Spremenjen davek na motorna vozila (DMV) prinaša veliko sprememb

21. 1. 2020
Deli
Spremenjen davek na motorna vozila (DMV) prinaša veliko sprememb (foto: Profimedia)
Profimedia

Na kratko: država bo pocenila luksuzna vozila, a hkrati zvišala davek na povprečne avtomobile, ki jih največkrat uvažamo iz tujine.

Novi davek na motorna vozila (DMV) prinaša ogromno sprememb, dviguje veliko prahu in hkrati v medijih prinaša tudi nekaj napačnih informacij. Da bi pridobili čim bolj pravilne in kar se da natančne informacije, smo se z vprašanji obrnili na Marka Ferlina. Ferlin je lastnik in direktor podjetja Odkrit nakup d.o.o. (narociavto.si), v katerem se z uvozom vozil iz Nemčije, Avstrije in drugih držav ukvarjajo vsakodnevno. Hkrati pa se pri uvozu vsakodnevno srečujejo tudi z vsemi izzivi, ki jih prinaša novi davek na motorna vozila, kar je razlog, da smo se za mnenje obrnili nanj.

Kakšne so prednosti in slabosti novega davka na motorna vozila (DMV)?

Tudi mi smo davek na motorna vozila že večkrat omenili na našem portalu in v prejšnjih prispevkih smo ugotovili, da tako kot večina drugih zakonov tudi zakon o davku na motorna vozila prinaša nekaj pozitivnih, a hkrati tudi precej negativnih presenečenj.

Marko, začniva najprej s pozitivnimi. Kaj je največja pozitivna sprememba, ki jo prinaša novi davek na motorna vozila oz. DMV?
»Največja in najbolj pozitivna sprememba za vsakogar, ki želi uvoziti avtomobil iz Nemčije, Avstrije, Italije ali katere koli druge države, je prav gotovo napovedana poenostavitev postopka odmere DMV. To naj bi pomenilo, da bo davek na motorna vozila sedaj odmerjen v zelo kratkem času, kar bo omogočilo bistveno hitrejšo registracijo vozila.

Tako naše stranke kot tisti, ki so se za uvoz odločili pri kakšni od konkurenčnih firm, ali pa so tvegali in vozilo uvozili sami, so šli skozi dolgotrajen in mučen postopek odmere, ki je običajno trajal okrog 30, včasih pa tudi več kot 60 dni.

V praksi je to pomenilo, da si avto lahko imel že več kot 2 meseca parkiran na dvorišču, a ga zaradi počasnega postopka odmere DMV nisi mogel registrirati in uporabljati. Za kupce je lahko to zelo stresno in verjamem, da se marsikdo tudi zaradi tega ni odločil za uvoz vozila iz tujine, ampak se je raje odločil za nakup v Sloveniji. Četudi je bilo slabše ohranjeno, dražje in povrhu še s sumljivim številom kilometrov.

To je res odlična novica, ki jo davek na motorna vozila prinaša, in upam, da ne bo ostalo le pri obljubah, ampak se bo postopek odmere DMV res opravil v nekaj dneh.«

To je prav gotovo odlična novica za vse, ki se bodo odločili za uvoz. Katere pa so še druge prednosti, ki jih prinaša novi davek?

»Poenotila se je lestvica za odmero davka na motorna vozila. V praksi to pomeni, da na višino odmerjenega DMV ne bo več vplivala cena vozila. Pri narociavto.si na to gledamo kot na premik v pravo smer. Davek na motorna vozila je namreč okoljski davek, višina davka je tako odvisna od količine izpustov CO2. Prodajna cena vozila nima popolnoma nobenega vpliva na to, kako škodljivo bo to vozilo za okolje.

Novi zakon o davku na motorna vozila odpravlja še en nesmisel, in sicer dodatek na prostornino motorja. S tem se bo znatno zmanjšal davek na luksuzna in nekatera športna vozila, kar bo športnim in luksuznim vozilom povrnilo slovenske registrske tablice. V medijih je bilo v zadnjih mesecih veliko govora ravno o tem, da številni lastniki luksuzne avtomobile registrirajo na podjetja, ki jih imajo odprta v tujini, kljub temu da te avtomobile uporabljajo v Sloveniji. Čeprav so s tem v prekršku, je iskanje in izterjava tovrstnih prekrškarjev težavna, z nižjim davkom pa pričakujemo, da bodo takšna vozila registrirana v Sloveniji in bo kljub nižji stopnji pobranega več davka.«

Zakon torej prinaša zelo velike prednosti za vse, ki bi želeli uvoziti avto iz tujine v Slovenijo. Zakaj se potem dviguje toliko prahu po medijih, če bo uvoz bistveno hitrejši, krajši in cenejši za luksuzna vozila? Se novosti na narociavto.si veselite ali se jih bojite?

»Žal ima zakon o davku na motorna vozila tudi veliko slabosti. Za večino tistih, ki bodo v bodoče uvažali povprečne oz. najbolj pogosto uporabljane avtomobile, zakon poleg hitrejšega postopka ne prinaša nič kaj pozitivnega.

Zakon o davku na motorna vozila uvaja dodatek na moč motorja (kW). Če smo se z odpravo dodatka na prostornino motorja znebili ene neumnosti, nam zakon s tem dodatkom prinaša novo, ki pa bo negativno vplivala na večino kupcev.

Ravno ta dodatek je tisti, ki znatno zviša višino davka (na nekajkrat več kot prej) in popolnoma izniči nekatere prejšnje dobrodošle spremembe.«

Z Markom Ferlinom smo naredili tudi nekaj praktičnih primerov za uvoz najbolj pogosto uporabljanih vozil pri nas. Preverite, koliko dražje boste po novem zakonu uvažali VW Passata, Audija A6, Golfa in nekatera druga vozila.

Če boste kupili VW Passata, boste plačali 4-krat več DMV

Nova lestvica odmere DMV je dosti bolj kompleksna kot prej. Odpravljeno je plačilo glede na vrednost vozila, hkrati pa se uvaja doplačilo za moč motorja, ki to dejstvo hitro izniči oz. v veliko primerih celo poslabša.

»Nismo več v devetdesetih, ko so vozila komaj presegla 100 konjskih moči (74 kW), danes ima povprečen družinski avto med 110 in 170 kW, zlahka tudi več. Zato je lestvica doplačil postavljena čisto napačno. Sicer pa, če se DMV obravnava kot davek na onesnaževanje oz. izpuste CO2, zakaj je pomembno, kolikšno moč ima vozilo? Glede na moč vozila se namreč višajo že sami izpusti in s tem višina davka,« se kar nekoliko nejevoljno sprašuje in pojasnjuje Marko Ferlin.

Primeri za lažje razumevanje:

Po njegovih izračunih bi pri nakupu 4 leta starega VW Passata z dvolitrskim dizelskim motorjem s 140 kW (190 KM) in avtomatskim menjalnikom v vrednosti 15.500 evrov v Nemčiji (Euro 6 motor in 119 g CO2 izpusta) po starem zakonu plačali le 155,00 evrov davka na motorna vozila, po novem zakonu pa kar 735,50.

Ferlin poudarja, da tu ne gre za izjemo in da enako velja za večino najbolj prodajanih avtomobilov v Sloveniji.

Navaja še nekaj primerov:

  • 2017 Audi A6, 2.0 TDI, avtomatski menjalnik, 140 kW (diesel, Euro 6, 116 g CO2 in cena 19.480 €) – po starem zakonu samo 194,80 €, po novem kar 758,48 €;
  • 2015 VW Golf karavan GTD, 2.0 TDI, ročni menjalnik, 135 kW (diesel, Euro 6, 115 g CO2 in cena 11.980 €) – po starem zakonu samo 119,80 €, po novem  614,90 €;
  • 2016 Renault Clio, 0,9 TCE, ročni menjalnik, 66 kW, (bencin, Euro 6, 114 g CO2 in cena: 7.450 €) – po starem zakonu 74,50 €, po novem 128,80 €.

»Naštevali bi lahko brez prestanka in podoben rezultat dosegli v večini primerov. Ni važno, ali pogledate Renault Clio ali Audija A6, davek bo šel strmo navzgor pri vseh,« je zaskrbljen Ferlin.

Za Ferrari California pa kar 35.326,40 EUR manj DMV!

»Če bi si radi privoščili 3 leta star (letnik 2017) Ferrari California T za 149.900 € s 3.9 litrskim Euro 6 bencinskim motorjem (273 g CO2 izpusta), ki razvije kar 560 konjskih moči (412 kW), bi po starem zakonu plačali 61.459,00 € davka, po novem pa samo 26.132,60 €,« je pojasnil Ferlin.

»To bo sicer odpravilo potrebo po najemu vozila s tujimi registrskimi tablicami oz. registracijo vozila na podjetje v tujini samo zaradi izogibanja plačilu DMV, kar reši trenutni problem FURS in hkrati tudi poveča število v Sloveniji registriranih luksuznih vozil, a je to obenem skoraj edina svetla točka novega zakona,« so kritični tudi sodelavci pri narociavto.si.

Ponovno oblikovanje lestvice za plačilo DMV

»FURS predlagamo, da ponovno oblikuje lestvico za plačilo DMV in odstrani nekatere nesmisle v sedanjem predlogu.

Pozdravljamo odpravo dodatka na prostornino motorja, poenotenje višine davka (ne glede na vrednost avta) in prizadevanja za hitrejši postopek odmere DMV, močno pa smo proti plačevanju DMV glede na moč motorja (kW), saj se ta odrazi že v povišanih izpustih CO2, na kar pa je že odmerjen davek,« je sklenil Marko Ferlin.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"