Napoved relija za SP

Nič ne rečemo, v dvoje je res lepo. A še boljše je, če je v igri več sodelujočih, ki popestrijo že tako mikavno dogajanje!

18. 1. 2007

Če uvod velja na splošno za pestro življenje, je prav tako primeren za svetovno prvenstvo v reliju. Največje vprašanje pred sezono 2007 je, ali bomo zopet gledali le dvoboj Sebastiena Loeba in Marcusa Grönholma oziroma Citroëna proti Fordu.

Kot vemo, je lani Francoz Loeb že tretjič zapored premočno zmagal v seštevku voznikov, saj je na koncu sezone lahko kar doma počival s poškodovano ramo (očitno je nekdanji telovadec veliko bolj vešč vrtenja volanskega obroča kot pa potiskanja pedal, saj se je poškodoval med kolesarjenjem, op. a.), po drugi strani pa je bil predvsem po zaslugi Grönholma Ford boljši v razvrstitvi točkovanja ekip. Beri: tovarn.

Letos bo Citroën že na Monte Carlu končno pripeljal težko pričakovanega C4 WRC, ki bo zamenjal hitro, a predvsem vzdržljivo Xsaro. Glede na število testnih kilometrov so poznavalci prepričani, da bo francoska ekipa konkurenčna že od začetka, pa tudi Loeb je po daljšem premoru zelo verjetno spet lačen nove zmage.

Pri Fordu so optimisti: imajo zmagovalni avtomobil, poleg Finca Grönholma še njegovega sonarodnjaka Mikka Hirvonena, ki je lani že okusil slast ene zmage. Bo mladenič letos končno dokazal svoj nesporen talent? Pri Subaruju so zopet polni pohval o predelani Imprezi WRC, nekaj prepotrebne samozavesti po lanski katastrofalni sezoni jim daje še zamenjava dobavitelja gum. Odslej bodo namreč vse tovarniške ekipe vozile na gumah BF Goodrich, ki so le preoblečene Michelinke, Pirelliju pa očitno ostajajo le drobtine.

Na italijanskih gumah bo po govoricah nastopal Gigi Galli, ki bo letos – začenši s Švedsko – odpeljal nekaj dirk s Xsaro WRC, v podobnem avtomobilu pa bomo gledali tudi presenečenje lanske sezone, četrtouvrščenega Avstrijca Manfreda Stohla. Seveda vso sezono.

Največ pozornosti bo letos deležna tovarniška ekipa Suzukija, ki bo nastopila le na treh dirkah. Povsem na novo razvitega Suzukija SX4 WRC naj bi namreč prvič videli v akciji na Finskem, nato pa bosta sledila še nastopa na Korziki in v Veliki Britaniji. Bo Suzuki ponovil uspehe tudi v tekmovanju štirikolesno gnanih dirkalnikov s turbopuhalom, ki jih je dosegel (in jih po napovedih še bo! ) v kategoriji Super 1600 (pogon le na en kolesni par, 1, 6-litrski atmosferski motorji)?

Letos se bo odvijalo kar 16 dirk, od tega se jih bo za razvrstitev dirkalnikov skupine N (Production ali PWRC) točkovalo osem, za razvrstitev dirkalnikov Super 1600 (Junior ali JWRC) pa sedem. Le Monte Carlo, kjer zaradi težav organizatorja glede prepustnosti steze že tradicionalno sprejmejo malo posadk (letos recimo le 49), velja le za WRC-je. Zelo zanimivo bo tudi med novinci v SP-ju, skupini S2000, ki je iz meseca v mesec številnejša.

Po Fiatu (Grande Punto), Toyoti (Corolla), Volkswagnu (Polo) in Peugeotu (207) sta tak dirkalnik napovedala še Škoda (Fabia) in verjetno Ford (Fiesta? ) Ti dirkalniki, ki imajo tehnično konservativnejši štirikolesni pogon, sekvenčne šeststopenjske menjalnike in dvolitrske atmosferske motorje z dobrimi 200 kilovati (okoli 280 KM), bodo nastopali na dirkah SP-ja (recimo švedski prvak Jimmy Joge bo na Švedskem prvič vozil 207 v konkurenci! ), predvsem pa v razvrstitvi IRC (International Rally Challenge). To je tekmovanje, ki se bo odvijalo tudi v Keniji, Rusiji, na Češkem, v Turčiji, Švici in na Kitajskem, medijsko pa naj bi bilo zelo dobro podprto zaradi prenosov športne televiziji Eurosport.

Z veseljem pa lahko zapišemo, da bomo letošnjo sezono v SP krojili tudi Slovenci. Iz družbe OMV Slovenija so namreč sporočili, da bo posadka Andrej Jereb-Miran Kacin pod njihovim okriljem nastopila v razvrstitvi PWRC že na Švedskem.

Kot je bilo že lani, ko sta nastopila v Monte Carlu in v Grčiji, bosta tudi letos zastopala barve avstrijske naftne družbe z Mitsubishijem, ki ga pripravlja Stohl Racing. Prav potiho in neuradno napovedujejo tri nastope, žal pa Jereb in Kacin letos ne bosta nastopila v slovenskem prvenstvu, v katerem sta bila lani četrta v skupnem seštevku.

Aljoša Mrak

Foto: Moštva, Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri