VN Malezije in VN Bahrajna

Poizkusimo še enkrat, saj se prebere res plehko. Je Lewis Hamilton, popoln novinec v formuli ena, dirkač, ki ima le 900 kilometrov izkušenj z dirk formule ena, lahko prvak letošnje sezone? Logičen odgovor bi bil: ne!

23. 4. 2007

Verjetno se je marsikdo vprašal, do kod lahko seže 22-letni Britanec. Lewis Hamilton je z uvrstitvami na stopničke na vseh treh dirkah letošnje sezone postal edini na svetu s tem dosežkom.

Še več, na treh letošnjih dirkah je zbral toliko točk kot oba vodilna - Räikkönen in Alonso, prvi in drugi v razpredelnici skupnega seštevka. Lewis ima tako toliko točk kot njegov izkušenejši moštveni kolega Alonso, ki je mimogrede, če je kdo pozabil, svetovni prvak zadnjih dveh sezon. Čeprav gledanost formule ena v Nemčiji pada (odhod Schumacherja, VN Bahrajna si je pred TV-ji (lepo vreme? ) ogledalo malo ljudi), sta izenačenost vodilnih dveh ekip, Ferrarija in McLarna, ter izenačenost vseh štirih dirkačev omenjenih ekip velik magnet za ogled dirk.

A vsak dirkač ima svojo zgodbo. Felipe Massa, mali Brazilec, za katerega navija sam Michael Schumacher, je temperamentni Južnoameričan, ki se je v Maleziji osmešil z napako, v Bahrajnu pa je z zmago potrdil, da je zelo hiter. Če hoče biti letošnji prvak, se mu napake ne smejo več dogajati. Njegov moštveni kolega Räikkönen načeloma manjkrat zataji, z vzdržljivim dirkalnikom pa bi znal izkoristiti vsak potencial. To je na prvih treh dirkah že dokazal.

Slabost Ferrarija je, da ima dva enakovredna dirkača. Če bosta točkovno blizu (če noben ne bo vknjižil večjega števila odstopov in slabih uvrstitev), se bo Jean Todt težko odločil, katerega naj ekipa bolj podpre. Drugače je pri McLarnu, kjer je to kljub zagotovilom, da ni prvega in drugega dirkača, jasno. Dvakratni prvak Alonso je z izkušnjami in bogato kariero vodilni člen moštva, Hamilton pa bo ob njem dozorel v odličnega dirkača. Britanec je na dobri poti.

V Maleziji je po šolsko, da ne bi bil novinec, ubranil napade Masse in ščitil Alonsov hrbet. Lewis odlično zbira moštvene točke in čeprav je sovodilni v prvenstvu, ob predvidljivem razpletu prvenstva ne gre pričakovati, da bi sezono končal kot prvi. Tega ni storil še nihče v krstni sezoni. Vse je sicer enkrat prvič, res je, a McLaren, ki skrbi za Hamiltonovo kariero že skoraj desetletje, ni kupil Fernanda Alonsa za to, da bi igral stransko vlogo. Pa tudi tri dirke še ne pomenijo celotne sezone, ki zahteva kup izkušenj.

Razveseljivo pa je, da sta se v F1 ‘pojavila’ dva dirkača v top moštvih, ki lahko konkurirata na papirju močnejšim moštvenim kolegom. Felipe Massa v Bahrajnu ni imel konkurence, Lewis Hamilton je brez težav opravil z Räikkönenom in Alonsom, skupaj pa sta Hamilton in Massa v Maleziji uprizorila pravi šov. Kot stara dirkaška mačka. Čeprav sta v igri za naslov (realno) le dve ekipi, je vrh dovolj širok, da zagotavlja nepredvidljive dirke, kar je lahko le pozitivno.

Ferrari je zopet naredil odličen dirkalnik, McLaren je precej napredoval in dirkalnik odlično prilagodil novim Bridgestonovim gumam. Kot bi z japonskim črnim zlatom dirkali že nekaj let! Kot kaže, bodo letos odločale malenkosti. Nastavitve bodo ključnega pomena (prehitevanja bodo ponekod mogoča), strategija se je na prvih treh dirkah že potrdila za vitalno, odločilno pa bo tudi, kako bodo v danih razmerah reagirale gume. Tudi izbira bo zelo pomembna.

Povsem drugačna zgodba z gumami je pri Renaultu, kjer so v globoki krizi, saj so izgubili stik z vrhom, ki pa ga odlično drži BMW. Z malo sreče in drugačno strategijo lahko Nemci na vsaki dirki pridejo na stopničke. Heidfeld si z dobrim letošnjim dirkanjem (Alonsa je v Manami prehitel kar po zunanji strani) dviguje svojo ceno in pritiska na moštvene šefe, naj že podpišejo za sezono 2008.

F1 je do maja, kar zadeva dirke, na odmoru. Sledi VN Španije, do takrat pa bodo potekala obširna testiranja in priprave na prvo evropsko dirko, na kateri bodo moštva že predstavila pomembne novosti, ki ponavadi že nakažejo, kakšen bo tempo razvoja pri posameznih ekipah.

Mitja Reven, foto: Moštva