Reli Lavanttal 2013: dirka preobratov

Najprej je bila v vodstvu Asja Zupanc, nato je kazalo na zmago Rajka Žaklja, v zadnjih metrih dirke pa si je največji pokal zaslužil povratnik Jani Trček.

14. 4. 2013

Tako napete dirke že dolgo nismo doživeli, je pa tudi res, da je kriza osiromašila število domačih posadk. Manjkali so namreč prvak Aleks Humar, ki že pripravlja Renault Clia R3 za nadaljevanje sezone, Darko Peljhan, ki je z Mitsubishijem Lancerjem EVO IX v istem koncu tedna dosegel odlično šesto mesto v skupni razvrstitvi in tretje mesto v kategoriji N/R4 na makadamskem italijanskem reliju Liburna Ronde Terra, Mitja Klemenčič, Marko Jeram, ki je namesto državnega prvenstva raje nastopal na britanskem reliju (in z Nissanovo Micro tudi zmagal v kategoriji do 1.4-kubičnih centimetrov), Boštjan Logar, Friderik Vajnhandl, Miha Prek, David Komar, Jernej Fakin itd. Na srečo bodo nekateri še nastopali na posameznih (cenejših) dirkah, vendar je nesporno dejstvo, da je državno prvenstvo postalo predrago. Tudi za nekatere, ki so nastopali v Avstriji, da ne bo nesporazumov ...

Najpogumneje sta začela Asja Zupanc in Rajko Žakelj (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), dokler ni Asja na hitrem in povsem poledenelem makadamskem delu relija pretiravala in se podobno kot večina najhitrejših (tudi dvakratni svetovni prvak in legenda relija Walter Röhrl, ki je kot predvoznik vozil Audija Quattro in s prispevki sovoznikov zaslužil kar precej denarja za dobrodelno akcijo, Raimund Baumschlager, Gerwald Grőssing, Alfred Kramer, ki je nastopal pod slovensko zastavo ...) zarila v snežno bankino ob cesti. Če so imeli drugi srečo, da so se razmeroma hitro izkopali iz zbitega snega, pa je naša najhitrejša ženska posadka izgubila preveč časa, da bi lahko še upala na svojo prvo zmago v državnem prvenstvu. Pravzaprav sta imeli Zupanc in Kacin še srečo, da Kramer ni upočasnil vožnje kljub opozorilom gledalcev, saj se je Avstrijec močno zaletel v zadek Gassnerjevega Mitsubishija in ju s tem dobesedno porinil nazaj na cesto. Zaradi tega trka pa je Kramer moral odstopiti, do takrat pa se je boril za četrto mesto v slovenskem državnem prvenstvu. Za tiste, ki ne veste, naj povemo, da so se v naše DP prijavili tudi tri tuje posadke, to je avstrijska (že omenjeni Kramer), hrvaška (Prodan) in italijanska (Cepek). Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX) je po povratku na dirkaško sceno začel nekoliko rezervirano, nato pa v zadnjih metrih dirke kljub dežju pritisnil na plin in presenetil do takrat vodilnega Žaklja. »Točke se štejejo na koncu,« se je po 4. letih veselil ponovne zmage veteran Trček, ki pa ostaja še vedno precej kritičen do različnih meril v tem zanimivem športu. »Ne vem, zakaj moramo mi bankrotirati z bencinom, medtem ko imajo bogatejši avstrijski dirkači možnost voziti cenejše gorivo. Ta dvojna merila me motijo in zato še ne vem, ali bom sploh lahko nastopal na vseh dirkah državnega prvenstva,« je dejal Trček, ob tem pa še dodal, da bi ob pravem pristopu organizatorjev na start mogoče pripeljal kar starodobnega Porscheja 911. Nad nepričakovanim razpletom dirke pa je bil presenečen Rajko Žakelj, ki je v želji varovati tehniko izgubil prednost in zmago za samo 7,6 sekunde. »Žirija dirke je spreminjala rezultate razveljavljene hitrostne preskušnje, kar pa nisem vedel. Zato sem mislil, da imam več prednosti pred Trčkom pa tudi tehnika je začela počasi odpovedovati,« je bil nekoliko razočaran Žakelj, ki kljub pešajočemu prednjemu diferencialu in težavam z motorjem še ni izgubil volje do dirk. Po njegovih besedah naj bi nastopal na vseh dirkah državnega prvenstva.

V diviziji II je presenetil Rok Turk, ki je samo za to dirko najel Renault Clio R3 Alojza Udovča. »Glede na to, da sem se v dirkalnik prvič usedel tako rekoč na dirki, sem več kot zadovoljen z rezultatom,« se je kar smejalo Turku. Tik pred dirko so ga namreč Francozi obvestili, da je 'njegov' motor Peugeota 208 R2 nenadoma dobil drugega lastnika in da bo nov nared šele čez nekaj dni. Zanimivo, pohvalil je odličen motor Clia, precej dela pa bi bilo s podvozjem, če le-to ne bi bilo nenastavljivo in prirejeno za gorske dirke. Po smoli najhitrejših dirkačev v kategoriji R2 (Alen Pajk je s Citroënom C2 R2 Maxom izgubil čas najprej v grabnu in nato v snegu, Matej Grudnik z Renaultom Twingom R2 EVO pa je prav tako obtičal v snegu, nato pa še doživel nesrečo) sta svojih pet minut slave doživela Tim Novak (Škoda Fabia R2, glej posebno poročilo) in Hrvat Viliam Prodan (Citroën C2 R2 Max), ki bo letos nastopal na vseh naših dirkah. Četrti je bil Uroš Papež (Citroën C2 R2), ki pa se je pritoževal nad preslabimi gumami in 'zarjavelostjo' po polletnem dirkaškem premoru.

Največ prijavljenih je bilo v diviziji I, zato tudi ne preseneča, da je bilo tam tudi največ odstopov: kar 9! Če so se Andrej Velkavrh (VW Polo 1.4 16V), Jan Mrak (Suzuki Swift 1.3 GTI) in Matej Požar (VW Polo 1.4 16V) uspešno izogibali številnih pasti našega prvega relija (led, sneg, suha in mokra podlaga!), pa jo je najhuje skupila Klavdija Senica, ki je s Fiatom Pando Kit Carjem s sekvenčnim menjalnikom doživela hudo nesrečo. Držimo pesti, da bosta s sovoznikom kmalu ozdravela in pozabila na to izkušnjo, ki je na žalost sestavni del relija. Med osmoljenci so bili praktično vsi favoriti te divizije, od Premrla do Mlinarja in Jana Oblaka (vsi MG ZR105), cilj pa ni videlo niti nekaj Polov, Fabij in Pand ...

Naslednja dirka je že reli Saturnus, ki se bo odvijal v Ljubljani in njeni okolici drugi konec tedna v maju. (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

ŠKODIN KOTIČEK

Prva dirka in drugo mesto!

Nekateri so napovedovali, da je mlajši Tim celo hitrejši od brata Aljoše, na kar se brata samo smejita, vendar je dejstvo, da je suhljati mladenič že na prvi dirki s Škodo Fabio R2 osvojil drugo mesto v diviziji II in kar prvo mesto v kategoriji R2, ki je pri nas med najzahtevnejšimi. »Težav ni bilo, če ne štejemo zlomljeno prestavno ročico in udarca ob snežno bankino, kjer pa nisva izgubila preveč časa,« je dejal Tim, hkrati pa je sovoznik Uroš še dodal, da če ne bi bilo tistega zbitega snega, bi končala daleč pod cesto. Ha, tudi sreča je nedvomno sestavni del dirk ... Ker bosta brata preganjala isto Fabio, sta si skrbno razdelila dirke: Tim slovensko državno prvenstvo, Aljoša izbrane dirke evropskega prvenstva. No, ker bo v začetku junija Tim prezaposlen s šolo, kjer je mimogrede odličnjak, bo na reliju Velenje nastopal njegov brat. Zanimivo, Aljoša ima še večje ambicije, saj naj bi zgolj za reli Idrijo najel Šebaljev Mitsubishi Lancer EVO IX in poskušal doživeti dirkaško strast še v štirikolesno gnanem dirkalniku. Bomo videli takrat, kateri je hitrejši, čeprav je tehnika povsem neprimerljiva.

VSI REZULTATI:

1.    Harrach-Schindlbacher    AVT    Mitsubishi Lancer EVO IX R4    1.55:57,0
2.     Baumschlager-Wicha    AVT    Škoda Fabia S2000    + 39,2
3.     Grössing-Schwarz    AVT    Mitsubishi Lancer EVO IX R4    + 2:22,2
4.     Gassner-Thannhauser    NEM    Mitsubishi Lancer EVO X    + 3:53,0
5.    Rosenberger-Monego    AVT    Volkswagen Polo S2000        + 5:03,7
6.     Ebner-Winter    AVT    Citroën DS3 R3T    + 9:11,2
7.    Böhm-Becker    AVT    Suzuki Swift S1600    + 10:35,7
8.    Trček-Ošlaj    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 10:37,7
9.    Žakelj-Selan    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 10:45,3
10.    Turk-Ložnar Kranjc    SLO    Renault Clio R3    + 11:15,6

DIVIZIJA I:
1.    Velkavrh-Sedej    SLO    Volkswagen Polo 1.4 16V    2.21:24,9
2.    Mrak-Šmit    SLO    Suzuki Swift 1.3 GTI    2.22:53,9
3.    Požar-Širca    SLO    Volkswagen Polo 1.4 16V    2.23:20,3

DIVIZIJA II:
1.    Turk-Ložnar-Kranjc    SLO    Renault Clio R3    2.07:12,6
2.    T. Novak-Ocvirk        SLO    Škoda Fabia R2    2.14:01,0
3.    Prodan-Draženović    HRV    Citroën C2 R2 Max    2.17:40,7

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri