Reli DP: 1. Rally Domgrad

30. 8. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Prejšnji konec tedna smo v okolici Ajdovščine videli četrti reli za državno prvenstvo, ki je bil sicer kratek, a zato nič manj naporen. Posadka Tomaž Kaučič in Peter Zorenč (Subaru Impreza) se je na cilju sladkala, nekateri pa so imeli v nedeljo zvečer grenak priokus.

Začelo se je s superspecialom v centru Ajdovščine. Kot je na Primorskem v navadi, da o ajdovskem koncu sploh ne govorimo, si je večerni superspecial ogledalo ogromno navijačev, kar je dalo dogodku še poseben čar. Dirkači so startali v obrnjenem vrstnem redu, torej od tistih s šibkejšimi dirkalniki do naših najboljših, ki sedijo v zmogljivih štirikolesno gnanih, ki spadajo v skupino N, in specialkah skupine A.

Dobrih tujcev na tem reliju ni bilo veliko, omembe vredni so le Italijana Ivan Paire (Renault Clio S1600) in Cristian Marsic (Citroën C2 S1600) ter Hrvata Daniel Šaškin in Saša Stanišić (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Čeprav jih ni bilo veliko, so tujci dodatno motivirali naše najboljše. Drseč ajdovski asfalt, ki pa le ni bil tako drseč, kot se je pričakovalo, je bil prvi izziv za naše najboljše. Ker se Tomaž Kaučič ne počuti najbolje na predvsem gledalcem namenjenih superspecialih, je za sobotni del veljal za favorita Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO IX), a ura je pokazala, da je bil Mariborčan vseeno najhitrejši.

Da pa je bil kralj sobotne preizkušnje kljub vsemu Peljhan s svojimi atraktivnimi drsenji, so potrjevali aplavzi in navijanje gledalcev, ko je mimo zapeljal najhitrejši idrijski dirkač. Verjemite nam, pravi užitek ga je bilo gledati! Že takoj pa se je izkazal Italijan Paire, ki je za Kaučičem zaostal za 4, 4 sekunde, za Peljhanom pa za le 0, 4 sekunde. No, pogovor z ekipo je razkril, da Ivan Paire trenutno vodi v italijanskem državnem prvenstvu v reliju (CIR) v razvrstitvi dirkalnikov na prednji pogon in da je ajdovski reli izkoristil za trening pred relijem Alpi Orientali, ki bo ta konec tedna v bližini naše severozahodne meje. Paire pa se lahko pohvali tudi z naslovom prvaka v pokalu Panda Rally leta 2005.

Je torej prvovrsten dirkač, ki je bil pravo merilo za naše najhitrejše v ‘dvopogoncih’, recimo za še svežega iz svetovnega prvenstva Aleksa Humarja, hitrega domačina Boruta Bratino (oba Citroën C2 R2) in motiviranega Roka Turka (Peugeot 206 S1600). Da pa tudi superspecial ni minil brez zamud, je poskrbel Italijan De Caneva s Subaru Imprezo, ki je večino proge prekril z oljem. Organizatorji so tako morali dirko prekiniti in zaposliti gasilce, funkcionarje in redarje, da so v najkrajšem času počistili asfalt. Ker je bilo zaradi prahu na idealni liniji še bolj spolzko, so vsi - od Roka Turka naprej (razen Kaučiča in Peljhana) - dobili čas Tomija Cilenška, ki je pred prekinitvijo zadnji zapeljal na cilj.

A prava dirka se je dogajala v nedeljo. Tri hitrostne preizkušnje (HP) so bile tako različne in posebne, da je bil velik izziv dobiti pravi ritem vožnje. HP Col je bila najprej hitra in široka, nato pa polna 180-stopinjskih ovinkov proti Vipavi ter z dobrim asfaltom in skorajda brez peska na cesti, zato ni čudno, da je Paire v tretjem krogu že dosegel najboljši čas te HP. Planina je bila z zahrbtnimi ‘kuclji’, atraktivnim skokom in predvsem ogromno peska na cesti najtrši zalogaj, legendarne Velike Žablje z zelo drsečih asfaltom pa znova meka za ljubitelje relija.

Na prvi nedeljski HP je bil najhitrejši Miha Jezeršek (Mitsubishi Lancer EVO IX), vendar je že na drugi v hitri kombinaciji popeskanih ovinkov zdrsnil s ceste in pristal na strehi. Škoda za Gorenjca, ki je zmagal na uvodnem reliju v Avstriji, saj je tako tudi v skupnem seštevku izgubil precej točk in drugo mesto. Prvi HP Planina in Žablje je dobil Tomi Cilenšek (Subaru Impreza STi), zatem sta na plin stopila Peljhan in Kaučič, nato pa je na Žabljah znova slavil Cilenšek.

Lep reli za dirkača iz ekipe DTD Kaučič se je spet končal na HP Planina, kjer je pošteno poškodoval svoj dirkalnik. Omenimo naj še posadko Aleks Humar in Edo Čuk, ki je dihala za ovratnik hitremu Italijanu z bistveno šibkejšim dirkalnikom, predvsem pa se moramo posvetiti nastopu aktualnega prvaka Boštjana Logarja, ki je zgolj za ta reli skupaj s promotorjem pokala Clio Darkom Strahiničem pri Munarettu najel najnovejšega Clia R3.

Na testiranjih pred relijem je bil Logar navdušen nad dirkalnikom, čeprav se je zavedal, da okroglih 230 ‘konjev’ in sekvenčni menjalnik mogoče ne bo dovolj za 280 ‘konjev’ in štirikolesni pogon najhujših tekmecev. A sedmo mesto, torej uvrstitev tik pred domačina Bratino in Petriča (oba C2 R2) ter pred Turka (206 S1600), dokazuje, da bodo dirkalniki razreda R3 tudi v prihodnji sezoni še kako hitri. V diviziji III je seveda zmagal Humar, ki je še enkrat dokazal, da je iz pravega testa.

V diviziji II je Miran Jerman (Peugeot 206 RC) zmagal že četrtič letos, kar je odlična popotnica za Alpi Orientali, kamor se odpravlja po nov uspeh v pokalu Mitropa, drugi je bil 50-letna legenda Slavko Komel, tretji pa mogoče malce presenetljivo Alan Pajk. V najšibkejši diviziji je domov odnesel največji pokal Mladen Stepanovič, ki je tako le potrdil, da bo MG Rover ZR 105 trd oreh za hitre Škode, Yuge in Peugeote 106. V pokalu Yugo pa si je kljub težavam z motorjem zaslužil največji pokal Sebastijan Rome, ki se je tako približal vodečemu v trenutnem skupnem seštevku pokala Janu Medvedu (na tem reliju drugi).

Prvi reli Domgrad v Ajdovščini je znova potrdil, da je poleg Idrije prav Ajdovščina zibelka slovenskega relija. Že pregovorna prijaznost domačinov se je spet izkazala kot resnična, ekipa Silvana Lulika je dobro opravila svoje delo, toplo in sončno vreme pa je dogodek le še polepšal. No, reli je bil resda kratek, zato pa precej sladek, saj je organizator vsakemu vozniku in sovozniku po dvodnevni savni v pregretih dirkalnih avtomobilih na ciljni rampi priskrbel kornete in lučke. Še en dokaz več, da je bila prireditev narejena s srcem. In bilo bi res škoda, če bi prvi reli Domgrad ostal . . le prvi.

Skupna razvrstitev

1. Kaučič-Zorenč (SLO, Subaru Impreza STi) 49:47, 1

2. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 14, 3

3. Paire-Mancini (ITA, Renault Clio S1600) + 43, 5

4. Humar-Čuk (SLO, Citroën C2 R2) + 1:05, 1

5. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:09, 8

6. Rihtar-Rojšek (SLO, Mitsubishi Lancer EVO V) + 1:20, 2

7. Logar-Debeljak (SLO, Renault Clio R3) + 1:33, 8

8. Bratina-Mrak (SLO, Citroën C2 R2) + 1:53, 9

9. Petrič-Lah (SLO, Citroën C2 R2) + 1:55, 7

10. Turk-Ložnar Kranjc (SLO, Peugeot 206 S1600) + 2:09, 3

DIVIZIJA I:

1. Stepanovič-Gorkič (MG Rover ZR 105) 56:20, 0

2. Štucin-Rehar (Škoda Felicia) 56:25, 4

3. Prek-Mršnik (VW Polo) 56:45, 7

DIVIZIJA II:

1. Jerman-Tonejc (Peugeot 206 RC) 52:13, 8

2. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 52:31, 3

3. Pajk-Ošlaj (Renault Clio RS) 53:26, 0

DIVIZIJA III:

1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2) 50:52, 2

2. Logar-Debeljak (Renault Clio R3) 51:20, 9

3. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 51:41, 0

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel