Reli Saturnus Velenje: Zmaga Turka s Peugeotom 208 R5

1. 6. 2015
Deli

Kdor pravi, da je bilo posadki Rok Turk-Blanka Kacin z najnovejšim Peugeotom 208 R5 enostavno zmagati na našem najprestižnejšem reliju, o zakulisnem dogajanju ne ve veliko.

Čeprav je tehnika vrhunska, saj govorimo o najnovejšem dirkalniku specifikacija R5, ki iz 1,6-litrskega turbomotorja razvije okoli 280 'konjev', ki ima vrhunsko podvozje, (pasivni) štirikolesni pogon in sekvenčni menjalnik, pa je bila teža favorita verjetno kar hudo breme na Turkovem hrbtu. Prvič, testnih kilometrov je bilo zelo malo, drugič dirkalnik je še vedno znan po svoji nezanesljivosti in tretjič, Peugeotova specialka stane toliko, da je verjetno Rok dvakrat premislil, preden je dal stopalko za plin vzporedno z dnom avtomobila. Zato nas ni bilo tako malo tistih, ki smo bili pred dirko mnenja, da bi bil na dolgem in zahtevnem reliju Saturnus Velenje 2015 hitrejši s preskušenim Peugeotom 208 R2. Na srečo smo se zmotili.

»Dirkalnik je vrhunski, čeprav je njegova zanesljivost, lega na cesti in moja privajenost na najnovejšo tehniko še daleč od ideala,« se je na cilju veselil Rok Turk, njegova sovoznica Blanka Kacin pa je medtem potočila celo nekaj solz sreče. Privoščimo. Vstop v klub zmagovalcev našega najprestižnejšega relija je bil še toliko bolj zaslužen, ker so samo v enem dnevu prevozili kar 153 kilometrov hitrostnih preskušenj in bili v dirkalniku kar 14 ur, poleg tega pa sta mu za vrat dihala dva zelo razpoložena in talentirana dirkača, hrvaški državni prvak Juraj Šebalj in slovenski prvak Aleks Humar. Humar je preganjal vrhunskega Renault Clia R3T, ki pa se s specialko R5 in Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije na popeskanih cestah le stežka kosal, zato je njegova zmaga v razredu dvokolesno gnanih dirkalnikov in prvo mesto v pokalu Mitropa več kot dober obliž na sicer nehvaležno tretje mesto v skupni razvrstitvi. Največja osmoljenca dirke sta prav gotovo brata Novak. Aljoša je pri isti ekipi kot Turk (italijanski Friulmotor) najel Peugeota 207 S2000, vendar je po uspešnih testiranjih dirkalniku odpovedal motor tik pred začetkom dirke. Ne boste verjeli, motor je odpovedal takrat, ko so hoteli štirikolesno gnani dirkalnik z dvolitrskim atmosferskim motorjem zapeljati s prikolice ... Drugi nesrečnež je bil njegov brat Tim Novak, saj je po odličnem šestim časom v skupni razvrstitvi na tretji hitrostni preskušnji (HP) Škodi Fabii R2 odpovedala loputa za gorivo. »Seveda sem razočaran nad odstopom, saj smo tri dirke trdo garali za vodstvo v pokalu Mitropa, ki pa je na žalost sedaj splahnelo. Toda tudi to so dirke in verjemite, da bova z Aljošem kmalu prebolela in pozabila te težave,« je Tim obrnil smolo v pozitivno smer. Zelo razočaran je bil tudi Friderik Vajnhandl, saj so mu tik pred startom zablokirale zadnje zavore Renaulta Clia R3. Menda je bil problem tesnilo, ki je preprečevalo pretok olja, ampak tudi taka napaka za 20 evrov lahko pomeni konec dirke.

Darko Peljhan je z zmago v Mariboru in tretjim mestom v Velenju v razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva še vedno v igri za naslov letošnjega prvaka, čeprav mu na Saturnusu ni šlo najbolje. »Dirkalnik je od Petra Marca, zato je podvozje čudno, dobila sva petminutni pribitek zaradi napačnega prehoda v časovno kontrolo, poleg tega pa me boli še glava,« je bil precej zdelan idrijski šampion. Grega Premrl (DS 3 R3T) je na HP Vinska gora prekucnil dirkalnik na bok, poteg tega pa je prebil še gumo. Podobne težave je imel tudi domačin Matej Grudnik (Renault Twingo R2 EVO), saj je na tretji HP zdrsnil s ceste. »Če bi ostal le še pol metra bolj na cesti, bi morali prekiniti hitrostno preskušnjo, saj sem samo tam izgubili 7 minut 31 sekund v primerjavi z najhitrejšim. Na srečo dirkalnik ni bil poškodovan, zato je v načrtu še nastop v Železnikih,« je dejal Grudnik. Žal pa smo verjetno videli zadnji nastop Matjaža Mihevca v Peugeotu 208 R2, ki ga je za prvi dirki najel na Češkem (ekipa Sparrow). »Če ne dobimo dodatne pomoči sponzorjev, je te zgodbe konec,« je malce kislo dejal Mihevc, ki je na obeh dirkah zmagal v diviziji II. Bilo bi škoda.

V diviziji I je po odstopu Jana Mraka (težave z motorjem na MG ZR 105) prepričljivo slavil Martin Mlinar v podobnem dirkalniku, saj je imel kar 4 minute in 33 sekund prednosti pred Matejem Požarjem s Polom. Odličen tretji je bil Rok Jerkič v Yugu v Martinijevih barvah, saj je s tem tudi zmagal v pokalu Yugo. Med starejšimi dirkalniki je navdušil Mišel Zupančič v močnem BMW-ju M3, Slavku Komelu kot starosti na tem reliju pa prav privoščimo drugo mesto z legendarno Opel Astro Gsi.

Direktor dirke Daniel Blažinčič je v cilju že resno razmišljal o ohranitvi statusa in formata relija tudi v prihodnje, saj sta bila tokrat združeni dve najstarejši avtomobilski prireditvi v Sloveniji, reli Velenje in reli Saturnus. Mi idejo pozdravljamo, saj so imeli le redki posamezniki pripombe na sicer zgledno organizacijo, kjer se je v sončnem Velenju (s tradicionalno ploho) dobro počutilo kar 74 posadk iz 7 različnih držav. (AMr)

Foto Uroš Modlic

Rezultati:
1. Turk-Kacin SLO Peugeot 208 R5 1.45:29,6
2. Šebalj-Klinc HRV Mitsubishi Lancer EVO IX + 40,5
3. Humar A.-Ložnar SLO Renault Clio R3T + 1:45,3
4. Gassner-Thannhaeuser NEM Mitsubishi Lancer EVO X R4 + 3:06,3
5. Bessenyey-Papp MAD Renault Clio R3T + 5:19,8
6. Puskadi-Godor MAD Škoda Fabia S2000 + 5:44,6
7. Prodan-Krota HRV Peugeot 208 R2 + 8:30,5
8. Kainz-Rachner NEM Mitsubishi Lancer EVO IX + 9:57,6
9. Peljhan-Lazar SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 11:20,3
10. Hrvatin-Budorac HRV Renault Clio RS + 12:10,6

Divizija I:
1. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 1.59:26,4
2. Požar-Širca SLO VW Polo 1.4 16V + 4:33,4
3. Jerkič-Kavčič SLO Zastava Yugo + 5:31.4

Divizija II:
1. Mihevc-Verbič SLO Peugeot 208 R2 2.00:02,6
2. Grudnik-Tavčar SLO Renault Twingo R2 EVO + 1:08,9
3. Humar M.-Balant SLO Renault Clio RS + 11:15,0

Divizija III:
1. Zupančič-Andrejka SLO BMW M3 2.01:10,2
2. Komel-Lazar SLO Opel Astra GSi + 26:00,4

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja