Reli DP: 6. Mobitel Rally Maribor

17. 7. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Domača zmaga, čeprav letos že četrta zaporedna, je bila za mariborsko posadko Tomaž Kaučič in Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer EVO IX) najslajša. Še toliko bolj, ker je napet dvoboj z nemškim prvakom trajal do zadnjega metra dirke!

Seveda sem presrečen, da sem povečal prednost v razvrstitvi državnega prvenstva, predvsem pa, da sem po petih letih znova zmagal na domačem reliju, « se je na cilju smejalo 30-letnemu mariborskemu upu sloven­skega dirkanja Tomažu Kaučiču, ki je bil s sovoznikom Petrom Zorenčem tokrat neulovljiv.

S petimi najhitrejšimi časi posameznih hitrostnih preizkušenj je bila mariborska naveza prehud zalogaj tudi za nemškega prvaka Hermanna Gassnerja, ki je v štajerski prestolnici zmagal lani, letos pa je prevladal ‘le’ na štirih hitrostnih preizkušnjah. Na skupno tretje mesto se je zavihtel Hermann Gassner Junior, torej sin (za zdaj še) hitrejšega nemškega prvaka.

Petkov superspecial na Koroškem mostu je privabil ogromno ljudi, a vendar manj, kot smo pričakovali. Razlog je bilo seveda vreme, saj se je med nastopi počasnejših dirkačev prav poletno ulilo. Prav zaradi naliva so nekateri nastopajoči, katerih dirkalniki so bili opremljeni z gumami za suho, s težavami preživeli spolzek superspecial v središču Maribora.

Žal je že prva hitrostna preizkušnja zahtevala davek ? po nekaj kilometrih je namreč odpovedal motor Klemenčičevega Mitsubishija Lancerja devete evolucije. Nekdanji prvak je pred to dirko predelal motor in elektroniko, tako da mu – podobno kot Peljhanovemu ali Prizljevemu dirkalniku – diši bioetanol. Žal ni šlo daleč . .

Prav na Koroškem mostu smo videli tudi nekaj novosti, recimo premierni nastop predlanskega prvaka Boštjana Logarja v Fiatu Puntu Kit Car, prve (relistične) kilometre Turkovega Peugeota 206 R3 (okoli 200 ‘konjev’, šeststopenjski sekvenčni menjalnik, zmogljivejše zavore), prve kilometre Žaklja kot predtekmovalca (od Valterja Kobala je kupil Subarujevo Imprezo STi) in presenetljivo močno mariborsko zasedbo z Mitsubishiji (Sašo Horvat, Sašo Vusič in Robert Pravdič).

Da so bile bojazni nekaterih dirkačev glede dohitevanja in (težkega) prehitevanja počasnejših dirkačev upravičene, je v petek dokazal superspecial, v soboto pa krožni HP Gačnik. Največ težav z zelo počasnih Hrvatom Perharićem (Peugeot 206 S1600) je imel Borut Bratina, ki je za njim peljal tako na superspecialu kot tudi na Gačniku. »Stopil sem do njega in mu dejal, da ga bom zrinil s ceste, če ga še enkrat vidim pred sabo in se mi ne bo hitro umaknil, « je bil jezen Bratina, ki je tudi zaradi tega zgubljal stik z vedno hitrim Aleksom Humarjem in Urošem Petričem.

Poleg negodovanj nad krožnimi HP, ki so sicer prava paša za oči, saj gledalci vidijo dirkače večkrat, jih je bilo tudi nekaj nad razritim makadamom na HP Svečina. Najglasnejši so bili dirkači, ki nastopajo z dvokolesno gnanimi dirkalniki, predvsem pa tisti v šibkejših dirkalnikih, ki so – v nasprotju z Mitsubishiji in Subaruji – precej nižji. Zato nekateri prosijo organizatorje, naj v prihodnosti razmislijo o makadamskih odsekih, ki ne prispevajo k zanimivosti relija, temveč le uničujejo že tako obremenjeno dirkalno tehniko, poleg tega pa so (zaradi neprimernih gum) tudi nevarni.

Prav zadnja hitrostna preizkušnja je bila ‘kriva’, da je Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer) izgubil skupno tretje mesto, je pa zato zanesljivo ubranil drugo mesto med domačimi dirkači pred presenetljivo hitrim Sašom Vusičem. »Kupil sem dirkalnik od Mihe Jezerška in moram povedati, da sem zelo presenečen nad časi in uvrstitvijo, « je dejal Vusič in hkrati priznal, da je Lancer (za katerega še vedno skrbi Jezerškova ekipa) zelo dobro pripravljen.

Na seznam najuspešnejših dirkačev mariborske dirke lahko tako poleg neulovljivega Kaučiča zlahka uvrstimo še Vusiča in Logarja. »Zadovoljen sem z nastopom, čeprav še vedno nimam pravega občutka za dirkalnik. Enkrat gre čez ovinke kot po tirnicah, spet drugič pa preseneča z nervoznim obnašanjem, « je priznal Logar, ki se je hkrati veselil prihodnjih dirkaških avantur s Puntom specifikacije Kit Car.

V diviziji III je bil spet razred zase Aleks Humar, ki je (končno) premagal tudi Italijana Fornasiera v Puntu S1600, v diviziji II pa je bilo veliko bolj tesno. Po sobotnem dopoldanskem delu je bil najhitrejši Mitja Prezelj, ki je izkoristil odlično podvozje sicer šibkejšega Forda Fieste ST, vendar pa je že v servisu pred popoldanskim dnevom ugotavljal, da bo le stežka ubranil vodstvo.

»HP Svečina in predvsem avstrijska HP sta očitna pisana na kožo Cliom, zato sem že lani popoldan precej izgubljal, « je ugotavljal Prezelj. In (na njegovo žalost) so se napovedi tudi uresničile. Primorec Kavčič je pošteno stopil na plin, izkoristil konjušnico pod Cliovim motornim pokrovom in zanesljivo zmagal pred Prezljem in Papežem (Citroën Xsara). V diviziji I pa je Miha Prek (Volkswagen Polo) kljub zelo pazljivi vožnji, saj ima v skupnem seštevku najšibkejše divizije že precej prednosti, spet zasluženo slavil pred Mlekužem v podobnem avtomobilu. Odličen tretji je bil Andrej Velkavrh, ki je s tem tudi (znova) zmagal v pokalu Yugo.

Na prvi HP Gačnik smo na skoku preverili, kdo ima že kmalu po jutranji kavici veliko . . hmmm . . prašnikov. Vsekakor sta z dolžino najbolj navdušila Sašo Vusič in Hrvat Ivan Goran Čibej (Subaru Impreza), poleg njiju pa tudi Aleks Humar, Albert Ponikvar (Škoda Fabia) in Teo Žniderčič (Zastava Yugo). Bravo, nekateri so si po poletu zaslužili tudi spontan aplavz gledalcev in kakšno fotografi­jo več (številni fotografi so sicer fotografirali predvsem podvozja dirkalnikov).

Pri skoku je bil nekoliko pazljivejši Tomi Cilenšek, ki je sicer poznan kot rekorder pri skokih. Že na startu je dejal, da mora z najeto (bivšo) Kaučičevo Imprezo videti cilj, dolg skok pa je vsekakor huda obremenitev za tehniko, zlasti če se ne izide dobro, kot se ni Cilenšku v Velenju. Reli Maribor, ki je v šesti sezoni okrepljen z novim pokroviteljem (Mobitel), je znova dokazal, da se razvija v vrhunsko prireditev.

Veliko število tujcev (predvsem zaradi pokala Mitropa in hrvaškega prvenstva, čeprav se je na startu pojavilo le 18 posadk iz nam južne države), pregledna in aktualna spletna stran, uporaben vodnik po reliju, VIP-prostori z okusno hrano, eminentni predvozniki (kmetijski minister Iztok Jarc, mariborski župan Franc Kangler) ter humanitarnost so le še pika na i pri izvrstni organizaciji. Pri darovanju pet evrov ali več si dobil majčko, denar pa je šel v sklad za nabavo predelanega vozila, ki ga bodo uporabljali za prevoz v prometni nesreči poškodovane Božice Plemenite.

Akcija poteka v okviru Društva paraplegikov Slovenije, saj je gospa Plemeniti prikovana na invalidski voziček zaradi divjanja tretje osebe po navadnih cestah. Po neuradnih podatkih so samo od obiskovalcev dobili 3.500 evrov, nekaj denarja pa bodo odstopili še organizatorji (ekipa DTD Kaučič) in podjetje Porsche Maribor.

Dirkači se še najbolj zavedajo, da dirkanje spada le na dirke, kjer se lahko varno preizkusita nadarjenost in pogum vsakega, ki mu po žilah namesto krvi teče bencin. Predvsem pa je veliko večji užitek, če v enakovrednem boju premagaš najhitrejše voznike v državi, in ne izzivaš usode v navadnem prometu, kajne?

Rezultati

1. Kaučič-Zorenč (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.10:43, 7

2. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) +9, 4

3. Gassner Junior-Bauer (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:33, 7

4. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:14, 0

5. Šaškin-Bruner (HRV, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:06, 7

6. Čibej-Puzić (HRV, Subaru Impreza STi) +3:33, 9

7. Vusič-Levstik (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:43, 9

8. Cilenšek-Brešer (SLO, Subaru Impreza STi) +3:55, 5

9. Günther-Becker (NEM, Subaru Impreza STi) +4:25, 1

10. Tošovsky-Latif (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +5:09, 8

11. Logar-Debeljak (SLO, Fiat Punto Kit Car) +5:12, 6

12. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +5:17, 8

DIVIZIJA I:

1. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 1.23:24, 1

2. Mlekuž-Mlekuž (Volkswagen Polo) 1.23:38, 2

3. Velkavrh-Jurca (Zastava Yugo) 1.25:41, 8*

* zmagovalec v pokalu Yugo

DIVIZIJA II:

1. Kavčič-Ščuka (Renault Clio RS) 1.16:32, 1

2. Prezelj-Čar (Ford Fiesta ST) 1.16:48, 7

3. Papež-Papež (Citroën Xsara VTS) 1.18:39, 6

DIVIZIJA III:

1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Max) 1.16:06, 2

2. Petrič-Lah (Citroën C2 R2) 1.18:51, 0

3. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 1.22:55, 1

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja