Reli SP: Po Veliki Britaniji

Tisti, ki bodo reli za SP začeli podrobneje spremljati čez leto, bodo ob pogledu na končni izkupiček letošnje sezone sklepali, da je bila sezona napeta in tesna vse do konca.

7. 12. 2006

A točka razlike, kolikor je na koncu Grönholma ločila od Loeba, ne pove vse zgodbe.

Predvsem se za tesnim rezultatom skriva dejstvo, da je Sebastien Loeb prevladoval v letošnji sezoni, a zaradi poškodbe roke izpustil zadnje štiri relije, v njih pa je njegov tekmec Marcus Grönholm nabral kar 34 točk, na njegovo žalost dve premalo.

Veliko o letošnjih razmerah moči pove dejstvo, da je Loeb dobil kar osem relijev, enega več od Grönholma, čigar moštveni kolega Mikko Hirvonen je prepričljivo osvojil končno tretje mesto in prispeval pomemben delež k Fordovi osvojitvi konstruktorskega naslova, prvega po 27 letih. Kakšna razlika je bila letos med Kronosovimi dirkači, priča podatek, da je po Loebu drugi najboljši Citroënov dirkač Daniel Sordo na petem mestu, pred njim pa je celo zasebnik Manfred Stohl, ki je dobre nastope v letošnji sezoni na zadnjem reliju sezone, avanturi po Veliki Britaniji, kronal kar z drugim mestom.

Marcus Grönholm je bil na zadnjem letošnjem reliju, klasiku po valižanskih gozdovih, prepričljivo najboljši. Na roko mu je šlo četrtkovo deževje, ki je s petkove dopoldanske trase spralo prah, ki bi ga Grönholm ob suhih razmerah kot prvi moral čistiti s površine in bi tako vozil po najmanj ugodni podlagi. Finec je prevzel vodstvo, za njim pa se je pognal moštveni kolega Hirvonen. Oba Forda sta imela po osvojitvi konstruktorske krone dovoljenje za popoln napad.

In je počilo. Hirvonena je v lovu za Grönholmom že na prvem HP-ju v predzadnjem ovinku odneslo s ceste, z bokom je priletel v skalo, a z rahlo poškodovanim dirkalnikom nadaljeval, dokler ga po pregledu dirkalnika niso izključili iz relija. Varnostna kletka je bila tako načeta, da se naslednji trk verjetno ne bi končal srečno. Spomin na lansko hudo nesrečo Peugeota 307, v katerem je na sovozniškem sedežu umrl Michael Park, je še preveč živ.

Grönholm je popoldan dobil novega tekmeca v Pettru Solbergu. Norvežan je imel dopoldan težave z nastavitvami (pri zaviranjih v levih ovinkih so blokirala kolesa), popoldan pa je na ponovljenih preizkušnjah dobil krila. A Grönholm je spredaj nadzoroval tekmece, vozil dovolj hitro, Solberg pa se je soočil z dvema težavama: prva je bila ogromna bala sena, ki jo je rahlo oplazil, druga pa se je pisala Stohl. Manfred je vozil preudarno, z glavo, na koncu je premagal Solberga, ki je v svojem živčnem slogu delal napako za napako, in z drugim mestom dosegel uspeh sezone.

Kronosova Citroëna s Sordom in Ponsom sta bila v ozadju. Sordo, ki je v Veliki Britaniji prvič dirkal z dirkalnikom WRC, je že na prvem HP-ju zapeljal s ceste, a mu je uspelo nadaljevati in na koncu sta s Ponson, ki je bil tudi precej ob cesti, oba osvojila točke. Uspeh sezone je s četrtim mestom doseglo Stobartovo Fordovo moštvo razvrstitve M2.

Mlademu Latvali so končno uspeli trije dobri dnevi voženj zapored in četrto mesto je njegov uspeh sezone. Finec je ob prihodu v cilj priznal olajšanje: »Letos so mi pri Stobardu dali že tri priložnosti in vse sem zapravil. Upam, da se sedaj začenjajo boljši časi.« Latvalu je pred relijem M-Sportov šef Malcolm Wilson svetoval, naj ne tvega preveč in bo brez težav osvojil mesto med prvo šesterico. Očitno je nasvet pomagal.

Red Bullovi Škodi sta znova morali priznati premoč Francoisu Duvalu, ki mu, če dirkalnik obdrži na cesti, po pravilu uspe dober rezultat. Red Bullov mladi up Aigner je reli predčasno končal z izletom s ceste. Za napako je poskušal najti izgovor v megli, ki je ni vajen in je bila v Walesu na trenutke res takšna, da bi jo lahko rezal. Škodini posadki v spektakularni nesreči ni bilo hujšega, Fabia pa je bila zrela za odpad.

Na reliju v Walesu pa se je pisala tudi posebna zgodovina. Moštvo RED WRT je postalo prvo, ki je v britanski reli za SP zapeljalo z dirkalnikom, narejenim po pravilniku Super 2000. Iz Cardiffa je Toyoto Corollo S2000R pognal stari znanec relija za SP Alister McRae, ki je bil nad Corollo preprosto navdušen. Toyoto je pohvalil, da je resnično dirkalnik, ki je narejen za dirkača. Cilja žal ni videl, saj je odpovedalo vzmetenje.

V naslednjem letu bodo dirkalniki skupine S2000 lahko osvajali točke v točkovanju produkcijskih vozil, kjer sta imela v zadnjih letih niti v rokah Subaru in Mitsubishi. Tudi pri Fordu so potrdili zanimanje za S2000. Jost Capito je dejal, da Ford preučuje študijo, če se jim zadeva izide, ni pa še znano, kateri avtomobil bi Ford vzel za osnovo. »Dokler FIA ne spremeni pravil WRC, bo naš prvi dirkalnik Ford Focus WRC, « je zatrdil Capito.

Letošnja sezona relija za SP je v primerjavi z lansko pomenila korak nazaj, saj je bilo manj atraktivnih dirkalnikov (ni bilo tovarniških moštev Peugeota, Mitsubishija, Škode . . ), a kot kaže, se bo že kmalu obrnilo na bolje. Govori se, da Mitsubishi pripravlja dirkalnik za razvrstitev M2, v katerem bi navijači radi videli Markka Märtina in Gigija Gallija. V sezoni 2007 se bo pojavilo WRC-moštvo Suzukija, ki bo prihodnje leto še testiralo novega SX4 WRC, z njim pa leto kasneje odpeljalo prvo sezono.

Japonci so presenetili, ko so napovedali, da bodo svojo motošportno bazo zakoličili v Franciji in ne na Madžarskem, kot je bilo pričakovati. V svoje vrste so zvabili Michela Nandana, priznanega inženirja, ki ima na ’vesti’ zmagovite Toyotine in Peugeotove dirkalnike. Nandan bo pri Suzukiju opravljal naloge tehničnega vodje.

Prav dramatično je bilo v Veliki Britaniji v boju za naslov prvaka J-WRC. Mladinski svetovni prvak v reliju je postal Patrick Sandell, ki je po zadnji hitrostni preizkušnji z zadnjimi močmi in ob iztekajočem času pripeljal razbitega Clia S1600 v parc ferme v Millennium Stadiumu in osvojil peto mesto, kar je bilo dovolj, da je s točko prednosti postal novi mladinski prvak. Vožnje do parc fermeja in bitke s časom ne bi ponavljal, saj je ocenil, da je bil srčni utrip tudi po 220 udarcev na minuto. Nič čudnega, da sta med vožnjo s sovoznikom zgrešila celo avtocestni izvoz. A jima je vseeno uspelo.

Glede na izjavo se zdi, da je Sandell naslov osvojil po pomoti: »Moj letošnji cilj pravzaprav ni bil osvojiti naslov, temveč učenje relijev, sestava dobrih zapiskov in dirkanje ter nabiranje izkušenj za prihodnje leto. Verjetno mi je pri osvojitvi pomagalo, da se nisem postavljal pod pritisk.«

Sezona 2006 se je z valižanskim klasikom končala. Naslednji reli, Monte Carlo, od 19. do 21. januarja, bo odprl novo sezono, v kateri bomo morda videli tudi kakšen slovenski nastop. Kot v letošnji sezoni.

Rezultati relija po VB:

1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) 3.20:24, 8

2. Stohl/Minor (Peugeot 307 WRC) + 1:35, 5

3. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2006) + 1:55, 2

4. J. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 06) + 2:37, 1

5. Pons/Del Barrio (Citroën Xsara WRC) + 3:19, 9

6. Atkinson/MacNeall (Subaru Impreza WRC 2006) + 3:27, 5

7. Sordo/Marti (Citroën Xsara WRC) + 4:08, 3

8. Duval/Privato (Škoda Fabia WRC) + 4:22, 6 …

19. Hanninen/Sallinen (Citroën C2) + 32:27, 0

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 112,

2. Grönholm 111,

3. Hirvonen 65,

4. Stohl 54,

5. Sordo 49,

6. P. Solberg 40,

7. Pons 32,

8. H. Solberg 25 . .

SP v reliju za moštva:

1. Ford 195,

2. Citroën 166,

3. Subaru 106,

4. OMV Peugeot 88,

5. M-Sport Ford 44,

6. Red Bull Škoda 24

Vrstni red moštev:

1. Sandell (Renault) 32,

2. Aava (Suzuki) 31,

3. Andersson (Suzuki) 29 …

Mitja Reven

Značke: reli

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri