RELI DP: 29. Fuchs Rally Velenje

Čeprav je imel Nemec Manuel Koessler težave s servovolanom Subaru Impreze STi R4 predelovalca Tommi Makinen Racing in preprekami ob progi, saj mu je obcestni količek razbil vetrobransko steklo, je ubranil vse napade veliko bolj izkušenega Hermanna Gassnerja starejšega v Mitsubishiju Lancerju EVO X R4.

15. 6. 2014

Že pred začetkom relija smo vedeli, da prihajajo favoriti iz Nemčije (večkratni nemški prvak Hermann Gassner starejši, ki je bil tudi drugi na letošnjem Saturnusu, in vedno hitri Manuel Koessler), Hrvaške (večkratni hrvaški prvak Juraj Šebalj in Daniel Šaškin, ki nastopa s Peljhanovim Mitsubishijem Lancerjem EVO X) in seveda domačih logov, saj je naš prvak Aleks Humar s šibkejšim dirkalnikom Renault Clio R3 Maxi vedno hud zalogaj za tekmece. Vedeli smo tudi, da bodo na kratkem velenjskem reliju, ki je zaradi novega sponzorja poimenovan Fuchs Rally Velenje, razlike tradicionalno zelo majhne, nismo pa vedeli, da bo po štirih letih znova na vrhu Subaru.

Prav imate tisti, ki ste ugotovili, da je bil zmagovalec leta 2010 prav naš Aleks Humar s Subarujem Imprezo. Naslednji dve leti je slavil s Škodo Fabio S2000, lani pa s Cliem, ki mu vdano služi še dandanes. »Na drugi hitrostni preskušnji sva s sovoznikom Florjanom Rusom zapeljala s ceste, malce predelala desni bok avtomobila, nato pa se zaradi blatnih gum še enkrat zavrtela na naslednjem ovinku,« je svoj zaostanek pojasnil Humar. Toda kljub tej (dvojni) napaki je Humar nedvomno spet navdušil, saj se je s podhranjenim Cliom boril do zadnjega metra dirke za stopničke. Toda če je moral izkušeni Gassner na koncu priznati premoč mlajšega Koesslerja za 9,5 sekund, je Humar zgrešil stopničke za skoraj neverjetne 1,3 sekunde.

Toda zato je suvereno znova slavil v razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva pred našima najhitrejšima puncama Asjo Zupanc in Blanko Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) ter vedno hitrim Rokom Turkom in Enejem Ložnarjem (Peugeot 208 R2). Medtem ko je že na prvi dirki nad letošnjim državnim prvenstvom obupal Darko Peljhan (menda ga bomo videli na mariborskem reliju), pa smo v vedno urejenem Velenju pogrešali še Janija Trčka (Mitsubishi Lancer EVO IX). Škoda ...

V slovenski razvrstitvi je bil četrti Hrvat Viliam Prodan z Renaultom Cliom R3 Maxi ekipe štajerske ekipe Oktan Šport, saj je prijavljen v naše DP, vedno hitrejši pa je tudi Grega Premrl s povsem novim Citroënom DS3 R3. »Vsak kilometer je pomemben, da se dirkalnika navadim, saj je povsem druga tehnika (in s tem slog vožnje) kot pri šibkejšem MG-ju,« je dejal Premrl, nato pa še namignil, da bodo sčasoma dirkalnik še malce dodelali, saj bodo z uporabo dirkalnega bencina pridobili 30 'konjev' več. No, v isti sapi je še povedal, da je imel po skoku v peti prestavi zelo veliko srečo, da ni naredil 'totalke', saj je bila 'pirueta' kar divja. Alan Pajk je odkrito priznal, da pač ni bil njegov dan, saj da je povsem 'skurjen' zaradi gneče v službi, Tim Novak pa je znova dokazal, da Škoda Fabia R2 še ni za staro šaro. Odlično se je držal mladi Klemen Popit (Citroën C2 R2), ki bo prvega julija šele opravljal vozniški izpit. Fant bo z vztrajanjem še daleč prišel ... Zadnji pred dirkalniki divizije I je bil Aleš Zrinski , ki pa raje lovi zadek močnega BMW-ja M3 kot pa lovi sekunde, kar so številni gledalci vedno pospremili z odobravanjem.

V diviziji I smo zopet videli troboj med vodilnim v prvenstvu te najšibkejše divizije Matjažem Mihevcem s Škodo Fabio 1.4 ter vedno hitrim Janom Mrakom in Martinom Mlinarjem (oba MG ZR 105). Čeprav si je Mihevc v prvem delu dirke pridobil že lepo prednost, sta ga začela loviti oba voznika v boljših dirkalnikih, zato je bilo napeto čisto do cilja zadnje hitrostne preskušnje. Mrak je odstopil zaradi odpovedi alternatorja, Mlinar pa s prednostjo zgolj 1,5 sekunde dokazal, da je bila tehnična nepravilnost izpušnega sistema na Saturnusu res zgolj neljubi slučaj.

Reli Velenje je bil že 29. zelo prijetna prireditev, ki tudi po zaslugi zaključnega superspeciala sredi mesta in skoraj idealnim servisnim prostorom pred tovarno Gorenje zadiha z našim rudarskim mestom. Čeprav so letos organizatorji trikrat udarili mimo: prvič, v soboto so dirkači bolj malo dirkali in se večino časa dolgočasili na 'zbijanju' in servisiranju, drugič, HP Zavodnje so ostale brez najlepšega ovinka, in tretjič, za preprečevanje 'sekanja' ovinkov so uporabili količke. Lani je sovoznik Matjaž Lesjak zgolj po srečnem naključju ohranil celo glavo, saj je količek predrl vetrobransko steklo dirkalnika, letos pa je prednje steklo razbil Manuel Koessler. Se mora zgoditi res tragedija, da bodo odgovorni spremenili način, kako dirkače v želji po najhitrejši liniji obdržati na cesti? Organizatorjem v bran naj še povem, da je bilo hitrostnih preskušenj manj zaradi pomanjkanja denarja (čeprav bi lahko spustili kakšen servis, da bi se dirka odvijala bolj tekoče), tisti ovinek pa je žrtev tečnega lokalnega kmeta. Škoda lepe prireditve zaradi nekaj napak in pregretih glav.

Prihodnja dirka za DP bo v začetku julija v Mariboru. (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati
1. Koessler-Hofmann NEM Subaru Impreza R4 TMR 48:19,6
2. Gassner starejši-Thannhauser NEM Mitsubishi Lancer EVO X R4 + 9,5
3. Šebalj-Klinc HRV Mitsubishi Lancer EVO IX + 28,4
4. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 Maxi + 29,7
5. Zupanc-Kacin SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 53,8
6. Turk-Ložnar SLO Peugeot 208 R2 + 1:26,1
7. Prodan-Draženović HRV Renault Clio R3 Maxi + 1:58,9
8. Premrl-Brešer SLO Citroën DS3 R3 + 2:16,6
9. Pajk-Cevc SLO Peugeot 208 R2 + 2:45,2
10. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 + 2:49,2

DIVIZIJA I:
1. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 53:27,7
2. Mihevc-Bobnar SLO Škoda Fabia 1.4 + 1,5
3. Velkavrh-Gorenc SLO Volkswagen Polo 1.4 + 21,3

DIVIZIJA II:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 Maxi 48:49,3
2. Turk-Ložnar SLO Peugeot 208 R2 + 56,4
3. Prodan-Draženović HRV Renault Clio R3

VSI REZULTATI

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri