Reli DP: Hella

8. 11. 2007
Deli

Odkar se je naš nekoč najprestižnejši reli poimenoval Hella, nikakor ni imel sreče. Različni organizatorji, spremembe terminov in skorajda nič promocije so reli pripeljali na rob propada. Zdaj se ime Hella poslavlja, saj v maju 2008 znova prihaja Saturnus!

Če si priznamo ali ne, je zadnja leta reli Hella-Saturnus živel le zaradi preteklih uspehov in prepoznavnosti. Zvenečih koeficientov, ki naj bi si jih zaslužil (? ), ni bilo od nikoder, hitri tuji dirkači so se ga začeli izogibati, še celo številni domači dirkalniki so med relijem raje počivali v garaži, kot pa da bi se borili za lovoriko najhitrejšega. Organizirati le zato, da se tradicija nadaljuje, pač ni več dovolj. In tako je reli že dolgo le senca nekoč prestižnega dogodka, ki je na ulice pripeljal nepregledne množice gledalcev. Postojnski in mariborski reli sta ga prehitela z velikimi koraki, čeprav se lahko njuna zgodovina prikaže le s prsti ene roke.

Letos je bilo podobno. Spet odpoved tradicionalnega majskega termina, spet druga organizacijska ekipa, spet premalo promocije in spet skromno število tujcev. Če pogledamo na seznam prijavljenih, vidimo, da so poleg Slovencev nastopile še italijanske, avstrijske, srbske in bolgarske posadke, kar se sicer sliši lepo, vendar pa (skromna) količina nikakor ne more zamenjati kakovosti. Verjemite, organizator bi verjetno za enega češkega ‘top’ dirkača, ki jih je bilo na postojnskem reliju kar nekaj, takoj zamenjal vse prijavljene tujce! A bodimo realni: če ne bi bilo omenjenih tujcev, bi bil seznam nastopajočih še bolj klavrn. Že tako je bilo na startu le 65 posadk, kar je za nekoč zveneč reli odločno premalo.

Jesenski termin pomeni spremenljivo vreme, nizke temperature, poleg tega pa še blato in listje po cesti, zato je novopečeni prvak Tomaž Kaučič kar malce zaskrbljeno napovedoval svoj prvi nastop v DP z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije. »Edina prednost Lancerja pred Imprezo je močnejši motor, kar pa po spolzkem ne bo več prednost, « je pred relijem dejal Kaučič, pri tem pa poudaril, da ima (starejša) Impreza zanesljivejši menjalnik, prepričljivejše podvozje in na splošno boljšo uravnoteženost.

Superspecial na ljubljanski progi za spidvej je že pokazal pravo razmerje moči, saj sta Mitja Klemenčič in Darko Peljhan prikazala odlični vožnji, navdušila sta tudi Jani Trček in Miha Rihtar (vsi Mitsubishi Lancer), nekoliko več dela z dirkalnikom pa je imel aktualni prvak. Nato je sledil prvi odstop ? Peljhanu je zatajila tretja prestava, zamenjava menjalnika pa se je zavlekla čez dovoljen čas.

Medtem ko je v soboto zablestel Tomi Cilenšek (Subaru Impreza), je imela večina tekmecev v zasavskem delu relija kar precej težav. Odstopili so Miha Rihtar (nasedel je v jarku, kasneje pa je imel težave z menjalnikom), Jani Trček (zadel je bočno v zaščitno ograjo in tako malce popraskal karoserijo, zvil obe desni obesi, potrgal blažilnika in poškodoval diferencial), Mitja Slejko (po odličnem nastopu na postojnskem reliju je pri njegovem Renaultu Cliu RS odpovedal menjalnik), daleč najslabše pa se je godilo Borisu Požegu.

Njegov Mitsubishi Lancer je v brezkompromisni vožnji po luknjah in kamenju (trasa relija je bila speljana tudi čez makadamski odsek) izgubil celotni izpušni sistem, zato je že tako izrazito bruhanje ognja skozi izpušno cev zamenjal ognjenik izpod avtomobila. »Verjetno sva že med vožnjo nekaj časa gorela, saj sva z Asjo že prej nekaj vohala. Ko pa sem se ustavil, je tako zagorelo, da niti trije gasilni aparati niso pomagali, « je bil po reliju žalosten Pixi, kot Požega imenujejo prijatelji. Dirkalnik je popolnoma zgorel, na srečo pa je bila posadka nepoškodovana. A težav vodilnih še ni bilo konec.

Kaučič je utrgal desno prednjo polgred, nato so se začele še težave z osrednjim diferencialom, zaradi česar se je kasneje na progi zavrtel in predčasno odstopil. Tako je po zasavskem (suhem) delu vodil Klemenčič pred Cilenškom, odličen tretji pa je bil spet hiter Aleks Humar (Citroën C2 R2 Kit Car). V nedeljo je v okolici Ljubljane deževalo. Klemenčič je le nadzoroval svoj vodilni položaj, Cilenšek je pri brezkompromisni vožnji delal tudi napake, Miha Jezeršek (Mitsubishi Lancer) pa je izkoristil štirikolesni pogon in zdravo delovanje turbopuhala (v soboto so muhastega zamenjali s Peljhanovo pomočjo) ter zlahka prehitel Humarja na tretjem mestu.

Ko smo že mislili, da bodo omenjeni dirkači tudi četica čez ciljno rampo, pa je sledila šokantna novica, da je na zadnji hitrostni preizkušnji Klemenčiču odpovedal menjalnik. Ljubljančan je torej po slabih 650 kilometrih relija moral odstopiti tik pred ciljem, česar domačemu zmagovalcu postojnskega relija nikakor ne privoščimo. Smo pa zato veseli novih imen, ki prihajajo na plan ? Cilenšek in Jezeršek bosta recimo še pošteno mešala štrene bolj priznanim domačim dirkačem. Če potegnemo črto pod letošnjo sezono, lahko rečemo, da je prevladoval Kaučič (Croatia, Maribor, Ajdovščina), so se pa pod zmagovalce posameznih relijev vpisali še Jezeršek (Lavanttal), Klemenčič (Postojna) in Cilenšek (Hella). Vsekakor zelo dobro za zanimivo prvenstvo!

V posameznih divizijah se je razpletlo po pričakovanjih. Medtem ko sta Humar in Petrič vozila Citroëna C2 R2 Kit Car (skupna razvrstitev), je Borut Bratina s Targetom predelal svojega C2 R2 tako, da je sodil v divizijo III, v kateri je pred relijem Hella tudi vodil. Zbranost primorskega voznika in zanesljivost tehnike (čeprav se je motor zaradi predelanega izpušnega kolektorja in spremenjene elektronike vrtel slabih tisoč vrtljajev manj) sta dirkaču Avtomobilskega kluba Modri dirkač prinesla nov naslov prvaka, vendar so mu pri tem pomagali tudi odstopi glavnih tekmecev.

Uroš Papež je s Xsaro prepozno zaviral pred umetno šikano, jo nato zadel in zaradi ‘podrte’ optike potem zapeljal s ceste na štor, kjer se je njegov nastop končal, Gregu Podpečanu pa je na Peugeotu 306 odpovedal motor. Bolj napeto je bilo v diviziji II, kjer je sicer zmagal hitri in atraktivni Marko Kavčič (Renault Clio RS), a je bilo četrto mesto Mirana Jermana (Peugeot 206 RC) dovolj za osvojitev naslova v tej diviziji. Na drugo mesto se je uvrstil legenda Slavko Komel (zaradi nastopa je prestavil potovanje na Kubo, ki so mu ga za 50. rojstni dan plačali prijatelji! ), na tretje pa še ena legenda Alojz Udovč.

V diviziji I je bil Miha Prek že prvak v Postojni, za pravo presenečenje in visoko uvrstitev (kljub atraktivnemu izletu s proge na znanem trojanskem ‘hardu’) pa je poskrbel Klemen Seljak (Škoda Fabia). V množičnem pokalu Yugo je zmagal Sebastjan Rome. Med vozniki Yugov je sicer zmagal Borut Žnidar, vendar ni prijavljen v pokal, zato je Rome bil težak boj z mladim (in perspektivnim) Janom Medvedom. Čeprav ga je marsikdo že odpisal, je pokal Yugo še kako živ, kar dokazuje ogromno število dirkačev, ki se še vedno potijo v srbski tehniki.

Na začetku smo sicer trdili, da reli Hella počasi tone, a smo lahko po letošnji izkušnji znova malce bolj optimistični. Čeprav se bo glavni pokrovitelj umaknil, je AMD Slovenija Avto – IMOS dokazal, da je več kot kos organizaciji. Če bodo že zdaj pljunili v roke, zbrali denar za organizacijo, zagotovili zanimive tujce (pa ne z obljubljenim višjim koeficientom) in z majskim terminom privabili še lepše vreme, bo Saturnus mogoče znova zaživel. Zato nam ni težko pomahati v slovo Helli in odprtih rok pričakati 31. reli Saturnus.

Aljoša Mrak

Foto:? Saša Kapetanovič, Tadej Pišek

Skupna razvrstitev

1. Cilenšek-Brešer (Subaru Impreza STi) 2.29:13, 2

2. Jezeršek-Ipavec (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:12, 8

3. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Kit Car) + 3:40, 3

4. Petrič-Lah (Citroën C2 R2 Kit Car) + 8:54, 5

5. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) + 9:08, 0

6. Kavčič-Ščuka (Renault Clio RS) + 10:21, 2

7. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) + 12:05, 6

8. Seljak-Lapajne (Škoda Fabia) + 14:20, 5

9. Udovč-Vene (Renault Clio RS) + 14:37, 8

10. Marc-Logar (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 14:45, 4

DIVIZIJA I:

1. Seljak-Lapajne (Škoda Fabia) 2.43:33, 7

2. Žnidar-Razboršek (Zastava Yugo) 2.46:40, 5

3. Velkavrh-Jurca (Zastava Yugo) 2.47:54, 0

DIVIZIJA II:

1. Kavčič-Ščuka (Renault Clio RS) 2.39:34, 4

2. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 2.41:18, 8

3. Udovč-Vene (Renault Clio RS) 2.43:51, 0

DIVIZIJA III:

1. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 2.38:21, 2

2. Sušnik-Ščuka (Renault Clio Williams) 2.57:54, 4

RAZVRSTITEV V DP PRED ZADNJO DIRKO:

1. Kaučič (Impreza) 255, 2. Jezeršek (Lancer) 191, 3. Peljhan (Lancer) 163, 4. Cilenšek (Impreza) 153 . .

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"