Reli DP: 8. Škoda Rally Maribor

Čeprav so bili izpeljani le štirje reliji za DP od načrtovanih šest, imamo že vse prvake. Aleks Humar, Rok Turk in Matej Oblak so bili letos premočni za tekmece.

Reli DP: 8. Škoda Rally Maribor (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
18. 7. 2010

Letos so za nami že avstrijski reli Lavanttal, Saturnus, Velenje in odlično organiziran Maribor. Po načrtih zveze AŠ 2005 naj bi bili organizirani še dirki v Ajdovščini in Idriji, vendar bosta najverjetneje obe vsaj prestavljeni, če ne celo zamenjani s tujimi. Govori se o italijanski dirki, pogovarjajo pa se tudi s Hrvati.

Če je neznank pri izpeljavi relijev še veliko, pa je (ob predpostavki, da bosta izpeljana še eden ali dva relija za DP! ) že vse znano pri dirkačih. Aleks Humar (Subaru Impreza N15) v skupni razvrstitvi in Matej Oblak (VW Polo 1.4 16V) v diviziji I sta bila letos premočna kar na vseh dirkah, medtem ko je Rok Turk (Peugeot 207 R3T) na Štajerskem v diviziji II moral priznati premoč le Urošu Petriču (Citroën C2 R2 Max). V Mariboru mu je zmanjkalo okroglih 17 sekund, da bi se pridružil voznikom Target Motorsporta in Zoltan Racinga. A tudi drugo mesto je bilo dovolj, da so pri ekipi Peugeot Slovenija lahko odprli zmagovalno penino in slavili naslov prvaka. Čestitke vsem trem, pokale ste si več kot zaslužili.

Letošnji reli Maribor je že tradicionalno veljal za slovensko in avstrijsko prvenstvo, žal pa so mu pokal Mitropo naknadno vzeli. Toda kakovost med vozniki in dirkaško tehniko ni trpela, saj so bili na startu tako nekdanji svetovni prvaki (Manfred Stohl), večkratni državni prvaki (Hermann Gassner), kot tudi najnovejši dirkalniki S2000. Žal je zadnji trenutek zaradi sporov znotraj ekipe svoj nastop odpovedal Andreas Aigner, svetovni prvak z letnico 2008 v prvenstvu PWRC, prav tako je moral že prej omenjeni Stohl presedlati iz Peugeota 207 S2000 CNG v Mitsubishija Lancerja EVO IX zaradi zasedenosti 'levčka'.

Ne glede na dogajanje pred dirko sta glavna favorita ostala večkratni avstrijski prvak Raimund Baumschlager (Škoda Fabia S2000) in vedno hitri Andreas Waldherr (VW Polo S2000), ki sta se podobno kot lani borila za vodstvo, na koncu pa je tovarniška tehnika in rutiniranost Mundla prevesila tehtnico na stran voznika Redbullove Škode. Slabih 15 sekund prednosti je bilo dovolj, da se je v statistiki relija Maribor pridružil Tomažu Kaučiču in Andreju Jerebu, ki sta na tej dirki slavila po dvakrat. Začelo se je s superspecialom na Koroškem mostu, katerega okolica se je kar šibila od številnih gledalcev. Luka Marko Grošelj je dokazal, da so tri krožišča kot nalašč za driftanje z BMW-jem M3 GTR, čeprav je pozneje priznal, da je na mostu kljub zmernemu tempu vseeno nabral 170 km/h končne hitrosti.

Od 80 posadk na startu sta imela težave s 4, 55 kilometra dolgim uvodom le dva Avstrijca, saj je Lietzev Mitsubishi Lancer tretje evolucije po cilju celo malce zagorel, Böhmov Fiat Abarth 500 R3T pa se je v 180-stopinjski 'kljuki' prekucnil na bok. Toda oba sta nadaljevala in – ne boste verjeli – celo končala reli. Veliko presenečenje je bila tudi vrnitev za volan večkratnega državnega prvaka v reliju Tomaža Jemca. Organizatorji so mu namenili vlogo predvoznika v Mitsubishiju Lancerju, kar je težkega srca sprejel, saj se je bal, da bi spet padel v 'dirkaško spiralo'.

Ne poznate? To je kot droga, ki te zasvoji, ti vzame ves prosti čas in denar, ki ga dandanes tako težko zaslužimo. Jemc je na vročem sovozniškem sedežu peljal VIP-ovce, med drugimi pa mu je družbo delal celo eden najbogatejših Slovencev Mirko Tuš. Potenje v pregretem dirkalniku, v katerem se je temperatura prav gotovo dvignila nad 50 stopinj Celzija, pa je čisto nekaj drugega kot klasični VIP-šotor s hladno pijačo v rokah, kajne?

Razveseljivo je, da so se na Trgu svobode pojavili celo tisti, ki jih nismo pričakovali. Rokavico Humarju so vrgli Boštjan Logar, čeprav je še pred štirinajstimi dnevi v Velenju govoril, da je zmanjkalo denarja za ponovne nastope, večkrat najavljeni in trenutno vodeči v gorskem prvenstvu Sašo Horvat, pa tudi hitri domačin Sašo Vusič (vsi Mitsubishi Lancer EVO IX). Na začetku je Humar moral paziti na Darka Peljhana, dokler ni na Mitsubishiju Lancerju desete evolucije znova odpovedalo turbopuhalo (četrta HP od devetih), nato pa je delo zasledovalca prevzel Boštjan Logar.

Toda tudi državni prvak z letnico 2006 je moral priznati premoč Idrijca, saj je pretiraval in zapeljal s ceste v šesti HP. Horvatu je po skoku odpovedal prednji diferencial, Vusič pa se je prevrnil na streho in povsem uničil svojega Lancerja. Na srečo posadka ni bila poškodovana. Žal pa so kljub odlični organizaciji morala posredovati tudi reševalna vozila. Na peti HP je avstrijski voznik Mrlik s turbodizelsko Subaru Imprezo izgubil oblast na dirkalnikom in tako nesrečno zapeljal s proge, da je pri tem poškodoval tri hrvaške gledalce, ki so stali pred trakom. Dva moška in otrok so bili poškodovani, na srečo pa se je končalo le z zlomljenimi kostmi.

Medtem ko Jani Trček in Mitja Klemenčič (oba Mitsubshi Lancer EVO IX) nista imela večjih težav, je preobremenjena tehnika parala živce drugim domači voznikom. Tomi Cilenšek (Subaru Impreza N15) se je pritoževal nad nemirnim zadkom Subaruja, Renaultu Cliu R3 Alojza Udovča je odpovedala sklopka, še huje pa je bilo v pokalu Yugo, saj sta zaradi odpovedi tehnike predčasno parkirala dva Andreja: Velkavrh in Mihevc. Zato je v tem pokalu malce presenetljivo zmagal – ha, spet Andrej, a tokrat Maček. V razvrstitvi dirkačev do 21 let je slavil vedno hitri Igor Cotič, ki iz starega Suzukija Swifta 1.3 GTi vedno izvleče zadnje atome moči.

Le 18 prijavljenih v DP v vseh kategorijah na cilju je dokaz, da so pri AŠ 2005 z letnimi prijavami pošteno ustrelili mimo, da o zmedi in nepreglednosti sploh ne govorimo. Upajmo, da bodo drugače pomagali organizatorjem, vsekakor pa ne na račun priložnostnih dirkačev. Humarju, Turku in Oblaku pa želimo napredovanje, naj bo to nastopanje na prestižnih tujih dirkah ali v zmogljivejših dirkalnikih. Da ne bo še konec za letos …

Rezultati 8. Škoda Rallyja Maribor

1. Baumschlager-Zeltner (AVT, Škoda Fabia S2000) 1.07:00, 7

2. Waldherr-Ettel (AVT, VW Polo S2000) +14, 9

3. Harrach-Schindlbacher (AVT, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:05, 6

4. Saibel-Mayrhofer (AVT, Mitsubishi Lancer EVO X) +1:09, 2

5. Humar-Lah (SLO, Subaru Impreza N15) +1:39, 8

6. Gassner-Thannhauser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO X) +2:02, 4

7. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:17, 1

8. Stengg-Klinger (AVT, Subaru Impreza N16) +2:49, 2

9. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:06, 8

10. Tazreitner-Aigner (AVT, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:07, 0

DIVIZIJA I

1. Oblak-Nosić (SLO-HRV, VW Polo 1.4 16V) 1.19:02, 0

2. Mrak-Kacin (SLO, VW Polo 1.4 16V) 1.19:34, 5

3. Cotič-Vidmar (SLO, Suzuki Swift 1.3 GTi) 1.21:03, 8

DIVIZIJA II

1. Petrič-Rus (SLO, Citroën C2 R2 Max) 1.12:34, 9

2. Turk-Ložnar-Kranjc (SLO, Peugeot 207 R3T) 1.12:51, 7

3. Vajnhandl-Gartnar (SLO, Citroën C2 R2 Max) 1.15:15, 2

SKUPNA RAZVRSTITEV V DP PO ŠTIRIH RELIJIH (OD NAČRTOVANIH 6)

1. Humar 300,

2. Trček 161,

3. Turk 148,

4. Raspet 133 . .

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri