki pa želi zamenjati dirkalnik. »Začeli bomo s preverjenim Mitsubishijem Lancerjem EVO IX, vendar bi ga najraje zamenjal s 'pravim' Fordom Escortom Cosworthom skupine A. Če že sam spadam med starejše, je že čas, da se usedem v starodobnika,« se je smejal Klemenčič. Med tiste, ki jim načrtov ne manjka, a hkrati še nimajo nič potrjenega, spada tudi Tomislav Cilenšek. S Subaru Imprezo STI, s katero so lani naredili veliko krogov (tako imenovanih 'donatov') pred nakupovalnimi središči, imajo več načrtov. Če drug teden potrdi veliki sponzor, bodo naredili dirkalnik do konca in se poskusili na vseh dirkah DP-ja. Drugače pa je možnost, da bodo šli v sodelovanje z enim hitrim voznikom (ime naj ostane še skrivnost), ki bo peljal DP, Cilenšek pa bi z istim dirkalnikom odpeljal nekaj dirk v Srbiji in se zabaval na raznih šovih. Držimo pesti, da se bo iz sodelovanja kaj izcimilo. Naša najhitrejša voznica, Asja Zupanc, ne bo branila naslova v pokalu Mitropa, pač pa bo najverjetneje z istim dirkalnikom (Mitsubishi Lancer EVO IX) nastopala v nemškem Mastersu, za katerega bo štelo sedem relijev. »Upam, da mi bo uspelo nastopiti še na reliju ADAC Deutschland, predvsem pa na makadamskem reliju Lausitz, ki mi je najljubši,« je povedala Zupanceva. Jani Trček nastopov ne načrtuje, čeprav pravi, da se je Mitsubishiju Lancerju EVO IX v garaži pridružilo še nekaj dirkalnikov.

Veliko več novosti bo v razredih R2 in R3. Prva favorita v diviziji II bosta bosta najverjetneje Miha Prek (Škoda Fabia R2) in Aljoša Novak (Škoda Fabia R2). Prek je bil lanski prvak v diviziji I z MG-jem, zato o njegovi hitrosti ne gre dvomiti, 20-letni Aljoša Novak pa bo odpeljal kar 10 relijev. Poleg šestih prireditev za DP bo nastopil še na reliju Reberland v Avstriji, Bassano v Italiji in  3-Staedte v Nemčiji, za konec pa še reli Poreč na Hrvaškem. Hitri Boštjan Logar bo spet sedel v Peugeotu 206 R3, začenši na reliju Cerknica, ki velja kot pozivna dirka. »Na prvi reli v Avstrijo bom skoraj zagotovo šel, nato pa bomo videli. Upam seveda na celo sezono,« je dejal Logar. Lanski prvak v diviziji II Friderik Vajnhandl je kupil Forda Fiesto R2 v Belgiji, res pa je, da imajo v Oktanu Šport še en dirkalnik. Čeprav je Vajnhandlov bivši dirkalnik Citroën C2 R2 Max že kupil Alan Pajk, se je kasneje premislil in ga znova prodal vodji ekipe Sašu Vusiču, saj se mu bolj splača najem kot pa nakup. Zaenkrat so dogovorjeni, da bo Pajk najel C2 R2 Maxa za reli Saturnus in Maribor, želi pa peljati še reli Velenje in Idrijo. Najem Renaulta Clia R3 z Italijani je na žalost propadel, saj so postavili previsoko ceno, Pajk pa že razlaga, da bo Clia R3 za sezono 2013 kar kupil. Z veseljem pa lahko potrdimo, da bomo na določenih dirkah videli tudi Marka Jerama s Citroenom C2 R2 Maxom. »Najprej sem z bivšim Petričevim dirkalnikom želel nastopiti v Veliki Britaniji, kjer si trenutno služim kruh, vendar sem sprevidel, da bo pravo dirkanje tudi doma. Za začetek bom nastopal na reliju Rebenland, nato pa bi nastopal še na Lavanttalu, Saturnusu, reliju Alpi Orientali in seveda Idriji, vse pa je seveda odvisno od sponzorjev,« je sporočil Jeram. Zaradi pomanjkanja denarja sploh ne razmišlja o celi sezoni državnega prvenstva, tako da če komu ostaja kaj evrčkov … Ko smo že pri Urošu Petriču, naj povemo, da bo Primorec presedlal med enduraše, saj bo naredil dirkaško licenco na AMZS. »Nisem še čisto pokopal upanja, da bi se mogoče za prihodnjo sezono kaj zmenili na Citroënu Slovenija, vendar po devetih letih dirkanja za lasten denar želim poskusiti kaj drugega, nekaj novega,« je dejal Petrič. Menda je iz Poljske pripeljal Citroena C2 R2 (na žalost ne Maxa) Uroš Papež, ki ponavadi odpelje vse dirke, po nesreči na Gorjancih bo Renaulta Clia R3 verjetno spet zagnal tudi Alojz Udovč. Borut Bratina in Lucijan Vovk bosta najbrž delila tehniko, saj bo prvi najverjetneje nastopal s Citroenom C2 R2 v Cerknici, Lavanttalu in mogoče še kateri, Vovk pa naj bi odpeljal le Saturnus in Idrijo. Zelo veliko neznank je še v ekipi V-Racinga, za katero nastopa Matej Grudnik. »Želja je nedvomno Renault Twingo R2 EVO, ki bo homologiran te dni, vendar se s sponzorji še pogovarjamo. Drugače ostaja Renault Clio RS, seveda celo DP,« sporočajo, hkrati pa dodajajo, da se za reli zanima tudi Matevž Boh (se še spomnite, da je na gorskih že priganjal Mitsubishija?), da je vse Kit-Carje prodal Zdenko Lah, ki bi rad za domači reli Velenje kaj najel, imajo pa novinca Janeza Podlipnika, ki pripravlja svoj Renault Clio 1.4. Najverjetneje bo s svojim BMW-jem nastopal Aleš Zrinski, medtem ko Domen Agnič prodaja svojega za 35 tisočakov. 

Zelo veliko novosti bo tudi v diviziji I. Andrej Velkavrh naj bi nastopal s Volkswagnom Polom, prav tako Mihevc, Jereb in Kos, italijansko tehniko bosta preganjala Klavdija Senica in Jernej Fakin (oba Fiat Panda Kit Car), veliko bolj resno se bo relija lotil tudi Primorec Grega Premrl (MG ZR 105),hud zalogaj za tekmece ostaja Matej Oblak (Renault Clio 1.4) … Zdi se, da so dirkalniki Zastava Yugo dokončno potisnjeni v kot, vsaj kar zadeva divizije I, čeprav so letos za poceni dirkanje v srbski tehniki spet razpisali pokal. 

Presenetljivo veliko novosti moti le siromaštvo, ki se je ustvarilo v sami špici, to je okoli Humarja. Če ne bo imel težav, mu lahko že pred sezono podelimo največji pokal. Čeprav se strinjam s trditvijo, da to ni Targetov (ali Škodin) problem, pač pa se morajo po glavi praskati drugi, ki pač niso tako uspešni pri zagotovitvi primernih financ. Si predstavljate borbe, če bi v Peugeotu 207 S2000 ali Fordu Fiesti S2000 nastopala še Logar, Jeram ali kdo od res hitrih? 

Aljoša Mrak
Foto Uroš Modlic

Novo na Metroplay: Ninna Kozorog prekinila molk | N1 podkast s Suzano Lovec