Reli SP: Katalonija

11. 10. 2007
Deli

Kadar so vremenske razmere na asfaltnem reliju spremenljive, postane Marcus Grönholm po navadi previdnejši, Sebastien Loeb pa tako nima preveč dela, ko lovi zmago. V Kataloniji ni bilo nič drugače.

Pred katalonskim relijem so se dirkači, moštva in drugi spremljevalci relija za SP poslovili od prezgodaj umrlega Colina McRaeja in v spomin na nekdanjega svetovnega prvaka na dirkalnike nalepili njegovo ime. Potem pa je šlo zares. Po Novi Zelandiji, kjer je Grönholm premagal Loeba z najtesnejšo razliko v zgodovini tega tekmovanja (ocenili so, da je bil na koncu spredaj le za 7, 6 metra! ) in povečal prednost v skupnem točkovanju, je moral Francoz odgovoriti z zmago v Španiji, sicer bi mu v prvenstvu trda predla.

Načrt se mu je izšel, saj je v Kataloniji dosegel še svojo šesto letošnjo zmago, rekord­no 34. v karieri. Temelj za zmago je postavil v petek, ko je v meglenem jutru sicer povedel Grönholm, a sta ga nato oba Citroëna prehitela (Sordo je celo prvič v svoji karieri vodil na reliju za SP), odločilni pa sta bili zadnji preizkušnji uvodnega dne. Na predzadnji je sijalo sonce, Grönholmove ‘slicks’ gume so bile hitrejše in Finec je zmanjšal zaostanek za francoskima dirkalnikoma.

A kaj, ko se je potem ulilo, na zadnjo HP pa je bil najbolje pripravljen Super Seb, ki je z dodatno narezanimi gumami (za boljšo gibljivost tekalne površine in hitrejše ogrevanje) dominiral in bil kar 33 sekund hitrejši od Marcusa. Fordovcu, ki je na manj primernih gumah izgubil veliko časa in samozavesti, do konca relija ni uspelo nadomestiti zaostanka.

Citroënova dirkača sta namreč vozila tako hitro, kot je bilo treba, in tako se je Grönholm kmalu sprijaznil s šestimi točkami. Bolje šest kot nič. Če bi tudi na šestem HP-ju, kjer se je reli ‘lomil’, sijalo sonce, bi bila Marcusova zgodba morda drugačna, tako pa se je Loeb znova izkazal s (konservativno) izbiro gum in z zmago zmanjšal zaostanek za Grönholmom na le šest točk, kar pomeni, da ima s štirimi reliji, ki so še ostali v koledarju 2007, veliko možnosti, da še četrtič postane svetovni prvak.

Po 18 preizkušnjah in 353 odpeljanih kilometrih je Loebov moštveni kolega Sordo izvrstno opravil nalogo in držal korak z Loebom ter Grönholmu preprečil, da bi osvojil več točk. Citroën je imel v ognju še dve železi - Kronosovega Stohla (s ceste je zapeljal že v petek, zelo razbito Xsaro pa bodo popravljali vse do Korzike, kjer bo reli že ta konec tedna) in Duvala, ki se je že na prvem HP-ju nesrečno zavrtel in se ves reli zaman trudil, da bi prehitel Hirvonena.

Mitja Reven

Foto: Moštva

Rezultati relija Katalonija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.22:50, 5

2. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 13, 8

3. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 2007) + 39, 8

4. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 2007) + 1:25, 8

5. Duval/Pivato (Citroën Xsara WRC) + 2:28, 7

6. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) + 2:54, 1

7. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 2006) + 3:38, 2

8. Atkinson/Prévot (Subaru Impreza WRC 2007) + 4:22, 4 . .

15. Andersson/Andersson (Suzuki Swift S1600) + 21:24, 0*

*zmagovalec JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Grönholm 96, 2. Loeb 90, 3. Hirvonen 74, 4. Sordo 39, 5. P. Solberg 34, 6. H. Solberg 28, 7. Atkinson 26, 8. Latvala 19, 9. Duval 12, 10. Gardemeister 10 . .

SP v reliju za moštva:

1. Ford 170, 2. Citroën 131, 3. Subaru 64, 4. Stobart Ford 57, 5. Kronos Citroën 39, 6. Munchi’s Ford 6

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja