RELI DP: 8. Rally Idrija domačinu Humarju

Če smo lahko pred enim letom v Idriji gledali borbo štirih dirkačev, ki so še imeli teoretično možnost osvojiti naslov državnega prvaka v reliju, je bil letošnji nastop za Aleksa Humarja veliko bolj sproščen, saj je največji pokal v prvenstvu že osvojil v Novi Gorici.

12. 10. 2014

Toda posadka Aleks Humar-Florjan Rus (Renault Clio R3) se je naloge kot vselej lotila temeljito, zato ne čudi, da sta imela po dveh kratkih petkovih hitrostnih preskušnjah v okolici Idrije že 4,5 sekunde prednosti, po prvi HP Zadlog (četrti od sedmih hitrostnih preskušenj) pa že ogromnih 31,6 sekund. »Seveda sem hotel v Idriji zmagati, saj je doma najlepše slaviti,« je dejal Humar v servisni coni, medtem ko je gledal svoje mehanike, ki so le rutinsko pregledovali njegov dirkalnik. Sicer je priznal, da je na prvi sobotni HP imel tudi nekaj sreče, saj je že mislil, da je prebil gumo, na koncu pa je poškodoval le platišče. »Treba je imeti tudi srečo,« se je smejal, hkrati pa nadaljeval, da ni čisto prepričan, ali bo sploh nastopil na zadnji dirki za državno prvenstvo, hrvaškem reliju Poreč. Letošnji cilj, namreč četrti naslov državnega prvaka, je že dosežen, saj je zmagal na vseh šestih relijih (Lavanttal, Saturnus, Velenje, Maribor, Nova Gorica in sedaj še Idrija). Dirkalnik se že prodaja, sicer pa je goden za revizijo.

Največ smo pričakovali od drugega domačina, to je Roka Turka (Peugeot 208 R2), predvsem pa od dveh povratnikov, Aljoše Novaka (Mitsubishi Lancer EVO IX) in Boštjana Logarja (Peugeot 208 R2). Turk se je z rutinirano vožnjo najbolj približal favoriziranemu sokrajanu Humarju, vendar ga ni nikoli resno ogrožal, medtem ko je Novak podobno kot lani v Idriji imel zopet smolo in na četrti HP prebil gumo. »Škoda tiste gume, vedel sem, da sem lahko s Šebaljevim Mitsubishijem hiter, kar sem tudi dokazal z dvema najboljšima časoma na posameznih HP,« ni bil ravno najbolj zadovoljen z razpletom starejši od bratov Novak. Dejal je, da letos ne bo več nastopal, saj že kupčka denar za prihodnjo sezono, v kateri bi rad odpeljal vse relije za DP z Mitsubishijem. Odličen tretji je bil na koncu Grega Premrl (Citroën DS3 R3T), ki si je po odstopu na italijanskem reliju želel le priti do cilja. Tik za zmagovalnimi stopnicami se je uvrstil Boštjan Logar (Peugeot 208 R2), ki je odkrito priznal, da mu manjka dirkaške kilometrine. Na vprašanje, zakaj ni nastopil s Citroënom C2 R2 Maxom, čeprav so najprej napovedovali Renaulta Clia R3, pa je dejal, da so morali razdreti šepajoči menjalnik, deli zanj pa so prišli prepozno.

Prav omenjena četrta HP je bila očitno prelomna za mnoge. Na hitrem Zadlogu, kjer je imel Humar kljub prekratkemu menjalniku (na štirih ravninah je vozil na omejevalniku!) povprečno hitrost 104 km/h, je zaradi tehničnih težav odstopil Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX), Tim Novak (odpoved polgredi na Škodi Fabii R2), Domen Agnič (poškodba podvozja na BMW-ju M3) in še bi lahko naštevali. Zato so imeli gledalci, ki se jih je prav na tej HP kar gnetilo, imeli kaj videti!

Druga zvezda dirke je bil Jan Mrak (MG ZR 105), ki je podobno kot Humar v svoji kategoriji za razred boljši od drugih. Toda če je Humar tudi zanesljiv, tega ne moremo trditi za Mraka, ki je vrhunski dirkalnik divizije I letos že večkrat vlekel izpod ceste. Tokrat se mu je drugič letos izšlo in vrhunsko peto mesto v skupni razvrstitvi relija je več kot zasluženo, prav tako več kot minuta prednosti pred drugouvrščenim Martinom Mlinarjem (MG ZR 105) in kar triminutna prednost pred Alenom Lampetom (VW Polo 1.4 16V). Da v diviziji I sploh ni enostavno zmagati priča že statistika, saj smo na šestih relijih videli kar pet zmagovalcev! Največ možnosti za naslov prvaka ima Matjaž Mihevc s Škodo Fabio 1.4 16V, ki je v Idriji pri prehitevanju počasnejšega dirkača poškodoval podvozje in se komaj prebil do četrtega mesta, vendar pa je tudi to bilo dovolj, da je pred Porečem povečal svojo prednost v razvrstitvi državnega prvenstva.

Pred relijem Poreč (9. november) bo 25. oktobra na vrsti še 1. Sprint Rally Železniki, ki sicer ne bo veljal za DP, a bo vseeno zanimiv. Se vidimo tam! (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 53:58,9
2. Turk-Ložnar SLO Peugeot 208 R2 + 1:21,6
3. Premrl-Brešer SLO Citroën DS3 R3T + 1:45,6
4. Logar-Debeljak SLO Peugeot 208 R2 + 1:59,9
5. Mrak-Kuštrin SLO MG ZR 105 + 3:10,9
6. Novak-Čar SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 3:26,7
7. Zrinski-Štupar SLO BMW M3 + 3:39,9
8. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 + 4:19,0
9. Aubreht-Aubreht SLO Ford Fiesta ST + 5:28,6
10. Lampe-Kožman SLO Volkswagen Polo 1.4 16V + 6:16,9

DIVIZIJA I:
1. Mrak-Kuštrin SLO MG ZR 105 57:09,8
2. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 + 1:08,1
3. Lampe-Kožman SLO Volkswagen Polo 1.4 16V + 3:06,0

DIVIZIJA II:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 53:58,9
2. Turk-Ložnar SLO Peugeot 208 R2 +1:21,6
3. Premrl-Brešer SLO Citroën DS3 R3T + 1:45,8

Vsi rezultati