Letos mineva 70 let, odkar obstaja avtomobilska znamka Abarth, ki jo je leta 1949 ustanovil legendarni dirkač in avtomobilski podjetnik Carlo Abarth, iz nje pa je prišla vrsta zelo zaželenih dirkalnih in športnih avtomobilov.
Carlo Abarth, ki se je kot Karl Abarth novembra 1908 rodil na Dunaju, je imel že pred ustanovitvijo lastne tovarne veliko izkušenj z avtomobilskim dirkanjem in proizvodnjo avtomobilov. Na dirkah je nastopal vse do druge polovice dvajsetih let in leta 1928 v Salzburgu tudi prvič zmagal, leta 1939 pa je na edini dirki za Veliko nagrado Jugoslavije v Beogradu celo doživel hudo nesrečo. Po drugi strani si je nabiral delovne izkušnje pri znamkah, kot sta bila proizvajalca motociklov Castagna in Thun, sodeloval pa je tudi s Ferryjem Porschejem, Taziem Nuvolarijem, Rudolfom Hruško in Pietrom Dusiem. Z zadnjima je ustanovil celo znamko Cisitalia.
31. marca 1949 je končno ustanovil tovarno Abarth & Co, ki je glavnino denarja sicer služila z izpušnimi sistemi, a je Abarth v njej začel izpopolnjevati tudi avtomobile drugih znamk. Njegov prvi uspešni avtomobil je bil Abarth 204A, za katerega si je osnovo izposodil pri Fiatu 1100, sledili pa so mu precej uspešna Abartha 205A in 206A ter nekoliko manj uspešna 207A in 208A.
Po začetnem uspehu je s Fiatom leta 1956 sklenil pogodbo o izpopolnjevanju Fiata 600, ki ga je končno dvignil med avtomobilske uspešnice. Na osnovi Fiata 600, ki mu je motor z 22 'konjev' okrepil na 51,5 'konja' in mu prilagodil ostalo tehniko, je nastal Abarth 750, ki je kmalu slovel po vsej Italiji in zunaj njenih meja. Naročila so kmalu presegla zmogljivosti njegove tovarne, zato je prišel do izvirne ideje in zainteresiranim kupcem ponudil kit za samostojno nadgradnjo Fiata 600. Verjetno ni treba omeniti, da je bil to razlog zato, da lahko Abarthe na osnovi Fiata 600 srečamo v najrazličnejših oblikah, saj so nanje močno vplivali vsakokratni predelovalci. Leta 1960 je podobne spremembe pri njem doživel izboljšani Fiat 600D, pozneje pa tudi manjši Fiat 500.
A konec šestdesetih let se je zlato obdobje Abarthove tovarne končalo. Carlo jo je julija 1971 končno prodal Fiatu, pod okriljem katerega so nastajale Fiatove oziroma Abarthove dirkalne uspešnice, kakršni so bili Fiat 124 Abarth, Fiat X1/9, Fiat 131 Abarth, Lancia Delta S4, Lancia Delta HF 4WD in Lancia Delta Integrale. Verjetno je vsaj starejšim med nami v lepem spominu ostal tudi Autobianchi A112 Abarth?
Konec devetdesetih let je ime Abarth izginilo iz Fiatovega slovarja in tako je bilo vse do leta 2007, ko je Abarth doživel preporod v obliki osamosvojene znamke, iz katerega trenutno prihajata športnika Abarth 595 in Abarth 124 Spider.