Reli po Franciji: menjava generacij

Pred relijem je bilo glavno vprašanje, ali lahko novopečeni svetovni prvak Sebastien Ogier premaga legendo, devetkratnega svetovnega prvaka Sebastiena Loeba. Odgovor je za marsikoga presenečenje: lahko!

7. 10. 2013

To, da bo dvojica Sebastien Ogier in Julien Ingrassia s Volkswagnom Polom R WRC letos prvak, je bilo že dolgo znano. Po delni upokojitvi soimenjaka Loeba in nezanesljivosti kolega v ekipi Jarija-Mattija Latvale ter slabi kondiciji poltovarniških ekip Citroëna in Forda je bilo jasno, da 29-letni Francoz skoraj nima tekmecev za naslov najboljšega z letnico 2013. Od enajstih odpeljanih dirk je zmagal na sedmih, bil dvakrat drugi, na vseh pa je videl ciljno zastavico. »Dolgo sem sanjal ta uspeh, lani sem namreč namenoma vozil v slabšem dirkalniku Škoda Fabia S2000, da smo kot ekipa postopoma pridobili izkušnje in znanje za vrh skupne razvrstitve tako med vozniki kot med ekipami WRC. Presrečen sem, saj sem dve leti trdo delal za ta naslov,« je na cilju kar blestel Ogier.

Kaj ne bi blestel, saj je bil njegov naslov nehote v senci dvoboja med njim in Loebom, za katerega je bila to zadnja dirka kot tovarniški dirkač v reliju. Skoraj 40-letni Loeb se je poslovil v šampionskem slogu: tudi na zadnji dirki je zmagal na štirih hitrostnih preizkušnjah in si tako lahko nad domačo posteljo zariše kar 900 (ne, ni napaka) črtic, ki ponazarjajo število dobljenih hitrostnih preizkušenj v karieri. Če k temu prištejemo še devet naslovov svetovnega prvaka in 78 posameznih zmag na dirkah, potem je jasno, da nekdanji gimnast spada med najuspešnejše voznike vseh časov. Tudi na zaključni dirki je bil še zadnji dan relija med najboljšimi štirimi, ki so lahko še zmagali, dokler ni v hitrem desnem ovinku naredil zanj redke napake, zdrsnil s ceste in DS3 WRC prevrnil na streho. Ogier je bil, najbrž tudi zaradi boljšega dirkalnika, prehiter tudi za psihično izredno stabilnega SuperSeba, zato je bilo treba tvegati. Pa se ni izšlo. Škoda za tak konec, toda še enkrat je dokazal, da ga je vedno zanimala le zmaga. Ne smemo spregledati, da je letos nastopil le štirikrat, od tega je dvakrat zmagal in bil enkrat drugi. Ni slabo za nekoga, ki je bil z mislimi na Pikes Peaku in ki bolj kot o reliju že premišljuje o prihodnjih zmagah na prvenstvu WTCC.

Na tej dirki je zelo dobro kazalo Thierryju Neuvillu (Ford Fiesta RS WRC), saj si je na polovici relija že pridobil več kot 13 sekund prednosti in po štirih drugih mestih upal na svojo prvo zmago. Toda v hitrem desnem ovinku je preveč zdrsnil, zadel kamen in predrl gumo. »Deset centimetrov me je ločilo od zmage,« je bil na cilju precej razočaran 25-letni Belgijec, ki si je z letošnjimi predstavami prav gotovo utrl pot med najboljše. Tega pa ne moremo trditi za Latvalo (Volkswagen), Hirvonena (Citroën) in Ostberga (Ford), od katerih smo pričakovali več. Bistveno več.

V razvrstitvi WRC2 je najvišjo stopničko osvojil nekdanji dirkač F1 Robert Kubica (Citroën DS3 RRC), ki je (znova!) potrdil, da je kot dirkač relija veliko boljši od kolega Raikkonena. Bo Kubica prihodnje leto že sedel v dirkalniku WRC? Zelo verjetno, saj bo možnosti zaradi prihoda Hyundaia več.

Na koncu še poklon francoski avtomobilski športni zvezi FFSA. S pokalnimi tekmovanji in ob izdatni pomoči domače industrije (Citroën, Peugeot, Total, Michelin ...) jim je uspelo izoblikovati dva prvaka, ki bosta zapisana v zgodovino tega športa. Nekateri pač znajo. (AMr)

Foto: moštva

REZULTATI
1. Ogier-Ingrassia FRA Volkswagen Polo R WRC 2.53:07,6
2. Sordo-Del Barrio ŠPA Citroën DS3 WRC + 12,2
3. Latvala-Anttila FIN Volkswagen Polo R WRC + 19,5
4. Neuville-Gilsoul  BEL Ford Fiesta RS WRC + 1:14,1
5. Novikov-Minor RUS Ford Fiesta RS WRC + 3:10,9
6. Hirvonen-Lehtinen FIN Citroën DS3 WRC + 3:37,7
7. Mikkelsen-Nagle NOR Volkswagen Polo R WRC + 4:04,2
8. Ostberg-Andersson NOR Ford Fiesta RS WRC + 4:35,2
9.  Kubica-Baran POL Citroën DS3 RRC + 9:31,4*
10. Dumas-Giraudet FRA Ford Fiesta RS WRC + 11:55,8
*Zmagovalec v razvrstitvi WRC2.

Trenutna razvrstitev med vozniki po 11 dirkah (od 13): 1. Ogier 238, 2. Neuville 143, 3. Latvala 125, 4. Sordo 117, 5. Hirvonen 111, 6. Ostberg 81, 7. Loeb 68 ...

Trenutna razvrstitev med vozniki v kategoriji WRC2 po 11 dirkah (od 13.): 1. Kubica 126, 2. Al-Kuwari 118, 3. Protasov 83, 4. Fuchs 78, 5. Wiegand 67 ...

Trenutna razvrstitev ekip po 11 dirkah (od 13): 1. Volkswagen Motorsport 339, 2. Citroën WRT 259, 3. Qatar WRT 157, 4. Qatar M-Sport WRT 156 ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri