Rally Monte Carlo 2013: Loeb zopet neulovljiv

20. 1. 2013
Deli

Devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb (Citroën DS3 WRC) je s sedmo zmago na reliju Monte Carlo dokazal, da se lahko zlahka upira tudi uspešni Volkswagnovi ekipi.

Francoz, ki je uradno že na pol upokojen, saj naj bi letos odpeljal zgolj štiri dirke, je očitno iz drugega sveta. Po štirih hitrostnih preskušnjah (HP) je kljub odličnemu startu Sebastiena Ogierja na premierni dirki Volkswagna Pola R WRC vodil že s prednostjo minute in dvajset sekund, kar je tudi v nepredvidljivem Monte Carlu cela večnost. In da mu rutine ne primanjkuje, dokazuje nadaljevanje dirke, saj se je kljub nadziranju položaja še vedno uvrščal med najhitrejše. Tako je na najboljši način zaprl usta tistim pametnjakovičem, ki so trdili, da se je upokojil zato, ker se je ustrašil dvojice Ogier-Volkswagen.

Ogier bi po drugi strani lahko veselo nazdravil s kozarcem šampanjca, čeprav ... Lahko bi bil povsem zadovoljen, da je že na prvi HP z novim dirkalnikom zmagal ter da je na koncu monaške rulete končal kot prvi izmed tistih, ki bodo peljali celo sezono, toda njegov nasmeh med dirko in na cilju ni bil pristen. Seveda je hotel premagati Loeba na domačih tleh (večina relija se seveda odvija po francoskih Alpah, saj bi lahko v Monaku zaradi pomanjkanja prostora organizirali samo krožni superspecial), toda 29-letnik bo pač moral pojesti še veliko francoskega sira, da bo lahko kos legendarnemu 38-letniku. Toda ne bodimo preveč neusmiljeni z Ogierjem, ki je kar celo leto vztrajal na nekonkurenčni Škodi Fabii S2000, da so pri Volkswagen Motorsportu dobili dovolj izkušenj in testnih kilometrov: po pokazanem je prav gotovo favorit za naslov prvaka 2013. Če bo Seveda Loeb držal svojo besedo o (delni) upokojitvi ...

Razočarala pa sta njuna kolega v ekipi, Jari Matti Latvala (VW Polo R WRC) in Mikko Hirvonen (Citroën DS3 WRC). Oba sta bila počasnejša celo od Rusa Evgenija Novikova (Ford Fiesta RS WRC) in na koncu tretjeuvrščenega Španca Danija Sorda (Citroën DS3 WRC), saj je nori Rus seveda ostal zvest svoji nezanesljivosti. V bistvu lahko rečemo, da so se v zimskih razmerah Francozi veliko bolje znašli kot Finci in da rek 'If you want to win you need a Finn'* v sodobnem reliju očitno ne drži več. Mogoče bo na Švedskem ali Finskem drugače, bomo videli. No, razočaral pa je tudi prvi zvezdnik ekipe Qatar M-Sport World Rally Team, ki je nastala na pogorišču Fordove tovarniške ekipe, to je Norvežan Mads Ostberg. Čeprav se je z eno zmago na HP uvrstil v elitno skupino 7 zmagovalcev posameznih HP (Loeb 8, Ogier 2, Novikov 2, po eno pa so zmagali Hanninen, Bouffier, Sordo in že prej omenjeni Ostberg), je bil njegov letošnji nastop veliko razočaranje. Proti koncu relija je še naredil napako, prebil gumo in izgubil težko pridobljeno peto mesto v skupni razvrstitvi, ki jo je prepustil Bryanu Bouffierju. Da, prav imate, to je prav tisti Francoz, ki se je na prvem reliju za EP (po snegu!) boril za zmago do zadnjega metra dirke. No, tudi od nekdanjega tovarniškega voznika Škode Juhe Hanninena smo pričakovali več, na srečo ima Finec popravni izpit že na naslednji dirki, ki bo potekala na Švedskem.

Če ne štejemo neverjetnega Loeba, ki si imena SuperSeb in Loeb The Great** zasluži bolj z vsakim prevoženim kilometrom, in odlični start Volkswagna, je treba omeniti še zadnji dan relija. Prvi prehod čez legendarni Col de Turini (1607 metra nadmorske višine) je poskrbel s pravo zmešnjavo, saj je dirkače presenetil sneg in zelo spolzka podlaga. Mnogi so na cilju trdili, da težje HP še niso odpeljali v življenju, Loeb pa je priznal, da je tudi po ravni cesti vozil z največ 30 km/h, saj bi drugače kmalu postal sopotnik, kar sedem dirkačev (bilo bi jih verjetno še več, če ne bi prej organizatorji odpovedali HP zaradi dveh španskih gledalcev, ki sta padla z zidu in se poškodovala) pa ni doživelo cilja te nepredvidljive HP. Med njimi so bili tudi Rus Evgenij Novikov, Juho Hanninen in Jari Matti Latvala, ki je Pola R WRC pošteno obdelal z vseh strani, saj za razliko od tekmecev ni samo potrgal kolo, pač pa je Pola pošteno skrajšal pri trku v zid. Ker je dirkačem zmanjkovalo gum z žeblji, se je organizator odločil, da po sedmih letih znova skrajša reli, zato zadnji dve HP nista bili odpeljani. Uradna razlaga je sicer, da je prišlo do prometnega zamaška, zato dirkači ne bi mogli priti do zadnjih HP, neuradno pa se je šušljalo, da so ekipe zelo 'pritiskale' na organizatorja, češ naj varnosti v prid odpove zaključek.

Od 7. do 10. februarja se bo svetovno prvenstvo nadaljevalo na Švedskem, kjer bodo imeli skandinavski dirkači popravni izpit. Ali pa bo zmagovalec spet govoril francosko?

*Če hočeš zmagati, potrebuješ Finca.
**Loeb Veliki.

Aljoša Mrak
FOTO: Uroš Modlic

REZULTATI

1. Loeb-Elena FRA Citroën DS3 WRC 5.18:57,2
2. Ogier-Ingrassia FRA Volkswagen Polo R WRC +1:39,8
3. Sordo-Del Barrio ŠPA Citroën DS3 WRC +3:49,0
4. Hirvonen-Lehtinen FIN Citroën DS3 WRC +5:26,3
5. Bouffier-Panseri FRA Citroën DS3 WRC +8:13,1
6. Ostberg-Andersson NOR Ford Fiesta RS WRC +12:03,7
7. Prokop-Ernst ČEŠ Ford Fiesta RS WRC +23:27,3
8. Wiegand-Christian NEM Škoda Fabia S2000 +29:34,5*
9. Burri-Duval ŠVI Peugeot 207 S2000 +35:38,2
10. Kosciuszko-Szczepaniak POL Mini JCW WRC +36:28,0
13. Chardonnet-De La Haye FRA Citroën DS3 R3T +45:31,0**

73 posadk na startu, 45 na cilju.

*zmagovalec v razvrstitvi WRC2 (5 na cilju)
**zmagovalec v razvrstitvi WRC3 (1 na cilju)

Skupna razvrstitev dirkačev (po 1. dirki od 13): 1. Loeb 25, 2. Ogier 18, 3. Sordo 15, 4. Hirvonen 12, 5. Bouffier 10 ...

Skupna razvrstitev ekip (po 1. dirki od 13): 1. Citroën 37, 2. Volkswagen 18, 3. Abu Dhabi Citroën 15, 4. Qatar M-Sport 10, 5. Lotos 8;

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja