Športni terenci dobro varujejo potnike, majhni avtomobili pa malo manj. Tako pravi EuroNCAP

9. 3. 2017
Deli

Agencija za preverjanje varnosti novih avtomobilov je v zadnjih preskusih preverila varnost šestih novih avtomobilov. Audi Q5, Land Rover Discovery in Toyota C-HR so osvojili po pet zvezdic, Citroën C3 štiri, Fiat 500 in Ford Ka+ pa po tri.

Audi Q5 in Toyota C-HR sta se izkazala z vsestransko varnostjo in brez težav osvojila vseh pet zvezdic, Land Rover Discovery pa je imel nekaj težav. Med čelnim trkom v zamaknjeno oviro se voznikova zračna vreča ni dovolj napihnila, med preskusom bočnega trka pa so se odprla voznikova vrata.

Fiat 500 je, kljub nedavni prenovi, tehnološko že precej star avtomobil, saj je na ceste zapeljal pred desetletjem, a je v razredu majhnih avtomobilov še vedno zelo priljubljen. Ustanova ga je preskusila po najnovejših merilih in ga postavila nasproti najnovejšima predstavnikoma razreda.

Razred majhnih avtomobilov je zelo kompetitiven. Da bi bili ti bolj zanimivi, jih proizvajalci poskušajo prodajati čim ugodneje, zato v njih manjka marsikateri varnostni pripomoček. Fiat 500 in Ford Ka+ imata denimo na zadnji klopi varnostne pasove brez napenjalnikov in omejevalnikov zatezne sile, ki so danes postali že skoraj obvezni. Fiat 500 je med naletom v celovito oviro slabo ščitil voznika in potnika za njim, v Fordu Ka+ pa so izmerili previsoke obremenitve prsnega koša voznika. Oba avtomobila sta tudi brez tehnologij za samodejno zaviranje, ki so že na voljo v dobri polovici sodobnih avtomobilov njunega razreda. Citroën C3 se je po drugi strani izkazal za veliko bolj trdnega, pet zvezdic pa se mu je izmuznilo predvsem zaradi pomanjkljivosti pri varovanju pešcev.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol